Mostrar el registro sencillo del ítem
Salamandra
dc.contributor.author | Benet i Jornet, Josep Maria | |
dc.contributor.other | Casares, Toni | |
dc.date.accessioned | 2019-05-13T17:32:40Z | |
dc.date.available | 2019-05-13T17:32:40Z | |
dc.date.issued | 2005-10 | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4397 | |
dc.description | L’obra està traçada per uns incendis i la idea mítica que les salamandres se n’alimenten, essent d’alguna manera origen i final, i alhora pretext de tot el que ocorre: la història que es desenvolupa esdevindrà el material fílmic de Cloud, però, tal com pretenia Travis, la salamandra en perill d’extinció servirà de correlat. | ca |
dc.description.abstract | A casa d’Emma, al desert de Califòrnia, hi coincideixen Cloud, el seu fill adoptiu i exitós director de cinema, i Travis, un gran documentalista, amb qui Cloud havia estat carn i ungla. Travis arriba amb Hilde, la seva ajudant i ara parella, i una salamandra a qui han ferit conduint, justament l’espècie en perill d’extinció que buscaven i que miraran de curar. Cloud s'atreveix a llegir una carta del seu pare biològic, que ha mort, i emprèn el camí de descoberta de la seva història. Hilde abandona Travis i segueix Cloud, molt vinculada sentimentalment als fets dels seus avantpassats i al nazisme, i s'enamorarà d'ell, ja que, d'alguna manera, l'ha ajudada a superar traumes del passat. Així doncs, Hilde farà que la investigació vagi molt més enllà. Un dia, Cloud la deixarà sense donar explicacions, i anirà a Barcelona a buscar escenaris per a la seva nova pel·lícula. A Barcelona, Cloud descobreix que el seu avi no era francès ni es deia Claude, sinó Claudi: la història dels seus avantpassats pren sentit. | ca |
dc.format.extent | 156 | ca |
dc.publisher | Proa | ca |
dc.relation.ispartofseries | PROA-TNC;50 | |
dc.source | Salamandra | ca |
dc.subject | Triangle amorós | ca |
dc.subject | Cinema | ca |
dc.subject | Viatge | ca |
dc.subject | Memòria | ca |
dc.subject | Família | ca |
dc.subject | Passat | ca |
dc.subject | Viatge | ca |
dc.subject | Drama | ca |
dc.subject | Nazisme | ca |
dc.title | Salamandra | ca |
local.dataredaccio | 2005 | |
local.teatre | Teatre Nacional de Catalunya. Sala Petita | ca |
local.dataestrena | 2005-10-13 | |
local.numpersonatges | P5 H3 D2 | ca |
local.espai | A la pantalla: diferents aspectes parcials i exteriors d'una casa en un indret semi-desèrtic de Califòrnia; l'exterior d'un vell vehicle caravana, atrotinat; vista general de Mittenwald (Alemanya); posta de sol a l'illa de Milo (Grècia); façana d'un antic i luxós hotel de París; façana d’un antic edifici d’habitatges de París, humil i descurat; camp obert amb París al fons; Pont Neuf de París amb parades de llibres vora el riu Sena; petita plaça situada al límit de la part vella de Barcelona. | ca |
dc.contributor.prologuista | Jordi Castellanos | |
dc.contributor.prologuista | Sharon G. Feldman | |
local.companyia | Teatre Nacional de Catalunya | ca |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:2803430&fromLocationLink=false&theme=teatre | ca |
local.enllacbdec | https://hdl.handle.net/20.500.12268/129147 | ca |
local.citation.pubplace | Barcelona | ca |
local.datainformaciofitxa | 2019 |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Obres
Col·lecció d'obres de la base de dades de Dramatùrgia Catalana Contemporània