Examinant per Autor "Disla Sanz, Juli"
Mostrant1 - 20 de 25
Resultats per pàgina
Opcions d'ordenació
Obra A poqueta nit(1998) Disla Sanz, JuliUn home i una dona joves es troben als vespres quan baixen al carrer per llançar la bossa de deixalles al contenidor. El primer encontre és propiciat per l'home que vol conéixer la jove que ha estat espiant tantes vegades. Als segúents encontres, un dels dos - ara ella, ara ell - sorprén l'altre, que sembla defugir la trobada, per recuperar un moment breu d'intimitat ben especial i una xarrada sense cap compromís. Fins i tot els dies que no passa el camió de les escombraries tots dos es busquen. Però mai no passa res que faci avançar la seva relació i es per això que un vespre posen fi a les trobades.Obra Àngel(1998) Disla Sanz, JuliÀngel, avorrit de la pau eterna i celestial, intenta convèncer Angelet, el seu amic al cel, per a baixar a la terra i jugar a un joc que ell creu molt divertit: discutir. A la terra es troba amb Pere i Clara, dos amics amb els quals aprendrà que discutir no és tan divertit com ell creia, però que és una manera de relacionar-se amb els humans.Obra Brindis(2019) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeQuatre amics munten una festa a la qual els espectadors estan convidats lliurement a participar i també a alterar el curs de l'espectacle. En aquest espai de distensió, els quatre organitzadors aprofiten per sincerar-se entre ells davant dels assistents, que figuren coneguts dels protagonistes, i entomar sense transcendència -però tampoc sense frivolitat- els conflictes que els defineixen i que podrien ridiculitzar-los, si no fos per l'ambient de confiança i de desinhibició en què es troben.Obra Carinyo(2016) Disla Sanz, JuliLa Mireia i en Sergio són parella i fa temps que viuen junts. Aquest temps que fa que dura la relació els ha dut a viure en un món de quotidianitat on ja no els sorprèn res l'un de l'altre. Sembla que la relació s'està acabant i tots dos discuteixen sobre aquest final. Apareixen els retrets d'en Sergio cap a la Mireia i el seu pessimisme. La Mireia intenta rebatre els arguments d'en Sergio, però aquest, com sempre, no l'escolta. I així la discussió avança en una barreja de tensió i manca d'esperança fins que, finalment, s'adonen que aquest saber-ho tot l'un de l'altre és precisament el que els pot salvar.Obra Castigats(2000) Disla Sanz, JuliLa Tana, la Tina i en Tino són tres nens que un dia els seus pares castiguen: la Tana, perquè sempre s’embruta; la Tina, perquè ho vol mirar i olorar tot; i en Tino, perquè no li agrada mai res de menjar. Els tanquen a l’habitació dels càstigs, on es troben malgrat viure en tres cases diferents. De cop se’ls apareix en Tirant Tumpet, una espècie d’home del sac que els espanta, els torna a separar, i fa que es trobin amb els càstigs respectius: la Tina amb en Moltsulls i la Mirona, qui no paren de mirar; la Tana amb la Super-taca i en Super-cagalló, bruts com ells sols; i en Tino amb en Furga, sec de no menjar, i Miss Boca, que s’alimenta d’aire. Malgrat tot, no aconsegueixen fer canviar els tres nens, i els seus pares els perdonen sense que hagin canviat gens.Obra Chicas Cocodrilo(2016) Disla Sanz, JuliLes mares de dues adolescents fan cua durant tres nits davant d'una plaça de bous perquè les seves filles puguin ser les primeres d'entrar en un concert de Malú. Al llarg d'aquestes tres nits, les dues dones, que no es coneixen gaire d'abans, compartiran les seves visions sobre la pròpia joventut i la de les seves filles, i sobre el fet que totes dues dones hagin accedit a fer la cua a la intempèrie, amb les conseqüències imprevistes que aquesta espera a peu de carrer pot tenir per a dues persones que ja no són joves i que tenen els nervis a flor de pell.Obra Conxín l'elegida(2002) Disla Sanz, JuliEn intentar robar unes sabates, la Conxín és detinguda pels tres dependents, que la lliguen i l’emmordassen al magatzem de la botiga. La Conxín no entén perquè la mantenen allà segrestada i no avisen la policia. A més, s’espanta en adonar-se que darrere d’una porta es deixa entreveure de tant en tant una gran claror. Finalment, els dependents li expliquen que aquella porta és l’entrada a la Ciutat Bonika, on tothom és feliç. La Conxín ha sigut escollida per entrar-hi i deixar la vida insatisfeta que mena aquí. Fins i tot li diuen que la clonaran per tal que el clon la substitueixi i ningú no noti la seva desaparició. La Conxín però, no ho accepta: vol ser feliç, però vol ser-ho en aquest món.Obra Cotxes : V-0413-TV(1999) Disla Sanz, Juli; García, José Carlos; Pardo, PatríciaTres cotxes enmig d'un descampat serveixen d'espai íntim per