Obres

URI permanent per a aquesta col·lecció

Examinar

Enviaments recents

Mostrant1 - 20 de 2528
  • Obra
    El Gran Price
    (2023) Viñas, Jaume
    L’any 1967, el Gran Price de Barcelona acull tot tipus d’activitats d’entreteniment: concursos de ball i de mecanografia, combats de boxa i altres espectacles. Quan el Pequeño Goliat, el boxejador que ha de combatre contra el Potro —el millor púgil espanyol del moment—, queda indisposat, l’amo del Price ha de trobar un substitut per complaure el promotor del combat, el senyor Carmona. L’escollit és l’Huracà, espàrring del Price, que haurà de deixar-se vèncer al tercer assalt perquè Carmona ja n’ha comprat el resultat. En Miqui, un noi de Soria que vol convertir-se en boxejador, arriba al Price i s’enamora de la Sara, la cambrera del bar i interès romàntic tant de l’Huracà com del Potro. Durant el combat, el Potro destrossa l’Huracà, que acaba greument ferit i és ingressat a l’hospital. Miqui retreu a Ponce, l’entrenador de l’Huracà, que no hagi aturat un combat tan injust. Afectat pel que ha passat, Ponce accepta entrenar-lo i descobreix que en Miqui té un autèntic talent per a la boxa. Alhora, la relació entre la Sara i en Miqui es va fent cada vegada més estreta. Mentrestant, Carmona pacta un nou combat manipulat, aquest cop entre el Potro i en Miqui. Els treballadors del Price assisteixen al funeral de l’Huracà, que mor a conseqüència dels cops rebuts. Ponce recorda aleshores com ell mateix va perdre un combat manipulat per Carmona contra el Potro, deixant-se derrotar a canvi de diners per poder salvar la seva dona malalta. Durant el nou enfrontament, el Potro confessa que aquest cop Carmona vol que sigui ell qui perdi, que la seva carrera s’acaba i que sempre ha estat una titella en mans del promotor. En Miqui guanya i passa a ser entrenat sota les ordres de Carmona. Ponce li desitja que sigui feliç, tot i que això signifiqui viure una vida de mentida com a boxejador. El text conclou amb un breu epíleg sobre els darrers anys del Price, quan la boxa va deixar d’interessar el gran públic a causa de l’arribada de la televisió, fins al seu enderroc el 1973.
  • Obra
    Del fandom al troleig (una sàtira del bla bla bla)
    (2024) Prieto, Berta
    Una pel·lícula de Ximena White reconstrueix la vida de Paula Miró, una jove que va créixer sotmesa a la pressió de la seva mare, Petra Miró, perquè es dediqués al ballet. Ja d’adulta, la Paula intenta convertir-se en escriptora, però la relació distant amb la mare i un profund bloqueig creatiu la porten a decidir “fer-se tonta”. Inicia així un procés d’estupidització personal, compartit amb la seva companya de pis, l’Anna, que culmina quan decideix injectar-se bòtox al cervell i queda completament idiotitzada. La pel·lícula de la Ximena rep un Goya, i la premsa destaca com la directora ha treballat a partir dels diaris de la Paula. Però, en una entrevista, la periodista es treu la perruca i es revela que és la mateixa Petra Miró, que explica la seva versió dels fets en rus. Mentre la Ximena prepara una nova pel·lícula sobre la Paula, la seva fama comença a esvair-se i plana la possibilitat que sigui cancel·lada. Finalment, confessa a la seva xicota que en el passat formava part d’un grup de “tontos” que seguien obsessivament la Paula i que, en fugir d’una acció que havien organitzat, es va amagar i va veure tantes pel·lícules que va acabar adquirint cultura cinematogràfica i dedicant-se al cinema. Ara, però, sent la necessitat de tornar als seus orígens: la performance alternativa.
