Carles Alberola Ortiz
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Alzira (1964). Dramaturg, actor i director teatral. Comparteix amb Toni Benavent la direcció artística d'Albena Teatre. Ha obtingut alguns dels premis més importants en el camp teatral i les seves darreres obres han obtingut gran èxit de crítica i públic. Ha escrit algunes de les darreres obres amb Roberto García.
Nom
19 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 19
Obra Joan, el Cendrós(1998) Alberola Ortiz, Carles; Garcia Prieto, RobertoEn Joan i l’Helena estan enamorats i parlen cada nit per internet, però hi ha un problema: només en Joan, sota el nom d’Indiana, ho sap, i l’Helena està enamorada d’aquest noi tan misteriós. L’Indiana és el nom de l’assistent informàtic del Joan, que l’acompanyarà durant tota aquesta odissea amorosa: només ell el podrà veure i sentir. La parella decideix quedar per primer cop el dia del ball de l’escola, i l’Indiana es converteix en la fada màgica del Joan el Cendrós: el vesteix tot de blau i el pentina amb cura, però amb la condició que a mitjanit sigui a casa. El ball és un èxit, però en Joan ha d'obeir i marxar corrents. L’Helena no el reconeix però té la sort que ha pogut quedar-se amb l’anell que en Joan sempre porta. Així comença la recerca del seu propietari, i per fi l’Helena trobarà el seu Indiana i podrà viure la història d’amor que tant desitja.Obra Mandíbula afilada(1997) Alberola Ortiz, CarlesEn Joan, un pintor sense èxit, es prepara per l'arribada de la Laura, el seu gran amor d'adolescència, a la qual encara no ha pogut oblidar. Fa molts anys que no es veuen i quan ella apareix, recorden els "vells temps". Malgrat que la Laura és a punt de casar-se, el Joan aconsegueix seduïr-la i fer-li abandonar el promès. Però, aquesta cita nomès ha tingut lloc dins l'imaginari del Joan. Quan la veritable Laura arriba per anunciar el seu casament, ell intenta que tot succeeixi com en la seva fantasia; però aquesta Laura, real, adulta, no té res a veure amb l'adolescent amb qui en Joan somniava. Ella adonant-se de l'obsessió que representa per ell, decideix ajudar-lo a madurar passant la nit amb ell.Obra Què lletja és la vellesa!(1996) Alberola Ortiz, CarlesAl passadís d'un hospital, una dona gran parla amb el seu marit ja mort, mentre veu com un zelador s'endu el cos d'un nou finat. És ella mateixa, que ha mort fa no res, mentre esperava la visita dels seus fills que semblen haver-la oblidat.Obra Tic-Tac(2017) Alapont Ramon, Pasqual; Sirera Turó, Rodolf; Alapont Ramon, PasqualEnric, director de teatre musical, té una malaltia incurable i abans de morir decideix de reunir la companyia d'actors amb què cinc anys enrere va provar d'estrenar una versió de "Pigmalió". Aquella aventura va acabar malament, sense diners i amb bona part del repartiment enfadat, especialment el fill d'Enric, Marc, que va veure's en mig d'un triangle amorós de Sandra, la seva parella, i el mateix Enric. Ara, des del llit d'un hospital, Enric mirarà de fer les paus amb els que l'envolten, i de transmetre al seu fill la importància de crear ficcions i compartir-les per poder conviure els uns amb els altres.Obra ¡Atención compañeros!Alberola Ortiz, CarlesFalta un minut perquè acabi el partit de futbol entre la Unió Esportiva Alzira i el Guadassuar Club de Futbol. Estan empatats a zero, i en cas que el partit acabi amb aquest resultat, el Guadassuar aconseguirà l’ascens. De sobte, es produeix un penalti a favor de l’Alzira. Ningú vol tirar-lo, però finalment l’escollit és Paquito “Chupete” Canales, que no ha encertat un penalti en sa vida. I efectivament, Canales el falla, cosa que fa que sa mare maleeixi la mare que el va parir i que el seu entrenador li trenqui la cara. Tot retransmès per ràdio alternant anuncis i connexions en directe arran de gespa.Obra Ficció(2014) Alapont Ramon, Pasqual; Alapont Ramon, PasqualSobre l'escenari, Carles Alberola (dramaturg i personatge alhora) es disposa a celebrar amb aquesta peça teatral els 20 anys de la companyia Albena Teatre, i ho fa a través de l'exposició de la seva