dc.contributor.author | Artigau Queralt, Marc | |
dc.contributor.other | Molins, Raimon | |
dc.date.accessioned | 2020-01-02T17:34:48Z | |
dc.date.available | 2020-01-02T17:34:48Z | |
dc.date.issued | 2018-10-03 | |
dc.identifier.uri | http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4598 | |
dc.description | Tot i que en l’obra apareixen tres personatges femenins, dos d’ells poden ser interpretats per la mateixa actriu: J-Alba i J-Alba2.
D’altra banda, dos personatge addicionals –dos familiars de l’Alba- intervenen en un vídeo que és projectat; i un tercer personatge –el tècnic Ciceró-, a través d’una video-trucada.
L’obra requereix una clara interacció amb el món del vídeo i les projeccions. | ca |
dc.description.abstract | En un context futurista que sembla no gaire llunyà, Alba, una dona madura, ha adquirit una acompanyant, J-Alba, una androide o algoritme bioquímic que té l’objectiu de facilitar-li la vida i que ha encarregat a imatge d’ella mateixa, quan tenia 23 anys. Alba, però, pretén que J-Alba no sigui només una acompanyant, sinó la personificació dels seus records i la seva memòria i, per aquest motiu, fa que aquesta estudiï tot el seu passat. Tanmateix, la nova adquisició tecnològica de l’Alba no agrada a l’Home –la seva ex-parella de tota la vida- ja que –amant de la imperfecció i convençut que no es pot viure ancorat a un passat idealitzat- en qüestiona la seva conveniència moral. Malgrat tot, a mesura que l’Home va coneixent l’androide i es va familiaritzant amb la seva humanitat programada, va superant les reticències que tenia priori i, fins i tot, se n’acaba enamorant. Aleshores, aterrit davant dels seus propis sentiments, intenta desesperadament recuperar l’antiga relació d’amor amb l’Alba i acaba assassinant l’androide, màxim exponent, segons ell, de tots els mals de la societat. Tot plegat s'esdevé en paral·lel a una conferència de l’Alba sobre El Jardí de les delícies d’El Bosch, un quadre que sembla fer-nos una advertència clara: si fem mal ús del paradís, aquest se'ns pot girar en contra i convertir-se en un veritable infern. | ca |
dc.format.extent | 91 p. | ca |
dc.publisher | Arola Editors | ca |
dc.relation.ispartofseries | Textos a part. Teatre contemporani;194 | |
dc.source | Alba (o El jardí de les delícies) | ca |
dc.subject | Creació (del món, de la vida) | ca |
dc.subject | Infern | ca |
dc.subject | Paradís | ca |
dc.subject | Art | ca |
dc.subject | Pintura | ca |
dc.subject | El Bosch (pintor) | ca |
dc.subject | Noves tecnologies | ca |
dc.subject | Distopia | ca |
dc.subject | Futurisme | ca |
dc.subject | Temps | ca |
dc.subject | Memòria | ca |
dc.subject | Assassinat | ca |
dc.subject | Desig | ca |
dc.subject | Eterna joventut | ca |
dc.title | Alba (o El Jardí de les delícies) | ca |
local.notesbibliografiques | Reedició:
ARTIGAU, M. (2019). "Marc Artigau i Queralt: (2009-2018)". Tarragona: Arola Editors
http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:2909814&fromLocationLink=false&theme=teatre
* L'antologia també conté: "Les sense ànima", "Un mosquit petit", "L'home que no feia petons", "La força centrífuga", "Arbres", "La metàfora perfecta", "Nduti", "Caïm i Abel" i "Caixes” | ca |
local.teatre | Teatre Nacional de Catalunya. Sala Petita. (Barcelona) | ca |
local.dataestrena | 2018-11-29 | |
local.numpersonatges | P4 H1 D3 | ca |
local.espai | Casa (un espai diàfan, de classe alta) amb habitació; espai d'una conferència; El Jardí de les delícies | ca |
local.premi | Premi Quim Masó 2017 | ca |
dc.contributor.prologuista | Guardiola, Ingrid | |
local.enllaccataleg | http://cataleg.cdmae.cat/lib/item?id=chamo:2908441&fromLocationLink=false&theme=teatre | ca |
local.enllacbdec | https://hdl.handle.net/20.500.12268/113707 | ca |
local.citation.pubplace | Tarragona | ca |
local.titol | Alba (o El jardí de les delícies) | ca |