Drafting date1974
Number of charactersP17 H11 D6
SpaceUna cambra burgesa ben moblada i l'escenari i la platea d'un teatre.
Abstract
L’obra està formada per tres variacions i un epíleg que juguen amb el concepte de teatre dins del teatre i que, d’una forma o altra, necessiten de la participació del públic. En la primera variació, la família Brown espera l’arribada de la família Smith. De cop, el fòrum desapareix, i veiem la família Smith en una sala d’estar idèntica repetint paraules i comportaments. En la segona variació, després d’una estona de fosc s’encenen els llums. El teatre ha desaparegut, i el públic es troba rodejat per un exèrcit que l’obliga, a cops de fusell, a aixecar-se i caminar. En la tercera variació, en encendre’s els llums amb Jean-Paul Marat a l’escenari, el pati de butaques és buit, i només hi ha un mirall a cada seient que reflecteix la seva imatge. Finalment, a l’epíleg, els espectadors que contemplen el pare Ubú a escena van tots vestits de negre.
Notes
-Altres personatges: un grup d'homes uniformats i els espectadors.
Num. homes actors: 11. Num. dones actrius: 6. Num. altres: 2.
EditorEdicions 62
PlaceBarcelona
Date issued1977
Page/s7-17
CollectionEl Galliner;36
Bibliographic notes
Publicat al llibre “Tres variacions sobre el joc del mirall”, del mateix autor, que inclou les obres següents: “Tres variacions sobre el joc del mirall, amb un epíleg d’homenatge a Alfred Jarry”, “L’estranya metamorfosi de Mademoiselle Dalaigulle”, “El misteri de la cambra tancada”, “Medea” i “Història de la representació frustrada de la llegenda de la princesa trista”.
Link to catalogueView record