• ¡Ay, Carmela! : Elegía de una guerra civil en dos actos y un epílogo. 

      Sanchis Sinisterra, José
      1986
      L'acció transcorre el març de 1938 en un teatre de Belchite. Carmela i Paulino són una parella d'artistes ambulants de varietats que es veuen obligats a representar el seu espectacle improvisadament per celebrar, davant ...
    • Bienvenidas 

      Sanchis Sinisterra, José
      1993
      Cinc noies són contractades per un personatge misteriós en qualitat de ballarines. Els requisits: ballar i no parlar. El personatge, que elles no veuen mai, les farà ballar fins a la mort.
    • Claroscuros 

      Sanchis Sinisterra, José
      1994
      "Lo bueno de las flores es que se marchitan pronto": relació entre un home i una dona que s'esperen en una cua. Al començament, la relació és tensa, però cada cop esdevé més càlida. "Mal dormir": la germana d'Àgata ve del ...
    • Dos tristes tigres 

      Sanchis Sinisterra, José
      1993
      "De tigres": Un mestre del tir amb arc ensenya al seu alumne. "Transacción": Diàleg entre un venedor de pisos i un possible comprador. "Casi todas locas": Un home ha intentat suicidar-se per amor. "La calle del Remolino": ...
    • El canto de la rana 

      Sanchis Sinisterra, José
      1987
      Cosme Pérez, actor d'entremesos vell, amb motiu de l'homenatge que es rendeix al seu personatge, Juan Rana, en la culminació de la seva carrera, reflexiona sobre el seu èxit i el que ha estat la seva existència. L'actor ...
    • El cerco de Leningrado : Historia sin final 

      Sanchis Sinisterra, José
      1994
      Dues dones resisteixen a la demolició del Teatre del Fantasma. L'una havia estat l'amant del marit de l'altra, el director del teatre. El teatre és l'espai físic de la memòria i alhora la metàfora d'una ideologia que els ...
    • El lector por horas 

      Sanchis Sinisterra, José
      1997
      Celso contracta Ismael com a lector per a Lorena, la seva filla cega. És condició indispensable que la lectura sigui totalment despersonalitzada, que Ismael esdevingui, com diu Celso, "un órgano puramente fisiológico, sin ...
    • El taup 

      Sanchis Sinisterra, José
      Fart de portar vuit anys amagant-se de la Guàrdia Civil en un petit amagatall d'una masia, en Miquel està decidit a lliurar-se. Però quan la Júlia li recorda què li passarà si ho fa, accedeix a romandre amagat.
    • Intimitat 

      Sanchis Sinisterra, José
      Dues dones condemnades a mort dormen en una cel·la: la Teresa perquè havia col·laborat en la mort d'un capellà, i la Nati per cenetista. La Teresa parla en somnis i desperta la Nati, que no pot evitar sentir el que diu la ...
    • L'anell 

      Sanchis Sinisterra, José
      Mentre es canvien després d'haver assistit a un ball, la Marga critica que la Carmela es mostri encara fidel al seu marit, qui va haver d'anar-se'n a l'exili arran de la Guerra Civil. Segons la Marga, la Carmela hauria de ...
    • Lope de Aguirre, traidor : Tragientremés en dos partes 

      Sanchis Sinisterra, José
      1986
      Nou monòlegs de personatges que van estar en relació d'una manera o d'una altra amb Lope de Aguirre. Són fantasmes condemnats al sol·liloqui. Ànimes en pena que busquen una identitat. Mitjançant els monòlegs s'exposen la ...
    • Los figurantes 

      Sanchis Sinisterra, José
      1988
      Els figurants d'una obra de teatre es rebelen contra la seva condició de personatges sense identitat. Homenatge als figurants. Metàfora de la revolució : els figurants tanquen els protagonistes als camerinos i intenten ...
    • Marsal Marsal 

      Sanchis Sinisterra, José
      1994
      Un home, encarregat d'una missió misteriosa, ha d'espiar (vigilar, seguir, protegir...) diversos personatges. També manté, gràcies a un telèfon mòbil, tot un seguit de converses. Amb Margarita, la seva estimada, amb els ...
    • Mísero Próspero 

      Sanchis Sinisterra, José
      1987
      Monòleg de Próspero, personatge de Shakespeare "La tempesta". Reflexió sobre l'amor filial, la solitud de la vellesa, la representació teatral i la creació artística. Llarg plany de Próspero que adverteix Miranda dels ...
    • Naufragios de Álvar Núñez o La herida del otro 

      Sanchis Sinisterra, José
      1991
      Revisió de la Historia d' Alvar Núñez Cabeza de Vaca. La història des del punt de vista dels personatges secundaris.
    • Perdida en los Apalaches 

      Sanchis Sinisterra, José
      1990
      Una doctora en física és cridada per donar una conferència al seu poble natal. La conferència no s'arriba a donar, tant per la incompetència dels organitzadors com per una sèrie d'estranyes situacions espàcio-temporals.
    • Pervertimento y otros gestos para nada 

      Sanchis Sinisterra, José
      1987
      Jocs metateatrals que qüestionen, des del mateix caràcter de l'escriptura dramàtica, tots els elements que juguen en la representació: el personatge, l'espai, la gesticulació, l'autor, el temps, l'actor... totes les ...
    • Primavera 39 

      Sanchis Sinisterra, José
      Madó és una dona que està furgant entre la brossa quan arriba Lia, una altra dona, arrossegant un bagul pesat. Totes dues se senten atretes pel què fa l'altra i alhora intenten impedir que l'altra fiqui el nas en el què ...
    • Traskalampaykán : Breve comedia interminable para niños y viejos 

      Sanchis Sinisterra, José
      1986
      Un nen de dotze anys està mirant la televisió a la casa dels caps de setmana. La televisió s'espatlla i aleshores se li apareix el seu avi, un home amb energia i imaginació que havia viscut a la casa, que el transporta a ...
    • Valeria y los pájaros 

      Sanchis Sinisterra, José
      1992
      Valeria, que té poders per relacionar-se amb el més enllà, aprofita per posar-se en contacte amb l'únic home que va estimar. Però el món d'ultratumba és tan caòtic com aquest i ha de fer força gestions entre els fantasmes ...