• ca
    • català
    • español
    • English
    • Entra
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Connexió
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Visualitza element 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pena

Thumbnail
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre complet de l'element
  • Dades de l'obra
  • Dades bibliogràfiques
Manzanares, Eu
Data de redacció2023
Paraules clauTeatre breu; Drama; Racisme; Injustícia; Pena de mort
Nombre de personatgesP3 H2 D1
EspaiCasa del Joe i la Lucy, cuina amb un gran finestral / Dues estances separades per una paret.
Resum
El Joe i la Lucy preparen la festa d’aniversari de la seva filla gran que fa catorze anys. El Joe està distret i la Lucy tot i que li ho retreu ho atribueix a la nova feina, que el duu a viatjar lluny de casa. Hores abans, el Harry, funcionari de presons, ajuda a en Joe a la seva nova feina i li diu que ja s’hi acostumarà i que per dur que pugui semblar, està fent el que toca, de part de la justícia. Descobrim que en Joe ha de ser el botxí dels presos condemnats a pena de mort. Avui, abans de la festa de la seva filla, ha de donar mort a un jove de catorze anys, negre, condemnat per haver mort dues nenes. El Joe té un atac d’ansietat mentre que en Harry defensa la maldat del condemnat. Un cop a casa, de nou als preparatius de la festa la Lucy vol animar al Joe dient que han de gaudir de les seves filles mentre encara siguin nenes.
Notes
Hi ha una nota introductòria i final de l’autora parlant del cas de George Stinney, un jove de 14 anys negre, falsament condemnat a pena de mort per l’assassinat de dues nenes blanques el 1944 que inspira la peça.
TítolEntreacte(s) - Dramatúrgia catalana breu
EditorialInstitut del Teatre, Diputació de Barcelona; Editorial Comanegra
LlocBarcelona
Data de publicació2024-10
Pàgina/es269
Col·leccióDramaticles- Antologies dramàtiques;13
Notes bibliogràfiques
Entreacte(s) és un recull de peces breus d’autors catalans on hi participen: Lluïsa Cunillé, Josep Maria Miró, Victòria Szpunberg, Marc Rosich, Cristina Clemente, Jordi Casanovas, Guillem Clua, Pau Miró, Helena Tornero, Denise Duncan, Llàtzer Garcia, Daniela Feixas Conte, Pere Riera, Marta Aran, Anna Maria Ricart Codina, Mart Artigau i Queralt, Jordi Prat i Coll, Lara Díez Quintanilla, Mercè Sarrias, Eu Manzanares, Jordi Galceran, Queralt Riera, Marta Buchaca, David Plana i Josep Maria Benet i Jornet.
Informació proporcionada per l'autor2025-04
Darrera actualització2025-05-31

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments
 

 

Amb la participació de:

Logo AELCLogo SGAE

Visualitza

TotComunitats i col·leccionsAutorsTítolsParaules clauNombre de personatgesAquesta col·leccióAutorsTítolsParaules clauNombre de personatges

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments