María-José Ragué Arias

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona (1941). Doctora en Filologia Hispànica (1986). Llicenciada en Ciències Econòmiques (1965) i en Ciències de la Informació (1977). Professora titular de les Arts Escèniques a la Universitat de Barcelona. Autora, traductora i crítica teatral. És especialista en els mites grecs en el teatre espanyol del segle XX, en l'autoria teatral femenina, i en el teatre espanyol contemporani.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Sorpresa! : Monólogo para una actriz
    (1995) Ragué Arias, María-José
    Una actriu de vodevil s'està arreglant per sortir amb el seu company que ha de venir a recollir-la. El company és alhora el seu productor. Tots dos s'han de trobar amb un director argentí que els ha de proposar un projecte. Durant l'espera parla amb ella mateixa tot lamentant-se dels papers poc interessants que la seva parella li aconsegueix. Somia amb interpretar grans papers, com ara Medea, Lady Macbeth o la protagonista d'un musical de Sondheim. Ara té a les mans una obra de teatre d'una dramaturga argentina, el monòleg d'una actriu. S'hi sent molt identificada i imagina que podria portar endavant aquest projecte. Fa plans per abandonar la seva vida amb el productor, encara que això la obligui a abandonar la popularitat que ha obtingut amb els papers tipificats que ha fet fins ara. Quan ja ha pres la decisió, rep una trucada. És el seu company que li participa que el projecte de l'argentí és el del muntatge d'un monòleg per a una actriu d'una dramaturga argentina, és a dir, el mateix que ella té entre les mans.
  • Obra
    Crits de gavina
    (1987) Ragué Arias, María-José
    Teresa va fer un bon casament amb Pere, un industrial ric que la va rescatar de les misèries d'un poble de províncies. Ara, després de disset anys pren consciència que no és feliç. Però tampoc sap què fer de la seva vida. Es compara amb la seva germana i amb Isabel, la filla d'un amic del marit, que tenen la motivació de la professió: però tampoc no ho enveja i veu tots els inconvenients de la dona alliberada. Està confusa i la barreja de sentiments la porta a allitar-se amb el fill del primer matrimoni de Pere, un noi jove i atractiu. Sumida en aquesta confusió, però alhora com si tingués una revelació, decideix abandonar la llar, la comoditat i la rutina per retrobar-se amb ella mateixa.
  • Obra
    I Nora obrí la porta
    (1985) Ragué Arias, María-José; Rodríguez Lázaro, Armonía; Simó Monllor, Isabel-Clara
    L'obra comença amb l'última escena de "Casa de Nines" d'Ibsen. Nora obre la porta i hi veu ( o imagina) el que hi ha en el món. De primer, es trobarà amb una mascarada que l'atordeix; més tard, Nora cau al forat per on va caure l' Alícia de Lewis Carrol. Quan és capaç de sortir d'aquest món, que forma part del seu bagatge literari d'adolescència, arriba a un altre món: el del cinema americà ( "Indiana Jones", "Ginger i Fred" ) que també intentarà seduir-la. Així anirà fent un camí caòtic del que també formarà part la realitat més cruel: que no és un món meravellós el que les Nores imaginen rera la porta, però que les conduirà si més no a una llibertat: la llibertat d'escollir. Nora, finalment, tanca la porta darrera d'ella, però la tanca a poc a poc.