Mostra el registre parcial de l'element
Tres variacions sobre el joc del mirall, amb un epíleg d'homenatge a Alfred Jarry
dc.contributor.author | Sirera Turó, Rodolf | |
dc.date.accessioned | 2018-11-07T18:00:15Z | |
dc.date.available | 2018-11-07T18:00:15Z | |
dc.date.issued | 1977 | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3944 | |
dc.description | -Altres personatges: un grup d'homes uniformats i els espectadors. Num. homes actors: 11. Num. dones actrius: 6. Num. altres: 2. | |
dc.description.abstract | L’obra està formada per tres variacions i un epíleg que juguen amb el concepte de teatre dins del teatre i que, d’una forma o altra, necessiten de la participació del públic. En la primera variació, la família Brown espera l’arribada de la família Smith. De cop, el fòrum desapareix, i veiem la família Smith en una sala d’estar idèntica repetint paraules i comportaments. En la segona variació, després d’una estona de fosc s’encenen els llums. El teatre ha desaparegut, i el públic es troba rodejat per un exèrcit que l’obliga, a cops de fusell, a aixecar-se i caminar. En la tercera variació, en encendre’s els llums amb Jean-Paul Marat a l’escenari, el pati de butaques és buit, i només hi ha un mirall a cada seient que reflecteix la seva imatge. Finalment, a l’epíleg, els espectadors que contemplen el pare Ubú a escena van tots vestits de negre. | |
dc.format.extent | 7-17 | |
dc.publisher | Edicions 62 | |
dc.relation.ispartofseries | El Galliner;36 | |
dc.subject | Denúncia | |
dc.subject | Espai (teatral, interpersonal) | |
dc.subject | Existencialisme | |
dc.subject | Família | |
dc.subject | Poder | |
dc.subject | Teatre breu | |
dc.subject | Teatre dins del teatre | |
dc.subject | Teatre participatiu | |
dc.title | Tres variacions sobre el joc del mirall, amb un epíleg d'homenatge a Alfred Jarry | |
local.dataredaccio | 1974 | |
local.notesbibliografiques | Publicat al llibre “Tres variacions sobre el joc del mirall”, del mateix autor, que inclou les obres següents: “Tres variacions sobre el joc del mirall, amb un epíleg d’homenatge a Alfred Jarry”, “L’estranya metamorfosi de Mademoiselle Dalaigulle”, “El misteri de la cambra tancada”, “Medea” i “Història de la representació frustrada de la llegenda de la princesa trista”. | |
local.numpersonatges | P17 H11 D6 | |
local.espai | Una cambra burgesa ben moblada i l'escenari i la platea d'un teatre. | |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:5677&fromLocationLink=false&theme=teatre | |
local.citation.pubplace | Barcelona | |
local.datainformaciofitxa | 2004-01-01 |
Fitxers en aquest element
Fitxers | Grandària | Format | Visualització |
---|---|---|---|
No hi ha fitxers associats a aquest element. |
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Obres
Col·lecció d'obres de la base de dades de Dramatùrgia Catalana Contemporània