Albert Mestres Emilió
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
25 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 25
Obra Onze mĆnimes(2017) Mestres Emilió, AlbertRecull d'onze peces de teatre breu, cadascuna encapƧalada per una lletra de l'alfabet, en les quals es posa en dubte la percepció del fet teatral. En ocasions apareix una situació quotidiana, en d'altres es trenca la quarta paret i, sovint, a les peces es dissocien els canals de percepció: quan apareix una veu, ho fa sense situació; si hi ha un cos que frega el terra amb les seves passes, el cos no Ć©s visible, etc. L'escenari Ć©s el marc de realitat en quĆØ l'autor, doncs, juga a amplificar aspectes de la realitat per qüestionar-los.Obra Contes estigis o el cabaret dels morts : Obra mòbil(1995) Mestres Emilió, AlbertAlbert Mestres Ć©s conduĆÆt a lāHades per un barquer. Per endarrerir el moment de trobar-se amb la Mort, Mestres explica cinc històries. En la primera, una dona accepta mantenir relacions sexuals amb un tinent per salvar el seu home, però Ć©s enganyada. En la segona, un ermitĆ Ć©s encisat per una dona dāaigües i acaba ofegant-se mentre intenta seguir-la dins del llac. En la tercera, una viuda aprofita el cadĆ ver del seu marit mort recentment per salvar la vida dāun soldat amb qui acaba de tenir relacions sexuals. En la quarta, un rei berber fa de mediador entre dos homes que necessiten la mateixa esclava. En la cinquena, una noia que ha robat a un tractant cau en el parany que li han preparat per fer-li retornar els diners. DesprĆ©s dāaquesta Ćŗltima història, es produeix la trobada amb la Mort, una trobada que resulta còmica quan lāAlbert Mestres no tĆ© diners per pagar el barquer i proposa que el retornin a lāaltre barri.Obra Faust segons Pessoa(2020) Mestres Emilió, AlbertFaust, alienat al seu laboratori, reflexiona sobre la vida i sobre el pensament quan, en una revolta, el poble assassina els seus tres deixebles. Faust aconsegueix fugir i coneix Maria, una jove que se n'enamorarĆ , i SalomĆ©, que tambĆ© fuig de la revolta. DesprĆ©s de fer l'amor amb Maria, el poble els enxampa i ell queda ferit mentre els homes violen la noia. Mentre fuig, Faust topa amb un vell venedor d'ungüents a qui acaba assassinant just abans d'avivar una colla de soldats contra la revolta, i de calar foc a una taverna. Finalment, moribund, arriba al palau i s'adona de la dimensió efĆmera de la vida.Obra Zwdu o El dubte / Le doute / Der ZweifelMestres Emilió, AlbertZw i Du tenen una vida molt lligada. Tots dos es comuniquen essencialment a travĆ©s de les interjeccions Eh i Ah i els costa posar-se d'acord en totes les decisions que han de prendre: des de les mĆ©s banals, com qui serveix la sopa, fins de mĆ©s transcendentals, com qui ha de morir abans. Tots dos tenen una barba molt llarga amb la particularitat que on comenƧa una acaba l'altra, Ć©s a dir, que estan units literalment per les seves barbes. Això provoca que ho hagin de fer tot junts, fins i tot es mengen la sopa a cullerades a l'unĆson. Zw i Du discuteixen constantment per tot, però a la vegada es cuiden i s'estimen i no poden concebre la vida un sense l'altre. Un dia decideixen posar fi a la seva vida perquĆØ Ć©s absurda. Quan ja ho tenen tot preparat (taüt, revòlver, etc.) malgasten totes les bales i es queden sense. Finalment decideixen deixar-ho per l'endemĆ i seguir amb la seva vida de sempre, com a mĆnim, un sopar mĆ©s.Obra 1714 : (Homenatge a Sarajevo)Mestres Emilió, AlbertLāobra mostra la crueltat, la inutilitat i la futilitat de la guerra des de tots els angles possibles. Sāinicia amb una escena que transcorre en un mercat ple de canalla, compradors i venedors, on cau un obĆŗs que mata tothom, i acaba en un camp de batalla ple de cadĆ vers mutilats entremig dels quals el MarquĆØs de Sade i les fĆŗries passegen tranquilĀ·lament. Entre aquestes dues escenes trobem episodis de covardia, violacions massives per part de soldats enemics, tortures dāinnocents i condemnes a mort, prostitució de menors promoguda per