Maria Aurèlia Capmany Farnés
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1918-1991. Novel·lista, autora de teatre i assagista. Fouuna de les escriptores catalanes més polifacètiques. Destacà també com a activista cultural, feminista i antifranquista. El 1959 fundà amb Ricard Salvat l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual. Va ser guardonada amb el Premi Sant Jordi de novel·la i el Premi Joanot Martorell.
Nom
6 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 6 de 6
Obra Varietats II o La cultura de la coca-cola(1969) Capmany Farnés, Maria AurèliaAquesta obra és un espectacle de cabaret. L’acció transcorre l’any 5490, quan els protagonistes, dos nois i una noia, decideixen estudiar el temps remot que ells anomenen el temps de la coca-cola. Concretament, es tracta dels anys 60 del segle XX, que es caracteritzava, segons ells, per una clara tendència bel·licista i per l’abús d’uns pocs. Els habitants del futur no entenen que la gent del passat es volgués casar si, al cap i a la fi, acabaven essent infidels a les seves respectives parelles (com Helena, Isolda, Ginebra, Francesca, Cleopatra o Lucrècia). Per sort, veuen aquells temps com a molt llunyans i feliçment superats.Obra Botxirel·lo, botxirel·lo(1973) Capmany Farnés, Maria AurèliaAquesta obra constitueix un espectacle de cabaret en el qual hi predominen tot un reguitzell de cançons tradicionals catalanes relacionades amb la pèrdua de la virginitat d’una donzella, la guerra de Cuba, la mort d’un bandoler o els problemes dels vells casats amb jovenetes. Així, entre moltes altres històries, se’ns canta la història de la filla del Carmesí, la qual, després de ser raptada per un rei moro, és rescatada pel seu home la nit abans de perdre la virginitat; la mort del famós bandoler Pau Gibert; el diàleg que van mantenir un català de Riudecanyes i un soldat aragonès sobre el futur de la guerra de Cuba; i la història de la dama de Reus que, després d’anar-se’n al llit amb el Capitel·lo per salvar el seu home i que aquest aparegui penjat l’endemà, mata el Capitel·lo a sang freda.Obra Dones, flors i pitança(1968) Capmany Farnés, Maria AurèliaAquesta obra constitueix un espectacle de cabaret en el qual dos actors i dues actrius protagonitzen una sèrie d'escenes còmiques relacionades amb la condició de la dona, l'excessiva importància dels diners a la nostra vida i l'amor. Així, se'ns explica la història de la Pili, una noia tan correcta que mor sense realment haver viscut, una beata que es desvesteix davant dels precs d'un seductor, la baralla de dues veïnes a causa d'una gallina que ha fugit, i com un beatnik aconsegueix que una hippie pacifista tregui la mala llet que porta dins.Obra Varietats I(1969) Capmany Farnés, Maria Aurèlia; Vidal Alcover, JaumeAquesta obra constitueix un espectacle de cabaret en el qual dos actors i dues actrius protagonitzen una sèrie d'escenes, algunes còmiques i d'altres no tant, sobre la condició de la dona, el sexe, l'absurditat de la guerra o l'excessiva importància que es dóna als diners. Així, se'ns explica la història de la Pili, una noia tan correcta que mor sense realment haver viscut, una beata que es desvesteix davant dels precs d'un seductor, la demanda del vot per part d'un grup de sufragistes angleses o un banquer que es fa ric a costa dels interessos que li donen els diners d'altres persones.Obra Varietats IV o Cadascú el que és seu i robar el que es pugui(1971) Capmany Farnés, Maria AurèliaL’obra constitueix un espectacle de cabaret en el qual un actor i dues actrius protagonitzen una sèrie d’escenes, algunes còmiques i d’altres no tant, sobre la condició de la dona, l’absurditat de les guerres, la importància desmesurada que es dóna als diners i la identificació d’empresaris amb lladregots professionals. Així, se’ns explica com una dona va decidir matar l’àngel de la llar, farta que li recordés constantment les seves obligacions com a mestressa de casa; com una altra dona no fa res més que comprar perquè això compensa els crits que rep del seu home; com Tirant lo Blanc i Carmesina seran enterrats a la mateixa tomba perquè estiguin junts fins i tot després de morts; o com n’és, d’absurd, que els poetes enalteixin la guerra, quan ells no l’han viscuda.Obra Remena, nenaCapmany Farnés, Maria AurèliaL’obra és un recull de cançons tradicionals de cabaret català que canta la Guillermina Motta en el paper de Bella Monyito. Són cançons picantones, en les quals una noia que fuig de Vilafàstics arriba a ciutat i decideix fer-se passar per anglesa perquè vol ser mis, mis, mis o un noi que, després d’enviar la seva estimada a passeig quan aquesta li diu que està “una mica delicada”, la retroba anys després en un local del Paral·lel. Un grup d’actors i ballarins donen l’entrada a cada una de les cançons.