• en
    • català
    • español
    • English
    • Login
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
View Item 
  •   Dramatùrgia Catalana Contemporània
  • Dramatùrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
  •   Dramatùrgia Catalana Contemporània
  • Dramatùrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fins al darrer mot : Gatada en XV peus

Thumbnail
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
  • Play data
  • Bibliographic data
Ballester Moragues, Alexandre
Award/sPremi Joan Santamaria
KeywordsAmbició; Conflictes socials; Drama còmic; Llibertat; Materialisme; Poder; Política
Number of charactersP37 H24 D13
SpaceUna plaça i la sala gran d'un palau.
Abstract
Un rodamón, en Benet Tarlà, arriba a la plaça de la ciutat independent de Paraleda, on governa de fa anys en Ciriac Curriola a través de la por i la repressió. Aquell dia en Ciriac és matat per dos súbdits seus, en Marraco i en Peirot, i tota la ciutat de Paraleda celebra aquesta mort com l’inici d’un període de llibertat. Els antics consellers de Ciriac esdevenen els caps del govern transitori mentre es preparen unes eleccions que faran que en Marraco o en Peirot esdevinguin president. Només en Benet i una boja, la Mònica, són conscients que el tirà el porta tothom dintre seu. Quan falta poc per les eleccions, els antics consellers de Ciriac s’adonen que són a punt de perdre el poder, i decideixen aplaçar les eleccions amb l’excusa que no són viables fins que tothom no entengui cada paraula del diccionari... Mentrestant, en Benet i la Mònica han decidit abandonar junts el poble.
Notes
-Altres personatges: un grup de gent del poble.
Num. homes actors: 24. Num. dones actrius: 13. Num. altres: 1.
PrologueFormosa Torres, Feliu
EditorMoll
PlacePalma de Mallorca
Date issued1969
Page/s21-78
CollectionBiblioteca "Raixa";76
Bibliographic notes
Publicada dins el volum titulat "Joc de tres", que inclou "Fins al darrer mot", Massa temps sense piano" i "Un baül groc per a Nofre Taylor", totes d'Alexandre Ballester.
Information provided by the author2004-01-01
Last update2018-11-07

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback
 

 

With the participation:

Logo AELCLogo SGAE

Browse

AllCommunities & CollectionsAuthorsTitlesKeywordsNumber of charactersThis CollectionAuthorsTitlesKeywordsNumber of characters

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback