Carles Alberola Ortiz

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Alzira (1964). Dramaturg, actor i director teatral. Comparteix amb Toni Benavent la direcció artística d'Albena Teatre. Ha obtingut alguns dels premis més importants en el camp teatral i les seves darreres obres han obtingut gran èxit de crítica i públic. Ha escrit algunes de les darreres obres amb Roberto García.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 12
  • Obra
    Spot
    (2002) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, Roberto
    Spot ens evidencia, a través de 16 escenes diferents, que som fills de la publicitat. Els spots formen part de la nostra cultura i del nostre teixit sentimental i és des d'aquests que ens relacionem i desdramatitzem la vida, però també és un dels punts en què la humanitat s’absurditza a si mateixa. A partir de situacions quotidianes i amb una fina crítica subjacent, sobrepassant l’anècdota, veiem uns personatges que parodien el comportament social hegemònic, com si visquessin en un anunci que mai s’ha d’acabar, amb un incessant consum de necessitats supèrflues.
  • Obra
    Almenys no és Nadal
    (2004) Alberola Ortiz, Carles
    La Sofia i l’Encarna fa anys que són companyes d’habitació en una residència per gent gran. Són amigues i entre les dues s’ajuden mútuament a conservar les esperances: tenen l’objectiu d’acabar un trencaclosques, cosa que cap dels seus companys ha pogut fer abans que els atrapi la mort. Així, miren de fer passar l’amargor de saber-se inútils i una nosa pels altres, els seus parents. Gràcies a la Iolanda, però, una jove i nova assistenta, hauran de fer front a la seva realitat: una s’inventa que el fill la ve a veure sovint, i l’altra es reafirma que no li fa gens de falta. Tot són mecanismes per matar la soledat i sobreviure-hi, però s’adonen que només necessiten la seva amistat.
  • Obra
    25
    (2004-07-13) Alberola Ortiz, Carles
    Amb el so de la mar sempre de fons, dues noies / dones esperen la Sílvia per fer-li una festa sorpresa el dia del seu aniversari. Són les mateixes, però estan desdoblades: per una banda, són dues noies de 25 anys, i, per l'altra, dues dones de 52. La Sílvia mai no arriba, i és per això que la critiquen, enfadades. Veiem com les seves veus queden contraposades, com les esperances i il·lusions de la vida els han anat quedant frustrades, però que segueixen juntes malgrat tot. Elles, i el so de fons de la mar, pel qual brinden. La Sílvia potser sí que acaba arribant, potser un canvi és possible.
  • Obra
    23 centímetres
    (1999) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, Roberto
    L’Óscar i la Noelia són una parella a qui, com a tants, va atrapar la recessió econòmica. Veient els "atributs" d'ell, es van acollir a la proposta de vendre el seu cos fent sexe a domicili, creant l’empresa Golden Man. L’empresa gaudeix d’un gran èxit i les clientes estan encantades, però la realitat és que l'Óscar i la Noelia formen un matrimoni ple de mentides, gelosies i ganes de viure una fantasia fora de la rutina.
  • Obra
    Només quatre paraules
    (2003) Alberola Ortiz, Carles
    Un home a qui acaben de matar d’un tret recorda com ha intentat passar tota la vida sense comprometre’s en res amb l’esperança de patir una mort natural, al contrari del seu pare, activista compromès que va morir a causa de tres trets per l’esquena. No ha pogut ser, però, perquè el nen que l'home va salvar de morir sota les rodes d’un autobús fa quinze anys l’acaba de matar mirant-lo als ulls.
  • Obra
    Besos
    (1999) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, Roberto
    L’obra presenta tot un seguit de situacions de caire humorístic en les que uns personatges es veuen immersos en problemes relacionats amb el sexe, l’amor i la infidelitat. I ho fan combinant el text amb cançons que formen part de l’imaginari col·lectiu espanyol. Així, per exemple, quan la Clara, en Josep i en Serafín decideixen formar un trio, es posen a cantar “juntos, un día entre dos, parece mucho más que un día”, i quan la Carme i en Paco fan l’amor, canten “izquierda, izquierda, derecha, derecha, delante, detrás, un dos, tres”.
  • Obra
    Joan, el Cendrós
    (1998) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, Roberto
    En Joan i l’Helena estan enamorats i parlen cada nit per internet, però hi ha un problema: només en Joan, sota el nom d’Indiana, ho sap, i l’Helena està enamorada d’aquest noi tan misteriós. L’Indiana és el nom de l’assistent informàtic del Joan, que l’acompanyarà durant tota aquesta odissea amorosa: només ell el podrà veure i sentir. La parella decideix quedar per primer cop el dia del ball de l’escola, i l’Indiana es converteix en la fada màgica del Joan el Cendrós: el vesteix tot de blau i el pentina amb cura, però amb la condició que a mitjanit sigui a casa. El ball és un èxit, però en Joan ha d'obeir i marxar corrents. L’Helena no el reconeix però té la sort que ha pogut quedar-se amb l’anell que en Joan sempre porta. Així comença la recerca del seu propietari, i per fi l’Helena trobarà el seu Indiana i podrà viure la història d’amor que tant desitja.
  • Obra
    Mandíbula afilada
    (1997) Alberola Ortiz, Carles
    En Joan, un pintor sense èxit, es prepara per l'arribada de la Laura, el seu gran amor d'adolescència, a la qual encara no ha pogut oblidar. Fa molts anys que no es veuen i quan ella apareix, recorden els "vells temps". Malgrat que la Laura és a punt de casar-se, el Joan aconsegueix seduïr-la i fer-li abandonar el promès. Però, aquesta cita nomès ha tingut lloc dins l'imaginari del Joan. Quan la veritable Laura arriba per anunciar el seu casament, ell intenta que tot succeeixi com en la seva fantasia; però aquesta Laura, real, adulta, no té res a veure amb l'adolescent amb qui en Joan somniava. Ella adonant-se de l'obsessió que representa per ell, decideix ajudar-lo a madurar passant la nit amb ell.
  • Obra
    Què lletja és la vellesa!
    (1996) Alberola Ortiz, Carles
    Al passadís d'un hospital, una dona gran parla amb el seu marit ja mort, mentre veu com un zelador s'endu el cos d'un nou finat. És ella mateixa, que ha mort fa no res, mentre esperava la visita dels seus fills que semblen haver-la oblidat.
  • Obra
    ¡Atención compañeros!
    Alberola Ortiz, Carles
    Falta un minut perquè acabi el partit de futbol entre la Unió Esportiva Alzira i el Guadassuar Club de Futbol. Estan empatats a zero, i en cas que el partit acabi amb aquest resultat, el Guadassuar aconseguirà l’ascens. De sobte, es produeix un penalti a favor de l’Alzira. Ningú vol tirar-lo, però finalment l’escollit és Paquito “Chupete” Canales, que no ha encertat un penalti en sa vida. I efectivament, Canales el falla, cosa que fa que sa mare maleeixi la mare que el va parir i que el seu entrenador li trenqui la cara. Tot retransmès per ràdio alternant anuncis i connexions en directe arran de gespa.