Daniel J. Meyer

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Nascut a Buenos Aires (Argentina), 1982. Va estudiar Arts del Teatre a COSATYC/ANDAMIO 90 amb especialització de direcció teatral i interpretació, a més de cursos a l’Obrador de la Beckett, a Eòlia i obtenir el Postgrau de producció i gestió d’espectacles. Pel que fa a la seva experiència professional, és l'autor d'A.K.A (Also Known As), obra que ha obtingut nombrosos premis, ha fet una extensa gira i ha estat traduïda a diversos idiomes. El 2021 va ser seleccionat per participar al «IX Laboratori de Escritura Teatral Fundación SGAE 2021» amb l’escriptura d’una obra titulada 'Scratch'. El 2019 es va fer la lectura dramatitzada del seu text 'Shoá' a la Sala Berlanga de Madrid. En quant a creació, ha dirigit i escrit totes les obres de la companyia Descartable Teatre: 'Historia de una reventada', 'Abans', 'Fusells', 'Nestea con vodka', 'Cola con anís', 'Deflacionable', 'Daian & Giggy Live Sex' i 'Descartable'. També va dirigir 'Tothom diu que està bé' i 'Dogma' (espectacle de carrer de PuntMoc). És l’ajudant de direcció habitual o director resident d’Àngel Llàcer i Manu Guix a musicals com 'Cantando bajo la lluvia', 'La tienda de los Horrores', 'La Jaula de las locas', 'Molt soroll per no res', 'El Petit Príncep' i 'Gerónimo Stilton, el musical', també en obres de text com 'Un cop l’any', 'La doble Vida d’en John' i 'Els bojos del bisturí'. També ha estat ajudant de direcció de David Selvas a 'El Màgic d’Oz', 'T’estimo si he begut', 'Boeing Boeing', 'Èdip 1,2,3,4' i 'Sin noticias de Gurb'.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 1 de 1
  • Obra
    Shoá
    (2016) Meyer, Daniel J.
    L'Eugenia i la Laura es retroben. Són àvia i neta. La jove ha fet un viatge per Europa i retorna a la casa familiar, a l'Argentina, després d'una llarga temporada. La felicitat del rencontre fa que decideixin rememorar records del passat i l'anciana explica la tumultuosa història de la seva vida. De família jueva i polonesa, durant la seva infantesa va assistir a l'auge del nazisme i en va patir les conseqüències. El relat en present (la conversa entre les dues) i els records (de les vivències passades) es mesclen sobre l'escena i permeten que s'expliquin uns fets coneguts per tots. Però en aquest cas es fa des d'una mirada personal, cosa que els recobreix d'humanitat i sensibilitat. A més de rememorar els successos històrics, el text invita a reflexionar sobre les herències culturals familiars i com aquestes afecten les noves generacions.