Clemente, CristinaClemente, Cristina2019-12-112019-12-112017-112019http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4576Aquesta obra està escrita per ser representada només per un actor i una actriu. Per altra banda, l'obra pot ser representada en l'ordre proposat o bé en el sentit invers, començant per l'última escena i acabant per la primera."Ventura" gira al voltant de l’atzar i les bifurcacions de l’existència a partir de dues vides paral·leles unides per un mateix fet. La Pepita i en Manel van tenir bessons: la Maria Teresa i el Ventura. Però, la Pepita no estava bé, patia d’una mena de malenconia o mal d’amors, i va prendre una decisió: en un cas, quedar-se amb els seus petits, en l’altre, marxar. Així, es tracen dues històries paral·leles, la de dues dones ben diferents: la Maria, amb una mare que no li agrada i un germà que queda paraplègic, patirà d’alcoholisme i donarà en adopció els seus bessons, amb un dels quals es retrobarà al cap de molts anys i, això, li retornarà les ganes de viure; i la Teresa, sense mare, que es casarà amb un metge i viuran a l’estranger, amb una gran carrera professional, vídua, animarà Ventura sempre a viure i, ja de gran, ella en perdrà les ganes.133FamíliaTempsAmorPassat / presentAtzarVenturaObra