Miquel Mas Fiol

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Graduat en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, va iniciar la seva formació com a autor i director teatral als cursos de l'Obrador de la Sala Beckett gràcies a una beca de l'Institut d'Estudis Baleàrics a nous creadors illencs. Actualment, estudia Direcció i Dramatúrgia a l'Institut del Teatre de Barcelona. És fundador de la companyia teatral Ovnipresents. Ha escrit i dirigit, entre d'altres, "Passatgers de Braianer" (2015), "Recursos iNhumans" (2016) i "S'inunda Venècia" (2017). L'any 2020 va adaptar i dirigir l'espectacle "Sa Pesta 2020" (2020), una creació al voltant de "Sa Pesta" de Pere Capellà. A més, també ha estat el dramaturg de "Souvenir" (2020), espectacle dirigit per Joan Fullana i coproducció del Teatre Principal de Palma. Altrament, va ser guardonat amb el Premi Mediterrani de Teatre Pare Colom 2020 per l'obra "Primavera de bèsties", que es va estrenar al Teatre Principal de Palma el 2021. El 2022 va estrenar "Càndid o l’optimisme" i "Cr#sh. Tothom pot caure". I el 2023, una adaptació de "Les penes del jove Werther", de Goethe.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Cr#sh (tothom pot caure)
    (2022) Mas Fiol, Miquel
    Alba, Gerard i Carla, en el moment de començar la Course-Navette de vint metres a intervals d'un minut, recorden la seva adolescència i les dificultats que van tenir en el seu moment per superar els conflictes que els determinaven: la pressió per ser esportista d'elit de Carla, l'agressió en què es va convertir la primera experiència homosexual de Gerard i les burles que Alba patia pel seu físic.
  • Obra
    Els miserables
    (2024) Mas Fiol, Miquel
    Dos actors es manifesten a la porta d’un teatre intentant evitar l’inici de la funció. Dins del teatre comença la versió per a un sol actor del musical 'Els Miserables'. La funció es veu interrompuda per la Mel i el Lluís, els dos actors que es manifestaven fora. Intenten convèncer el Gerard (l’altre actor) per rebel·lar-se contra la tirania i precarietat del sistema teatral català. Tots tres constituiran una assemblea i comencen a llistar les injustícies del panorama teatral. Decideixen manifestar-se, però no saben com organitzar legalment una protesta i mentre intenten esbrinar-ho, s'adonen que s’estan centrant massa en el món teatral quan hi ha molts motius per a manifestar-se com a societat. Decideixen protestar contra el sistema i munten una barricada al teatre. Finalment, la Mel i el Lluís acaben reconeixent que tot ha estat un engany per fer una obra revolucionària i vendre moltes entrades i en Gerard està decebut perquè pensava que realment canviarien el món.
  • Obra
    Càndid o l'optimisme
    (2022) Mas Fiol, Miquel
    Lluís, un jove actor mallorquí afincat a Barcelona que treballa en un menjador escolar i imparteix classes de teatre per a infants de cinc anys, fa un càsting per protagonitzar una versió postdramàtica del clàssic de Voltaire "Càndid o l'optimisme". Al llarg del dia en què espera la trucada que li confirmi el paper, les seves reflexions personals s'encreuen amb els episodis protagonitzats per Càndid que s'ha preparat per a la prova.