Florit, CatalinaFlorit, Catalina2022-03-182022-03-1820212022-03-02http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/5182Al llarg de l'obra es fa referència a l'assaig 'Women and Madness' (1972), de Phyllis Chesler, i es dona veu, citant els seus textos, als escriptors Günter Grass i Adrienne Rich.La protagonista, en certa manera, és la mateixa autora, Catalina Florit. Les diverses escenes de l'obra indaguen en els clarobscurs de la relació entre ella i la seva mare, que pateix una depressió crònica i atacs d'ansietat freqüents. A partir de la reflexió sobre el procés d'escriptura, el personatge principal s'endinsa en la pròpia psicologia i intenta entendre-la vinculant-la amb el paper que ha tingut la figura materna en la seva vida. Durant el procés de descoberta i autoconeixement, el 'jo' teatral conversa amb diversos personatges que, sense excepció, acaben convertint-se en la mare. Es tracta de la Psicòloga, el Pescador-Günter Grass, Phyllis Chesler, la Senyora amb paraigües, la Veïna amb paraigües o la Veïna amb gos. Els diàlegs retraten una dona turmentada per un vincle traumàtic amb la progenitora i una necessitat imperant d'alliberar-se de la càrrega que mantenir aquest contacte li suposa. Un debat constant entre l'amor, els llaços familiars, l'abús i la realització personal.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 SpainSalut mentalPsicoanàlisiPares / fillsCondició de la donaEscripturaCreació artísticaDependènciaPhyllis CheslerRETRATObra