Carles Alberola Ortiz
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Alzira (1964). Dramaturg, actor i director teatral. Comparteix amb Toni Benavent la direcció artística d'Albena Teatre. Ha obtingut alguns dels premis més importants en el camp teatral i les seves darreres obres han obtingut gran èxit de crítica i públic. Ha escrit algunes de les darreres obres amb Roberto García.
Nom
12 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 12
Obra Mandíbula afilada(1997) Alberola Ortiz, CarlesEn Joan, un pintor sense èxit, es prepara per l'arribada de la Laura, el seu gran amor d'adolescència, a la qual encara no ha pogut oblidar. Fa molts anys que no es veuen i quan ella apareix, recorden els "vells temps". Malgrat que la Laura és a punt de casar-se, el Joan aconsegueix seduïr-la i fer-li abandonar el promès. Però, aquesta cita nomès ha tingut lloc dins l'imaginari del Joan. Quan la veritable Laura arriba per anunciar el seu casament, ell intenta que tot succeeixi com en la seva fantasia; però aquesta Laura, real, adulta, no té res a veure amb l'adolescent amb qui en Joan somniava. Ella adonant-se de l'obsessió que representa per ell, decideix ajudar-lo a madurar passant la nit amb ell.Obra Què lletja és la vellesa!(1996) Alberola Ortiz, CarlesAl passadís d'un hospital, una dona gran parla amb el seu marit ja mort, mentre veu com un zelador s'endu el cos d'un nou finat. És ella mateixa, que ha mort fa no res, mentre esperava la visita dels seus fills que semblen haver-la oblidat.Obra ¡Atención compañeros!Alberola Ortiz, CarlesFalta un minut perquè acabi el partit de futbol entre la Unió Esportiva Alzira i el Guadassuar Club de Futbol. Estan empatats a zero, i en cas que el partit acabi amb aquest resultat, el Guadassuar aconseguirà l’ascens. De sobte, es produeix un penalti a favor de l’Alzira. Ningú vol tirar-lo, però finalment l’escollit és Paquito “Chupete” Canales, que no ha encertat un penalti en sa vida. I efectivament, Canales el falla, cosa que fa que sa mare maleeixi la mare que el va parir i que el seu entrenador li trenqui la cara. Tot retransmès per ràdio alternant anuncis i connexions en directe arran de gespa.Obra Currículum(1994) Alapont Ramon, Pasqual; Alberola Ortiz, CarlesL'actor que havia de representar el monòleg anunciat arriba a l'escenari amb un peu enguixat i amb poques ganes d'actuar i, malgrat tot, comença a parlar de la figura d'un vell amic a la memòria del qual es dedica aquest acte. Durant el llarg monòleg, aparentment improvisat, l'actor reflecteix la seva eterna rivalitat amb el seu amic, ja des de la infantesa, passant pels moments més difícils de l'adolescència i arribant a la maduresa amb la mort de l'amic. L'actor recorda anècdotes i moments viscuts en comú on queda palesa aquesta competitivitat i la impotència de l'actor davant l'encant i les insuperables qualitats de l'amic.Obra Estimada Anuchka(1995) Alberola Ortiz, CarlesEn Ferran torna a Benimodo per assistir al casament d'un amic. És un guionista d'èxit, solter, que viu i treballa a Nova York. En Ferran passa la nit després del casament a casa d'una vella amiga, ara casada, i amb una altra parella d'amics seus. En Ferran descobreix que aquest dos matrimonis viuen en infelicitat, infidelitat i conformisme. Al llarg de la nit sembla que les coses hagin de canviar i que les parelles podran sortir de la monotonia. Però en Ferran tornarà a Nova York sense veure a cap dels seus amics allliberat de les seves frustracions.Obra Besos(1999) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, RobertoL’obra presenta tot un seguit de situacions de caire humorístic en les que uns personatges es veuen immersos en problemes relacionats amb el sexe, l’amor i la infidelitat. I ho fan combinant el text amb cançons que formen part de l’imaginari col·lectiu espanyol. Així, per exemple, quan la Clara, en Josep i en Serafín decideixen formar un trio, es posen a cantar “juntos, un día entre dos, parece mucho más que un día”, i quan la Carme i en Paco fan l’amor, canten “izquierda, izquierda, derecha, derecha, delante, detrás, un dos, tres”.Obra 23 centímetres(1999) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, RobertoL’Óscar i la Noelia són una parella a qui, com a tants, va atrapar la recessió econòmica. Veient els "atributs" d'ell, es van acollir a la proposta de vendre el seu cos fent sexe a domicili, creant l’empresa Golden Man. L’empresa gaudeix d’un gran èxit i les clientes estan encantades, però la realitat és que l'Óscar i la Noelia formen un matrimoni ple de mentides, gelosies i ganes de viure una fantasia fora de la rutina.Obra Només quatre paraules(2003) Alberola Ortiz, CarlesUn home a qui acaben de matar d’un tret recorda com ha intentat passar tota la vida sense comprometre’s en res amb l’esperança de patir una mort natural, al contrari del seu pare, activista compromès que va morir a causa de tres trets per l’esquena. No ha pogut ser, però, perquè el nen que l'home va salvar de morir sota les rodes d’un autobús fa quinze anys l’acaba de matar mirant-lo als ulls.Obra Spot(2002) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, RobertoSpot ens evidencia, a través de 16 escenes diferents, que som fills de la publicitat. Els spots formen part de la nostra cultura i del nostre teixit sentimental i és des d'aquests que ens relacionem i desdramatitzem la vida, però també és un dels punts en què la humanitat s’absurditza a si mateixa. A partir de situacions quotidianes i amb una fina crítica subjacent, sobrepassant l’anècdota, veiem uns personatges que parodien el comportament social hegemònic, com si visquessin en un anunci que mai s’ha d’acabar, amb un incessant consum de necessitats supèrflues.Obra Almenys no és Nadal(2004) Alberola Ortiz, CarlesLa Sofia i l’Encarna fa anys que són companyes d’habitació en una residència per gent gran. Són amigues i entre les dues s’ajuden mútuament a conservar les esperances: tenen l’objectiu d’acabar un trencaclosques, cosa que cap dels seus companys ha pogut fer abans que els atrapi la mort. Així, miren de fer passar l’amargor de saber-se inútils i una nosa pels altres, els seus parents. Gràcies a la Iolanda, però, una jove i nova assistenta, hauran de fer front a la seva realitat: una s’inventa que el fill la ve a veure sovint, i l’altra es reafirma que no li fa gens de falta. Tot són mecanismes per matar la soledat i sobreviure-hi, però s’adonen que només necessiten la seva amistat.