a tres històries de parella simultànies: una noia infatigable que intenta seduir un noi indiferent, una parella ben avinguda que voldria discutir més sovint, i una paella incapaç de desfer-se d'un amic pesat per tenir intimitat. La caiguda d'una estrella fugaç desperta en ells desitjos inconfessables i els cotxes esdevenen una mena de divans psiquiàtrics on donar-los solta.Obra Demà no hi ha classe(2021) Disla Sanz, Juli; Tordera, Toni; Pérez, JaumeEls alumnes entren a l'aula i es troben amb la Mireia. Els han dit que avui no hi hauria classe. La Mireia és una professora que no havien tingut mai abans. El primer que els demana és que, durant la sessió, escriguin en un paper què és per a ells ser un bon professor o una bona professora. Després d'això, la Mireia comença a parlar-los. Els parla d'ella, de les seves pors i de les certeses que se li han anat revelant al llarg de la seva carrera com a professora. També els parla d'ells, dels alumnes, del paper que juguen a l'aula en el seu aprenentatge vital i de la seva responsabilitat cap als seus companys. I finalment els parla de l'escola, d'aquest espai de trobada i de tot el que pot representar per a ells.Obra DormirDisla Sanz, JuliEn Miquel s’ha pres unes pastilles per dormir cansat d’esperar quelcom -no sap què- que no arriba mai i fart de la rutina de sempre. Quan arriba en Raül per sortir de marxa, en Miquel no es desperta, i en Raül s’emprenya perquè si no surten, no podrà veure la xiqueta que li agrada. Una estona més tard, però, arriba l’Isaïes, qui suggereix que en Miquel, més que adormit, està mort. S’espanten i es planyen en adonar-se d’allò que degut a la mort de l’amic no podran fer. Desesperat, l’Isaïes comença a sacsejar en Miquel, qui finalment es desperta tot esverat demanant-los que no cridin tant.Obra Espinacs(1999) Disla Sanz, Juli; Pardo, PatríciaOlívia treballa al Mac Brutus, l'hamburgueseria regentada per l'etern enemic de Popeye. Enganyada se'n va a viure amb Brutus, que la continua explotant, ara amb les feines de la casa. Popeye amb l'ajuda del seu amic Pilon i de Cap-pelat, la rescaten de les malvades mans de Brutus, que es veu obligat a tancar el seu negoci i a treballar a la nova hamburgueseria d'Olívia.Obra Estem tan bronzejats que fem una mica de fàstic(2003-01) Disla Sanz, Juli; Disla Sanz, Juli; Jornet, AlejandroUn espot televisiu es repeteix, de fa mesos, una vegada i una altra. “UTOPIA: THE REVOLUTION OF YOUR LIFE”, pregona, sense que ningú no entengui què anuncia. “The human body has a deadline” va repetint mentre empeny a milers de joves a viure a un alt rendiment, i a trobar permanentment respostes sobre el sentit de la vida en una societat en què la velocitat els impedeix trobar el temps per fer-se les preguntes pertinents. I, així, en un exterior que els desconcerta, amb un amor que els confon i sota un cel ennuvolat, aquests joves segueixen perduts, esclaus dels preceptes rigorosos de l’ordre establert, i incapaços de resoldre mai la contradicció que senten entre la por i el desig.Obra La gent(2012) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeUn grup de persones, que en general no es coneixen entre elles si bé formen part d'un mateix col·lectiu, assisteix a una reunió en la qual cal consensuar una postura comuna com a delegació territorial davant d'una nova normativa que s'imposa des del servei central. Durant la llarga trobada, en la qual hi haurà moments de distensió i de crispació, cada assistent evidenciarà les seves reticències i les seves filiacions, fins al punt d'acusar-se d'infiltrats, de revolucionaris o d'haver de reconèixer que s'han equivocat de reunió.Obra Godot(2020-02-04) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeAl teatre la representació de "Tot Esperant Godot" està a punt de començar. Alguns espectadors parlen entre ells, d'altres callen. La megafonia avisa de l'inici imminent, però l'obra no comença. El públic s'inquieta i a la platea comencen a passar coses. Una parella discuteix cada vegada més fort per alguna cosa que acaba de passar, alguns espectadors comenten l'obra inquiets perquè no comença, a algú li sona el telèfon, dos amics parlen de la cita que ha tingut un d'ells, hi ha gent que surt i torna a entrar, gent que pregunta al personal de sala, persones que tussen, que riuen, que aplaudeixen per veure si passa alguna cosa. A l'escenari, sense que hi aparegui ningú, l'espai evoluciona tímidament. Un teló que s'obre i n'apareix un altre darrere, una llum encegadora que fa aparèixer una tela. Sempre sembla que alguna cosa estigui a punt de començar, però no passa res. A la platea les converses dels espectadors van creixent. Alguns