  • Obra
    La tercera fuga
    (2025) Szpunberg Witt, Victoria; Pijuan, Albert
    L'any 1922, a Berdítxiv, la celebració del casament de Lev Shpriegelburd i Rina s’atura a causa d’un pogrom contra la població jueva. Les dues famílies es veuen obligades a marxar, i Lev i Rina es separen. Lev i el seu germà David travessen l’oceà cap a Argentina. Al control de passaports a Buenos Aires, Lev aconsegueix entrar al país, mentre que a David li neguen l’entrada. Abans de separar-se, Lev li dona un diamant al seu germà. El 1978, a Buenos Aires, durant la dictadura de Videla, Lev Shpriegelburd es prepara per celebrar els seus setanta-cinc anys, amb la seva filla Ana i els nets Emiliano, Gimena i Diego. Diego no arriba a la celebració i Ana decideix anar-lo a buscar. Implicat en grups polítics d’esquerres contraris al règim, Diego ha “desaparegut”. Ana és assassinada pels militars. Quan Lev s’assabenta de la notícia, demana al seu net Emiliano que fugi cap a Europa amb la seva dona embarassada. L'any 2022, a Buenos Aires, la Gimena busca les restes de la seva mare, Ana. A Barcelona, la Julieta, filla d’Emiliano, escriu “La tercera fuga”, una novel·la sobre la història d’exili de la seva família. Ella i el seu marit preparen un àpat per l’arribada del cosí brasiler de Julieta, fill de David. L'Anna, filla de la Julieta, anuncia que vol anar a Ucraïna, on acaba d’esclatar la guerra. Mentre discuteixen sobre aquesta possibilitat, el teatre s’esfondra. Entre les runes, Julieta conversa amb el cosí brasiler, que li explica que ha mort abans del viatge, quan l’han assassinat per robar-li el diamant que Lev havia donat al seu pare i que ell volia tornar a Julieta. A Berdítxiv, finalment, se celebra el casament del fill gran dels Shpriegelburd i Rina.
  • Obra
    Derecho a pataleta (la missió més trepidant de les Espies de veritat)
    (2023) Rosales, Lola; Prieto, Berta
    Les dues autores de l’obra, vestides amb esmòquing, conversen sobre la seva feina com a creadores i sobre el dret de queixar-se del sistema. Les Espies de veritat reben la missió de salvar el món d’uns malvats que no acaben de saber ben bé qui són. Mentre duen a terme la missió, es plantegen les seves condicions laborals i les seves vides d’espia. Proven diferents alternatives, però cada cop fracassen fins al punt d’acabar a la presó. Són acomiadades de la feina i més tard acaben treballant per una cadena de menjar ràpid, on s’adonen del privilegi que tenien i demanen reincorporar-se com a espies. De nou a la feina, tornen a plantejar-se si realment poden salvar el món. A més, comparteixen els seus veritables sentiments, tant com a personatges com a actrius que les interpreten. Les tres espies, profundament insatisfetes, intenten matar-se entre elles. Finalment, l’Àlex mata les altres dues, convertint-se en la dolenta de la història.
  • Obra
    La pell fina
    (2022) Marfà Vives, Carmen; Alonso, Yago
    El Nacho, un director de cinema, i la seva companya, la Miranda, infermera, visiten uns amics que acaben de ser pares per conèixer el petit Jan. El Nacho està nerviós perquè aquella nit tenen entrades pel Primavera Sound. La preparació del sopar per part de l’Eloi s’allarga. Mentrestant, la Sònia està tota l’estona atenent el nadó. L’Eloi es mostra gelós perquè el Nacho va al concert del seu grup preferit, però reconeix que, ara que és pare, les coses han canviat i ja no pot pensar a sortir de nit. Tot sembla anar bé fins que, sense adonar-se'n, el Nacho diu que el nadó és lleig. L’Eloi i la Sònia volien fer padrí el Nacho, però ara han canviat d’opinió. A partir d’aquí, els quatre amics discuteixen: acusen el Nacho de ser un mal pare i ell els recrimina que van criticar la seva darrera pel·lícula. L’Eloi i la Sònia admeten que aquesta nova etapa com a pares està resultant molt difícil i necessiten espai per a ells. La Miranda, que ha estat molt incòmoda durant tota la vetllada, acaba confessant que l’han acomiadada perquè va portar una pacient fora de la residència per veure la neu, i la dona va morir durant el viatge. Després, deixa el Nacho i marxa al concert amb l’Eloi. Quan la Sònia entra al pis, el Nacho truca al seu fill adolescent.
