Florit, CatalinaFlorit, Catalina2022-03-182022-03-1820152015-08-102022-03-02http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/5184L'any 1963, l'actriu italiana Gina Lollobrigida passa un dies al poblet mallorquí de Can Picafort per rodar una escena de la pel·lícula 'La dona de palla' (1964). Tot i que ella i l'equip de rodatge s'estan poc temps a la zona, l'experiència queda gravada en la memòria dels habitants. Aquesta anècdota serveix de base per elaborar una peça de teatre documental en què es combinen les escenes inspirades en la filmació real de la pel·lícula i la gravació dels testimonis d'un grup d'ancianes que, dècades enrere, van viure aquell succés en primera persona. Petra, Amàlia, Francisca, Lina, Àngela, Joana, Margalida i Maria són els noms de les dones que expliquen la història, un grup d'ancianes que eren petites quan Can Picafort va rebre la visita de Gina Lollobrigida. Les seves veus, en tant que dones que van créixer durant la postguerra, s'enllacen a través de les vivències d'una nena de 12 anys. Totes elles responen al prototip femení que encarna la protagonista del film: dones lluitadores que no es rendeixen davant les adversitats.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 SpainTeatre de la memòriaTeatre documentInterdisciplinarietatCinemaFeminismeCondició de la donaDones de pallaObra