Florit, CatalinaFlorit, Catalina2022-03-182022-03-1820212022-03-02http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/5183En el pròleg, l'autora presenta la peça com una autòpsia antropològica a una comunitat, la de les dones. I, segons precisa, l'objectiu és donar-los veu, perquè la societat, en moltes ocasions, les ha oblidat.Tres actrius ‒una de les quals és la pròpia autora‒ donen veu a testimonis de dones reals que els han confiat algunes de les seves vivències més íntimes. "La lucidesa", "La maternitat", "El control", "La dignitat", "La invisibilitat" i "La por" són els títols que encapçalen les històries d'aquestes dones, totes elles amb situacions personals ben diverses. Totes les intervencions, però, focalitzen en la salut mental i en capítols essencials de la vida dels personatges: els estudis, les primeres feines, l'embaràs, les inseguretats relacionades amb l'aspecte físic, la sobrecàrrega que generen les tasques domèstiques, la invisibilitat i l'abandó que es pateix durant la vellesa, entre altres. L'obra pren com a referència el llibre 'Women and Madness', de Phyllis Chesler, un estudi pioner a l'hora de vincular la psicologia femenina amb la societat.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 SpainFeminismeFeminitatCondició de la donaSalut mentalTeatre documentTeatre breuPhyllis CheslerRETRAT(S)Obra