  • Obra
    Instruccions per enterrar un pare
    (2020) Marfà Vives, Carmen; Alonso, Yago
    L’Ovidi ha mort mentre dormia. Mentre la seva dona, l’Aurèlia, el vetlla, el seu fill Toni intenta aconseguir diners per poder pagar l’enterrament. Toni explica a la seva filla Emma que al banc li han dit que no li concedien el crèdit a causa dels deutes que ja té. L'Emma li suggereix que demani els diners a la seva mare, ex-parella del Toni, però ell s’hi nega. L’Aurèlia li demana que truqui als coneguts per convidar-los a l’enterrament. Incapaç d’afrontar que no podrà pagar-lo, Toni decideix construir ell mateix el taüt. Pare i filla comencen la construcció quan l’Aurèlia els descobreix. Li expliquen que decoraran el taüt fet a mà amb tot allò que agradava a l’Ovidi, perquè sigui més personal. L’Aurèlia accedeix a ajudar-los, però quan un conegut truca per preguntar sobre l’enterrament, s’adonen que Toni no ha avisat ningú. Toni li explica la situació i proposa enterrar-lo en secret durant la nit al panteó familiar. L’Aurèlia primer s’hi nega, però, veient que l’única alternativa és que Toni demani diners a la seva ex-parella, acaba accedint. Finalment, tots tres transporten el cadàver de l’Ovidi al panteó familiar, on s’acomiaden d’ell.
  • Obra
    El silenci
    (2024) Santiago, Elena
    La Clara, que està estudiant un màster de periodisme a Barcelona, torna a Andorra a passar el Cap d’Any amb el seu pare, el Julià, malalt de demència, i amb la seva germana Meritxell, advocada. La Clara no vol tornar a viure a Andorra quan acabi el màster, però la Meritxell li recorda que allà podria tenir una bona feina, gràcies a la posició de la família, i que no és just que la deixi sola cuidant el pare. La Clara vol parlar de la mare, la Llúcia, i demana a la Meritxell que deixi d’amagar-li que es va suïcidar. Passejant per unes terres familiars, la Clara descobreix que el pare i la Meritxell hi estan fent construir xalets de luxe. Un dels treballadors hi troba unes mandíbules humanes enterrades. La Clara vol avisar la policia, però la Meritxell s’hi oposa perquè creu que la notícia podria perjudicar el negoci. Quan la Clara explica al pare el descobriment, surten a la llum els secrets de la família: s’havien enriquit fent passar persones d’amagat pels Pirineus, i el Julià és el responsable directe de diversos crims. La Llúcia, en descobrir que era filla d’una migrant morta en aquell trànsit, havia intentat destapar el cas i va ser assassinada. La Clara decideix tornar a enterrar el secret familiar… i, a partir d’aleshores, les ombres dels morts comencen a assetjar-la.
  • Obra
    L3 Fontana
    (2024) Vilajosana, Roser
    La Nina i el Sergi són parella des de fa més de quatre anys. Un vespre, ella arriba a casa i explica que ha parlat amb una dona que demana almoina, prop de la parada de metro de Fontana, i que això l’ha fet plantejar-se com podria ajudar-la. El Sergi li diu que parlarà amb un conegut que treballa en una campanya d’ajuda a les persones sense llar i, per sorpresa, li demana a la Nina que es casin. Abans que ella pugui respondre, truquen a la porta: és l’Iris, la dona sense llar, a qui la Nina ha convidat a dutxar-se al pis. La Nina li diu al Sergi que no es vol casar, i ell marxa decebut. Després, demana a l’Iris que es quedi una estona i, juntes, escriuen una carta al seu jo d’aquí a un any. Uns dies després, quan el Sergi torna al pis, descobreix que l’Iris s’hi ha instal·lat. La Nina ha marxat de viatge a Cambodja. El Sergi, sorprès i sol, li demana que es quedi una estona amb ell. Tres mesos més tard, la Nina i el Sergi es retroben al pis i parlen de la seva ruptura; encara hi ha moltes ferides obertes. Al cap d’un any, la Nina i l’Iris obren les cartes que havien escrit al seu jo del futur, just quan el Sergi truca a l’Iris per dir-li que estan a punt de concedir-li un pis. Finalment, tres anys més tard, la Nina i el Sergi es retroben de nou. Han fet les paus amb ells mateixos i amb la seva història.