les pròpies forces de pau, i desercions de soldats que sāadonen que la seva pĆ tria Ć©s tornar a casa sa i estalvi al capvespre.Obra PeƧa cua per a l' "Informe per a una acadĆØmia" de Franz Kafka(1998) Mestres Emilió, AlbertEn acabar la representació de l' "Informe per a una acadĆØmia", de Kafka, l'actor surt a saludar el pĆŗblic i els demana de quedar-se un moment, perquĆØ tĆ© una cosa a dir-los: estĆ desesperat perquĆØ ja ningĆŗ no el contracta com a actor. Abans canviava de papers, havia fet l'OtelĀ·lo, de Manelic, d'AntĆoc, etc. Però per culpa d'una crĆtica apareguda al un diari, ja nomĆ©s el volen per fer de mico i representar 'ad eternum' el mateix paper. La seva dona l'ha deixat i s'ha endut els fills, i el telĆØfon del productor oferint-li un nou paper no sonarĆ mai mĆ©s.Obra OpsisChamalanch, Mireia; Mestres Emilió, AlbertCinc actors a lāescenari. Intenten explicar-se coses, comunicar-se, però tot Ć©s en va. No ho aconsegueixen, cadascĆŗ parla dāallò que li interessa, sense cap voluntat dāescoltar el que diuen els altres. El que en resulta Ć©s frustració i violĆØncia. Una de les actrius, lāInma, explota: tothom va pel seu compte, tothom passa dāella, no seān surt i no sap com fer-ho. Quan els altres confessen lāaversió que senten per ella, seān va. Al final, es queden sols dos actors, els quals admeten que necessiten ser mirats i patir per tenir consciĆØncia de la seva existĆØncia.Obra Un altre Wittgenstein, si us plau o L'holocaustMestres Emilió, AlbertAl 1951, mentre un assassĆ de masses massacra els estudiants i els professors del campus de Cambridge, Wittgenstein reflexiona sobre la seva vida i la seva filosofia. A travĆ©s d'un monòleg interior es reflecteix el desordre de qualsevol ment humana, que salta de pensament en pensament de forma indiscriminada. Wittgenstein combina explicacions autobiogrĆ fiques (com que els seus tres germans es van suĆÆcidar i que desprĆ©s d'això no trobava el sentit a la vida i va decidir renunciar a la seva herĆØncia i fer-se mestre rural, o que va ser quan va llegir el Resum dels evangelis de Tolstoi que va comenƧar a creure en DĆ©u) amb qüestions filosòfiques basades sobretot en el seu propi Tractatus: el món Ć©s real però el sentit del món no estĆ en la seva realitat, estĆ fora del món. Es pregunta, per exemple, com explicar a algĆŗ el que significa entendre la mĆŗsica o com compartir amb un daltònic una mateixa nomenclatura dels colors.Obra La bufa(1994) Mestres Emilió, AlbertLāobra presenta diferents moments de la vida dāUlisses. En primer lloc, veiem com marxa del costat de Calipso desprĆ©s de deu anys de conviure-hi perquĆØ estĆ desitjós dāarribar a Itaca i reveure Helena. A continuació, el trobem a lāilla dāEea, on ha viscut feliƧment amb Circe durant un mes. Ara, però, li demana poder marxar, tot i que abans voldria anar a lāinfern per tal dāesbrinar si DĆ©u existeix i quĆØ hi ha desprĆ©s de la mort. Ambdues coses li són concedides, i a lāinfern conversa amb diferents personatges, com ara Sòfocles, Anticles, la pròpia mare dāUlisses, SĆssif, Hitler o Reagan, segons com es miri, Maria Antonieta, TĆ ntal, i Jack lāEsbudellador, però cap dāells li ofereix una resposta. Finalment, en arribar a Itaca Ulisses veu que tota la seva fortuna sāha dilapidat, i sāha de dedicar a guardar porcs. Maleeix la guerra de Troia, ja que li ha fet perdre vint anys de la seva vida. Un dia el visita el seu fill TelĆØgon, qui li reclama els ramats per vendreāls i obtenir diners. Ulisses sāhi nega, i TelĆØgon lāacaba matant.Obra Mrs. Death: farsa-guinyol sobre poemes de Salvador EspriuMestres Emilió, AlbertDos poetes narren com la mort o Mrs Death va envaint les vides de: dos enterramorts que protagonitzen una escena pròpia del teatre de l'absurd, en la qual eviten cops de pala constantment fins caure al terra tots dos; un home i una dona que sopen tranquilĀ·lament; dos cecs que es mouen manipulats per la pròpia mort; i una princesa i un enamorat que viuen el procĆ©s d'enamorament però que finalment la mort tambĆ© els atrapa.