pròpia comèdia autobiogràfica, remarcant com la ficció li ha salvat la vida. L'esquema proposat és conegut: "xic troba xica, xic perd xica, xica troba un gos, xic recupera xica, però un dia se'n va amb un tio molt corpulent i el xic es queda amb el gos". Sense abandonar la ficció, Alberola anirà alternant el guió que té a les mans, escrit conjuntament amb Pasqual Alapont, amb la interacció directa amb el públic. Casualment, entre el públic retroba una vella amistat, la Núria. El que Alberola explica dalt l’escenari és, justament, el que hagués pogut ser la seva vida si no hagués perdut la persona que, precisament avui, després de tants anys, retroba; però també explica com la ficció ens ajuda a tots a viure la vida amb plenitud.Obra M'esperaràs?(2013-09-06) Alberola Ortiz, CarlesEl Jaume i la Raquel són parella i els millors amics d'en Rubén, que després de divorciar-se ha quedat sol i deprimit. Han organitzat un sopar de doble cita al seu pis per tal d'emparellar-lo, però cap de les conegudes de la Raquel no hi volen assistir. Mentre es van preparant, el Jaume explica dues coses al Rubén: que ha "arreglat" el premi literari de novel·la on es vol presentar el seu amic, i que fa un temps que està enganyant la Raquel, però que el joc s’ha acabat. Finalment, ve a sopar la Pilar, la germana d’ella: és el motiu pel qual el Jaume ha deixat els adulteris. La Pilar i ell es van embolicar; ella se'n va enamorar i ho va passar molt malament. D'altra banda, en un moment que queden sols, la Raquel fa un petó al Rubén. La vetllada serà ben entretinguda.Obra Currículum(1994) Alapont Ramon, Pasqual; Alberola Ortiz, CarlesL'actor que havia de representar el monòleg anunciat arriba a l'escenari amb un peu enguixat i amb poques ganes d'actuar i, malgrat tot, comença a parlar de la figura d'un vell amic a la memòria del qual es dedica aquest acte. Durant el llarg monòleg, aparentment improvisat, l'actor reflecteix la seva eterna rivalitat amb el seu amic, ja des de la infantesa, passant pels moments més difícils de l'adolescència i arribant a la maduresa amb la mort de l'amic. L'actor recorda anècdotes i moments viscuts en comú on queda palesa aquesta competitivitat i la impotència de l'actor davant l'encant i les insuperables qualitats de l'amic.Obra Estimada Anuchka(1995) Alberola Ortiz, CarlesEn Ferran torna a Benimodo per assistir al casament d'un amic. És un guionista d'èxit, solter, que viu i treballa a Nova York. En Ferran passa la nit després del casament a casa d'una vella amiga, ara casada, i amb una altra parella d'amics seus. En Ferran descobreix que aquest dos matrimonis viuen en infelicitat, infidelitat i conformisme. Al llarg de la nit sembla que les coses hagin de canviar i que les parelles podran sortir de la monotonia. Però en Ferran tornarà a Nova York sense veure a cap dels seus amics allliberat de les seves frustracions.Obra Waterloo(2020-03-05) Alapont Ramon, Pasqual; Alapont Ramon, PasqualL'actor s'asseu en una cadira al mig de l'escenari i demana al públic si algú té una pregunta. Pel que sembla, l'actor ha sortit a escena per participar en el col·loqui d'un espectacle que el públic ja ha vist. Com que, naturalment, ningú del públic té cap pregunta, l'actor comença a explicar anècdotes sobre la creació d'aquest espectacle i, en fer-ho, anem sabent la història de la família al voltant de la qual gira aquesta obra de teatre. Per explicar-nos la història, l'actor ensenya una fotografia. En aquesta fotografia hi apareix la seva família en un dinar a l'hort de l'avi. Pel que explica l'actor sabem que, només una hora després que algú fes aquesta foto, un diumenge de l'any 1974, la convivència familiar va saltar pels aires. Un comentari desafortunat va fer que les tensions que la família arrossegava des de la guerra afloressin. Això, sumat a una infidelitat descoberta, un ictus i un accident de circulació va fer que la realitat de la família canviés per sempre. Ara, gairebé cinquanta anys després, l'actor està acabant el col·loqui de l'espectacle que, segons ell explica, narra la història d'aquesta família.