  • Obra
    La cadena del frío
    (2020) Berrocal, Yaiza
    L’any 1996, la Dolores i la seva família guanyen un concurs d’una marca de llet: rebran el seu pes en llet, garantint el subministrament familiar durant sis mesos. Aquell dia, per celebrar-ho, la Dolores deixa que la seva filla Lola es compri el que vulgui per menjar, i la nena descobreix les patates McCain. El sabor de les patates captiva la Lola, que fins ara només havia menjat patates casolanes mal fetes, i veu en la marca un futur millor. La seva devoció cap a la marca la porta a apuntar-se al Club McCain, on envia cartes amb tots els temes que li preocupen esperant rebre consell. La Lola creix, el seu pare es queda sense feina i passa el temps fent maquetes de llocs emblemàtics d’Espanya. El Club McCain passa a ser en línia, i en un dels seus xats la Lola coneix el Damià. L’any 2012, la Lola fa vint-i-dos anys i ho celebra amb la seva mare: el seu pare ha mort d’un atac de cor i el seu xicot, el Damià, l’ha abandonada. La mare no entén les decisions vitals de la filla, que li retreu que ells mai han tingut somnis i que ella, en canvi, sí que en té. La Lola li explica que, aprofitant que, a causa d'un escàndol, les accions havien caigut en picat a la borsa, ha invertit tots els estalvis en accions de McCain. La mare comprèn que per a la Lola les patates McCain representen el que, per a ella, van ser els cupons de llet: cartes a l’esperança. Finalment, la Lola viatja al Canadà per fer una entrevista i treballar a McCain.
  • Obra
    Frontera
    (2024) Joanmiquel, Ferran
    Quan en plena excursió comença a ploure, el Joel i el seu pare es refugien en una casa abandonada a la muntanya. El mal temps dura uns quants dies i, en els pocs moments en què la pluja amaina, el pare baixa al poble a buscar queviures per als dos, ja que el Joel no duu roba adequada per a la muntanya i està molt feble perquè pateix síndrome d’abstinència. Durant l’estada, pare i fill parlaran de l’addicció del Joel, de la mort de la mare i del seu amor pels ocells cantaires, del camí amb les drogues i de com va abandonar el seu somni de pintar. Les converses tenses i plenes de retrets també faran sortir a la llum secrets i confessions: el pare també va ser un addicte durant la seva joventut; el Joel se sent culpable per no haver estat al costat de la mare els darrers dies. A mesura que passen els dies, el Joel tornarà a pintar i omplirà la casa d’ocells cantaires. Pare i fill aconseguiran reparar la seva relació a poc a poc i, finalment, quan el pare emmalalteix, el Joel abandonarà la casa, preparat per volar sol.
  • Obra
    La viatgera
    (2025) Rodríguez, Gemma
    La Nora havia estat investigadora a la universitat, on feia estudis sobre viatges en el temps, però ho va deixar per dedicar-se a escriure divulgació científica. El dia abans de la presentació del seu darrer llibre al poble on va créixer, truca al seu editor des de l’habitació d’hotel. Mentre parlen, una dona —la Sara— entra a l’habitació. La Nora creu que li porta el sopar. Quan acaba la trucada i li diu que ja pot marxar, la Sara li explica que treballaven juntes com a investigadores a la universitat. La Nora se la vol treure de sobre, però la Sara li revela que ha vingut per dir-li que les seves investigacions sobre els viatges en el temps eren certes. Li demostra que és veritat advertint-la que, en uns instants, rebrà una trucada que la farà enfadar. Truquen a la Nora per informar-la que s’ha descobert que ha plagiat el seu darrer llibre. La Sara li confessa que l’estima, que fa vint anys eren parella i que la Nora va morir en un accident en aquell mateix poble. Fa molts anys que la Sara viatja entre línies temporals intentant trobar un temps on puguin tornar a ser felices, però cada cop que ho intenta el resultat és pitjor. Les dues dones es besen, i en aquell moment arriba el Manolo, l’editor, per retreure a la Nora el plagi del llibre. Quan el Manolo se’n va, la Nora li demana a la Sara que se l’endugui amb ella. Les dues dones acaben dins d’una bossa de ganxitos, en una altra línia temporal, a la mateixa habitació d’hotel. El Manolo arriba a l’habitació i s’asseu sobre la bossa.
