dc.contributor.author | Batlle Jordà, Carles | |
dc.contributor.other | Duran, Rafael | |
dc.date.accessioned | 2019-04-26T09:00:55Z | |
dc.date.available | 2019-04-26T09:00:55Z | |
dc.date.issued | 2004-10 | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4373 | |
dc.description | Obra escrita ex professo per al Projecte T-6 del TNC, acollida a la Sala Tallers.
"Es pot resistir a tot, excepte a la temptació", citant Oscar Wilde.
Temptació parla del xoc cultural, la incomunicació, la memòria i la identitat, però també parla de la Catalunya del moment.
La major temptació davant de què es troben els personatges és la d'abandonar la pròpia memòria i identitat, explicitant a escena la crua lluita de supervivència de qui arriba, juntament amb les perversions de qui rep, sempre en la foscor de la clandestinitat i amb una càmera a l’habitació de Guillem que ho enregistra tot i ho fixa en un temps reproduïble. | ca |
dc.description.abstract | El correlat dels fets queda exposat de manera alternada. Guillem és un antiquari que es dedica al tràfic clandestí de persones; rep a Hassan, que arriba amb la il·lusió de trobar feina i retrobar-se amb el seu antic amic, el pare de Guillem. Aixa, la filla de Hassan, irromp en la següent escena confessant-se davant de càmera a Guillem, mostrant-li el seu amor, i el seu agraïment per haver-la ajudat quan va emigrar. Es reprèn la conversa de Guillem i Hassan, que dona un gir per mostrar el mercadeig, el tràfic i tot allò brut i clandestí del deute que Hassan contrau. Aixa, desconsolada, narra els fets: al pis de Guillem es troba amb Hassan, el seu pare, que creia mort. El desbordament emocional és excessiu. Hassan cau del balcó sense barana, i Aixa sent la necessitat de no ajudar-lo, de deixar-lo morir. Un cop arriba Guillem, aquest la protegeix de la policia ja que no té papers, i Aixa entrega el seu amor absolut a Guillem. Guillem, al seu torn, veu la complicitat entre Aixa i Hassan i se sent estafat, just ara que havia decidit casar-s’hi i entregar-s’hi completament. | ca |
dc.format.extent | 144 p. | ca |
dc.publisher | Proa | ca |
dc.relation.ispartofseries | TNC Projecte T6;43 | |
dc.source | Temptació | ca |
dc.subject | Migració | ca |
dc.subject | Assassinat | ca |
dc.subject | Temptació | ca |
dc.subject | Tràfic | ca |
dc.subject | Memòria | ca |
dc.subject | Identitat | ca |
dc.title | Temptació | ca |
local.dataredaccio | 2004 | |
local.festival | Projecte T-6 | ca |
local.teatre | Teatre Nacional de Catalunya | ca |
local.dataestrena | 2004-11-02 | |
local.numpersonatges | P3 H2 D1 | ca |
local.espai | Catalunya actual (2004); dormitori amb mobles antics de gran valor i tres portes que donen a una balconada, un lavabo i la d'entrada. | ca |
local.premi | Selecció Stückemarkt. Theatertreffen Berliner Festpiele 2004 com a millor dramatúrgia europea del moment. Lectura dramatitzada dirigida per Rafel Sánchez (Versuchung) | ca |
local.premi | Selecció Maison Antoine Vitez (2004): Temptació. | ca |
local.notesestrena | https://www.tnc.cat/ca/temptacio-premsa | ca |
local.companyia | Equips tècnics i de gestió del Teatre Nacional de Catalunya | ca |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:2632104&fromLocationLink=false&theme=teatre | ca |
local.enllacbdec | https://hdl.handle.net/20.500.12268/130275 | ca |
local.citation.pubplace | Barcelona | ca |
local.titol | Temptació (Carles Batlle) / El plan B (Isabel Díaz) | |