Rodolf Sirera Turó

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
València, 1948. Llicenciat en Història, i amb estudis de Filologia, va participar des de finals de la dècada dels seixanta del segle passat en el moviment del teatre independent, col·laborant com a crític teatral en diferents publicacions periòdiques i va assumir, entre 1979 i 1993, com a gestor teatral, càrrecs de responsabilitat en la Comunitat Valenciana. És autor de més de cinquanta obres de teatre, algunes de les quals escrites en col·laboració amb el seu germà Josep Lluís, amb les que ha obtingut diversos premis, entre els quals el Ciutat de Barcelona, el Born, el Sanchis Guarner, quatre premis Max, el Nacional de Teatre de la Generalitat de Catalunya i el Premi d’Honor de les Arts Escèniques de la Generalitat Valenciana. Té obres traduïdes i estrenades en més d’una quinzena d’idiomes i ha traduït i adaptat textos d’autors clàssics i contemporanis. Entre les seues obres destaquen "Plany en la mort d’Enric Ribera" (1972); "El verí del teatre" (1978); "La primera de la classe" (1983); "Cavalls de mar" (1986, amb Josep Lluís Sirera); "Indian Summer" (1987), "La caverna" (1993), "Maror" (1994), "Raccord" (2006) i "Dinamarca" (2019, també amb Josep Lluís Sirera). Des de 1995 es dedica a l’escriptura de guions per a televisió.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    El triomf del Tirant
    (1991) Sirera Turó, Josep Lluís; Sirera Turó, Rodolf
    Tirant, en els instants previs a la seua mort, rememora les tres etapes del seu accés a la Fama, i l'acompliment dels seus desitjos: el triomf cavalleresc, el religiós i l'amorós, per a reflexionar sobre la necessitat d'acceptar la mort com a condició inevitable de la fama.
  • Obra
    L'estranya metamorfosi de Mademoiselle Delaigulle
    Sirera Turó, Rodolf
    Un pintor troba en un parc Mademoiselle Delaigulle llegint “Les flors del mal” de Baudelaire. Quan el pintor li diu que la seva ànima es reflecteix en el seu rostre, Mlle. Delaigulle s’esvera i li demana si la vol besar. El pintor ho fa, i a continuació s’apaguen els llums. En encendre’s de nou, el pintor ha desaparegut, però Mlle. Delaigulle té el seu rostre, cosa que fa que el gat que té a la falda es remogui inquiet.
  • Obra
    La mirada de l'alquimista : Obra per a titelles i actors.
    (2000) Sirera Turó, Rodolf
    El 1777 el jove Franz assisteix a una sessió d’hipnosi en la qual la seva tieta se li apareix i l’avisa que la seva cosina Angèlica corre un gran perill. Franz decideix anar a socórrer-la. Després de diverses aventures, Franz arriba a Budapest, on viu Angèlica, i la rescata de mans d’un home misteriós, Adam Le Fay, que afirma que sense ell, Angèlica morirà. I efectivament, poc temps després Angèlica mor. Llavors, Franz decideix conservar-la en gel mentre fa experiments per intentar retornar-la a la vida, però no ho aconsegueix. Un dia, uns soldats troben Franz amb el cadàver d’Angèlica i l’acusen d’haver-la matada. Quan és a punt de morir penjat, Le Fay el rescata per passar comptes. Lluiten, i quan ha estat ferit, Le Fay li diu que no pot morir fins que ell mori, ja que ell és simplement el seu costat fosc. Franz, en comprendre-ho, se suïcida.
  • Obra
    Punt de fuga
    (1999) Sirera Turó, Rodolf
    En Costa és un escriptor en crisi que un dia, convençut que l’amor excessiu de la seva dona és la causa d’aquesta crisi, fuig de casa. Va a un pis de lloguer del qual se’n fan càrrec una noia, la Paula, i la seva mare. El pare de la Paula les va deixar fa anys, i ara la mare se sent terriblement sola i tem el dia que la Paula decideixi marxar. Aquesta, d’altra banda, se sent atreta per en Costa i busca ocasions per parlar amb ell, ja que el veu com la possibilitat de fugir d’un futur que ella considera massa predeterminat. La capacitat de la Paula per somniar i estimar dóna a en Costa noves forces per escriure. El resultat, a base de correccions i reelaboracions, és una història d’intriga en la qual una dona contracta un assassí a sou per tal que mati el seu marit infidel. En Costa i la Paula representen diferents passatges d’aquesta novel·la que es combinen amb els diferents episodis de la seva pròpia història. Un cop acabada la novel·la, en Costa se sent amb forces per tornar amb la seva dona i reiniciar la relació, de la mateixa forma que ha reiniciat la novel·la una vegada i una altra.