  • Obra
    L’habitació
    (2025) Sánchez Pacheco, David
    El Joan passa els dies a casa amb la mirada perduda. Travessa una crisi personal des que el va deixar la seva parella. Per tal de solucionar els seus problemes econòmics, ell i el seu company de pis, el Martí, han publicat un anunci per llogar una habitació per hores. Quan el Martí marxa, apareix la Virgínia, que li demana a en Joan que la deixi embarassada. Mentre intenta decidir què fer, ella desapareix i en Joan s’adona que està sol. De sobte, surt una altra dona de l’habitació i li proposa mantenir relacions sexuals. Quan està a punt d’accedir, torna el Martí, que el fa retornar a la realitat. Aleshores, escolten gemecs provinents de l’habitació llogada. El Joan descobreix que qui l’ha reservada és un tal Ricard Verdaguer i explica al Martí que la Virgínia el va deixar per un home amb el mateix nom. Per tranquil·litzar-lo, el Martí li parla del seu pare, que acaba de morir, i li ensenya una foto de la seva mare, l’Anna Rosa. El Joan reconeix en la foto la dona que abans li havia ofert sexe. Es desfà del Martí amb una excusa i li demana que surti de l'habitació. L’Anna Rosa i el Ricard surten, i el Joan li revela que el seu fill Martí viu al pis. Quan el Martí torna, descobreix que la seva mare i el Ricard mantenen una relació, i tots quatre acaben compartint els traumes del passat. Finalment, la Virgínia arriba al pis i s’uneix al Ricard i a l’Anna Rosa a l’habitació per hores. El Martí i el Joan es queden sols al menjador, amb la mirada perduda.
  • Obra
    Cuatro días, cuatro noches (Valparaíso)
    (2025) Sánchez Rodríguez, Víctor
    El pare de tres germans desitjava que els seus fills visitessin Valparaíso, a Xile, una ciutat que havia conegut durant un viatge de feina. Cinc anys després de la seva mort, la Glòria —que ha superat un càncer de pit—, en Toni i la Lara passen quatre dies a l’Hotel Valparaíso d’Almeria per retre-li homenatge. El primer dia, mentre són a la piscina, la Glòria proposa una idea per a l’homenatge, però la Lara i en Toni la consideren absurda i la menystenen, fet que provoca que la Glòria, molesta, se’n vagi a l’habitació. La Lara i en Toni acaben rivalitzant per veure qui dels dos aconsegueix seduir abans el cambrer de l’hotel. El segon dia, en Toni juga al solitari i confessa a la seva germana que s’ha promès que, si aconsegueix completar-lo, anirà al veritable Valparaíso. Quan arriba la Glòria i saluda el cambrer, la Lara marxa i en Toni intenta esbrinar si la seva germana hi ha tingut alguna relació. El tercer dia, en Toni confessa a la Glòria que s'ha separat del seu xicot. La Glòria li explica que el cambrer li ha cobrat per mantenir-hi relacions; era la seva primera experiència des de l’extirpació del pit i se sent decebuda. Poc després arriba la Lara, que explica la nit que ha passat amb ell, i la Glòria li retreu que sempre ha competit amb ella per tot. El quart dia, la Glòria i la Lara es plantegen si han de fer l'homenatge al pare. Quan arriba en Toni i els explica la seva nit amb el cambrer, els tres decideixen dur-lo a terme. La Glòria completa el solitari i els tres germans es pregunten si, finalment, no haurien d’emprendre el viatge al veritable Valparaíso, a Xile.