demanen silenci, però no fan més que provocar un augment del xivarri. La indignació comença a créixer entre la major part del públic, tot i que alguns espectadors defensen la proposta. La discussió puja de to, tothom sembla incòmode enmig del caos que s'està apoderant de la platea. Un espectador puja a l'escenari i comença a recitar fragments de l'obra original, però el personal de sala el convida a baixar. Finalment un pèndol apareix a l'escenari. La gent comença a marxar.Obra El hombre menguante(2014) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeDavant del context real d'una crisi de valors, econòmica, artística i d'individualitat, un home que se sent poca cosa i precari revisa la seva biografia tot mirant d'entendre què és el que li provoca aquesta sensació. A la vegada que es reconeix ell mateix, també ens mostra els elements escènics de què es compon la seva proposta teatral i, especialment, el procés de creació biogràfica del seu personatge i com el mateix actor el construeix. Serà justament aquest acte de creació artística el que portarà l'home (i l'actor que l'interpreta) a superar la seva crisi personal.Obra L'imbècil(1998) Disla Sanz, JuliUna parella jove conversa dins d'un cotxe. Ell ho fa d'una manera obsessiva, contradient o censurant tot allò que ella replica. Així, després de fer-li por, aconsegueix que la noia esclati i l'insulti. L'insult, però, provoca en ell una reflexió pedant sobre l'etimologia d' "imbècil" que acaba descontrolant, encara més, la seva amiga.Obra Els nostres(2018) Disla Sanz, Juli; Tena, Begoña; Pardo, Patrícia; Puchades, XavierUna dona contempla com una bomba li destrossa la casa i mata la seva filla. Decideix tornar a Europa fent un llarg camí on coneixerà una fotògrafa francesa que vol retratar la misèria. Quan arriben a la Costa de Líbia han de pagar a uns traficants sense escrúpols que els han promès a elles i a molts migrants més una barca. De nit, la barca arriba i tots els migrants hi pugen, però la fotògrafa és descoberta i retinguda pels traficants. Paral·lelament, un temporer explotat carrega contenidors en un vaixell que el durà a l'altra punta del món. El viatge comença i és obligat a fer tota mena de feines dins el gran vaixell. El temporer i la resta de mariners hi sobreviuen en condicions infrahumanes i fa mesos que no cobren, però hi han de continuar treballant. La barca on viatja la dona està a punt de naufragar i just en aquell moment es creua amb el vaixell on viatja el temporer, però el capità del vaixell no vol perdre temps i decideix no ajudar-los. La dona i l'adolescent sobreviuen i arriben al camp de refugiats de Grècia. La noia decideix emprendre un viatge perquè vol arribar a França, però a la primera frontera que vol travessar és assassinada per un home que vol impedir que els migrants entrin al seu país. La dona emprèn la llarga ruta dels Balcans i vol arribar a Alemanya, però acaba morint pel tret d'un soldat.Obra Paraules a les butxaques(2001) Disla Sanz, JuliEl Bandarra 1 i el Bandarra 2 introdueixen tres històries al voltant dels noms, dels colors i dels números. En la primera, la Bàrbara decideix canviar-se el nom, ja que no reflecteix gens el seu caràcter i tothom se’n riu. Parla amb diferents persones fins que coneix el Drac Plàcid, amb qui s’intercanvia el nom. En la segona història, la pintora Empar ensenya a la seva neboda que tots els colors poden aconseguir-se combinant el groc, el vermell i el blau. Finalment, en la tercera història, la gallina Agustina aprèn a comptar i compta sense parar, fins que el conill Marcel·lí li fa veure que no acabarà mai, ja que els números són infinits.Obra Els quatre genets de l'Apocalipsi(2017) Disla Sanz, JuliJulio Desnoyers torna a París després de tres mesos a Buenos Aires i es retroba amb la seva família, els seus amics i el seu amor just abans de l'esclat de la Gran Guerra. L'escissió de la família segons els diferents bàndols abans de la guerra, així com la implicació que Marguerite assumeix davant el conflicte bèl·lic, portaran Julio a prendre una decisió sobre el tipus de vida burgesa que duu i sobre quin ha de ser el compromís de l'home envers els altres homes.Obra La ràbia que em fas(2008) Disla Sanz, JuliDesprés d'un sopar d'empresa, un grup de companys de feina se'n van a prendre alguna cosa a un local de copes i aprofiten els lavabos del bar per sincerar-se entre ells i amb ells mateixos. Amb l'angoixa de fons d'un nou projecte empresarial, Ramon, Samuel, Eva, Maria i Víctor reflexionaran sobre les seves vides privades i la mediocritat professional en què s'han instal·lat mentre la nit avança i, de retruc, també la beguda.