  • Obra
    Plom! La vertadera història del soldadet de plom.
    (2024) Sánchez Pacheco, David
    En Plom, un soldadet de plom a qui li falta una cama, es desperta dins d’una caixa sense recordar res. El doctor li explica que és la caixa on van a parar les joguines oblidades i que ell, en Plom, està destinat a salvar-les. A continuació, en Plom es troba amb un soldat que surt d’un quadre i li diu que no confiï en el doctor perquè, en realitat, no vol que les joguines surtin, i que no creu que en Plom sigui capaç de salvar ningú, perquè li falta una cama. Quan el soldat marxa, torna el doctor, que confessa que no han jugat mai amb ell i que sap que a fora hi ha algú que custodia la caixa. A canvi de recuperar els seus records, en Plom ofereix al doctor ajudar-lo a sortir de la caixa. D’aquesta manera, recorda que estima una ballarina, que un follet el va tancar a la caixa i repassa tots els esdeveniments que l’han dut fins allà. Quan en Plom creu tenir la solució per sortir de la caixa, el soldat li torna a dir que no se’n sortirà i que la ballarina mai l’estimarà. En Plom, trist, vaga per la caixa fins que troba lligada la joguina anomenada Rialleta Gratapanxa, que li diu que està segrestada pel soldat fanfarró. En Plom s’adona que el soldat l’ha estat enganyant perquè no volia que sortís de la caixa i el confronta, aconseguint tancar-lo dins el quadre. En Plom obre la porta de la caixa i surten. En Plom descobreix que, en realitat, el doctor és el follet i la resta de personatges de la història, i que tot ho ha fet per allunyar en Plom de la ballarina i evitar que la rescatés. De sobte, apareix la ballarina i salva en Plom. Ella li diu que no necessitava ser rescatada, i finalment balla amb ell.
  • Obra
    (in)Útil
    (2024) Casado i Olivas, Jordi
    L’Amèlia arriba al seu traster amb la idea de trobar una joguina que conserva des de petita, però s’adona que se sent igual d’inútil que els trastos que guarda. De sobte, apareix una noia amagada dins d’una caixa del traster. La noia descobreix que l’Amèlia està a l’atur, no té diners i se sent molt perduda en la seva vida. L’Amèlia confronta la noia desconeguda, que li confessa que és una creadora de mites, que apareix quan et sents més perdut i et permet escollir entre el fred i la vida. L’Amèlia li diu a la creadora de mites que en el món actual no es tracta només de qui ets o com ets, sinó de com ets d’útil per a la societat. La creadora li diu que sembla que ha triat el camí del fred, però l’Amèlia acaba escollint el de la vida. De sobte, l’Amèlia està a punt d’entrar en un talent show per presentar una cançó que ha escrit. Després, l’Amèlia és en un plató d’un late night i és una estrella musical mundial. De cop, l’Amèlia fa un discurs d’estil orientador i motivacional, dient que deixar el camí del fred depèn d’un mateix. Finalment, l’Amèlia torna al traster, vol vendre’l i desfer-se de les coses que hi guarda.
  • Obra
    Ovelles
    (2018) Alonso, Yago; Marfà Vives, Carmen
    Tres germans, el Víctor, l'Alba i l'Arnau, han rebut 512 ovelles com a herència d’un tiet llunyà. Després d'anar al poble i descobrir que les ovelles necessiten un pastor que les cuidi, el Víctor reuneix els seus germans per explicar-los la situació. L’Alba i l’Arnau no volen pagar un pastor i plantegen vendre les ovelles, però el Víctor diu que ja ha preguntat i que ningú les vol. Com a solució temporal fins que les puguin vendre, planteja que un dels tres es traslladi al poble a cuidar-les. La proposta farà que els tres germans discuteixin per veure quin és el més adient per a la tasca, que apareguin retrets entre ells i que tots acabin descobrint que els altres dos són infeliços amb la vida que duen. Davant la impossibilitat de trobar una solució satisfactòria, decideixen sacrificar les ovelles.
  • Obra
    Una festa a Roma
    (2025) Artigau Queralt, Marc
    A la Romina, taxista jubilada, li acaben de diagnosticar Alzheimer. El seu fill, en Guillem, grava vídeos per ajudar-la a mantenir la memòria. El dia que la seva mare es perd, en Guillem decideix ingressar-la en una residència especialitzada en Alzheimer. Un cop allà, coneix el Juli a les classes de memòria i comencen una relació amorosa, fet que d’entrada alarma en Guillem. La filla del Juli, la Lara, li diu, però, que és bonic que es facin companyia. Quan la parella anuncia que es vol casar, en Guillem esclata: no creu que la seva mare estigui en condicions de decidir res. En Guillem i la Lara acorden organitzar-los un casament fals amb una gran festa. Després del fals casament, la malaltia de la Romina empitjora i el Juli mor.
  • Obra
    Glory Hole
    (2025) Sánchez Pacheco, David
    Arran d'una notícia sobre l’edat a què els joves comencen a mirar pornografia, la Virgínia i l’Àngel, una parella en crisi que gairebé no es parlen, es plantegen si el seu fill Pau, d’onze anys, ja en consumeix. L’endemà, discuteixen perquè l’Àngel s’ha oblidat que tenien una reunió amb la tutora del Pau i la Virgínia hi ha assistit sola. Li han comunicat que en Pau ha estat expulsat per un comentari que havia fet a una companya. Els pares reflexionen sobre si realment coneixen el seu fill i decideixen fer front comú pel seu bé. La Virgínia mira l’historial del seu fill a internet i descobreix que el Pau sap què fan els seus pares en la intimitat. Els ha sentit fer pràctiques sadomasoquistes. A la Virgínia li fa por que el seu fill confongui aquestes pràctiques consentides amb el fet de maltractar les dones i la parella es pregunta què passaria si el que ells fan a la intimitat es fes públic a les xarxes. Es plantegen fins a quin punt allò que faci el Pau serà fruit de l’educació que rep a casa o dels constructes socials. Decideixen parlar-ne amb ell, sincerar-se sobre les seves preferències i intentar apropar-se més al seu fill, tot sabent que és impossible que controlin completament el que ell faci o decideixi en un futur.
  • Obra
    Isekai (història d’un segrest)
    (2023) Volpe, Loredana
    Després de quinze anys lluny de Caracas, d’on va fugir arran d’un intent de segrest, l’Olívia hi torna per assistir al casament d'uns amics. Els seus amics, Marc i Jung, l’esperen a l’aeroport, i quan agafen un taxi tornen a ser víctimes d’un segrest. Quan un dels segrestadors li dispara al cap, l’Olívia entra en un món virtual on es transforma en l’Emperadriu i té l’oportunitat d’anar passant pantalles i vencent enemics per tal de recuperar l’amulet del temps, que li permetria tornar al moment just abans del segrest i canviar el seu destí. Mentre l’Olívia avança com a Emperadriu pel videojoc, el Marc i el Jung troben el mateix videojoc a l’habitació de l’Olívia i hi juguen mentre intenten superar la mort de la seva amiga. Quan finalment obté l’amulet, l’Olívia es desperta amb unes ulleres de realitat virtual posades. Aleshores comprèn que tot el joc ha estat un viatge interior que l’ha obligada a enfrontar-se a les seves pors. Fa la maleta i truca a en Jung per dir-li que està preparada per al viatge. Davant la porta, torna a sentir por, però aquesta vegada troba el coratge per obrir-la i sortir.
  • Obra
    La pena capital
    (2025) Guardans, Jordi
    El flequer, el soldat i la padrina monologuen sobre l’amor i les nefastes conseqüències que té entre els dos homes, quan el flequer, que manté una relació homosexual amb el soldat, és atacat i marcat amb una navalla a la cara. En aquest context hostil i violent, la padrina intenta fer d’escut dels dos amants per protegir-los de l’hostilitat del seu entorn.