María-José Ragué Arias
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona (1941). Doctora en Filologia Hispànica (1986). Llicenciada en Ciències Econòmiques (1965) i en Ciències de la Informació (1977). Professora titular de les Arts Escèniques a la Universitat de Barcelona. Autora, traductora i crítica teatral. És especialista en els mites grecs en el teatre espanyol del segle XX, en l'autoria teatral femenina, i en el teatre espanyol contemporani.
Nom
3 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 3 de 3
Obra Sorpresa! : Monólogo para una actriz(1995) Ragué Arias, María-JoséUna actriu de vodevil s'està arreglant per sortir amb el seu company que ha de venir a recollir-la. El company és alhora el seu productor. Tots dos s'han de trobar amb un director argentí que els ha de proposar un projecte. Durant l'espera parla amb ella mateixa tot lamentant-se dels papers poc interessants que la seva parella li aconsegueix. Somia amb interpretar grans papers, com ara Medea, Lady Macbeth o la protagonista d'un musical de Sondheim. Ara té a les mans una obra de teatre d'una dramaturga argentina, el monòleg d'una actriu. S'hi sent molt identificada i imagina que podria portar endavant aquest projecte. Fa plans per abandonar la seva vida amb el productor, encara que això la obligui a abandonar la popularitat que ha obtingut amb els papers tipificats que ha fet fins ara. Quan ja ha pres la decisió, rep una trucada. És el seu company que li participa que el projecte de l'argentí és el del muntatge d'un monòleg per a una actriu d'una dramaturga argentina, és a dir, el mateix que ella té entre les mans.Obra Interpretación(1998) Ragué Arias, María-JoséEl punt de partida és l'obra "Sorpresa!", de la mateixa autora, que ara es complementa amb el desenvolupament de les decisions que ha pres la protagonista. Gloria ha estrenat l'espectacle que li va proposar el director argentí. Es tracta d'una dramatúrgia de tres textos de la autora argentina Griselda Gambaro, un text seriós, diferent dels que ha fet fins ara i que ha tingut èxit de crítica. Tot i així, el director ha decidit fer alguns canvis per a la reposició a Madrid. Els canvis no tenen res a veure amb el contingut de l'obra i, segons Gloria, canvien totalment el seu sentit. El director vol que es despulli en un moment donat. Es barallen i Gloria decideix deixar les representacions. Agafa el paper una noia jove i sexi que és amant del company de Gloria. La noia està tan seduïda pel projecte com ho estava Gloria quan va començar. Però també arriba el desengany. Finalment s'uneixen les dues dones per fer l'espectacle que realment desitgen: una obra on entra un home (el productor) i l'assassinen. Més tard entra un altre home (el director) i té el mateix final.Obra I Nora obrí la porta(1985) Ragué Arias, María-José; Rodríguez Lázaro, Armonía; Simó Monllor, Isabel-ClaraL'obra comença amb l'última escena de "Casa de Nines" d'Ibsen. Nora obre la porta i hi veu ( o imagina) el que hi ha en el món. De primer, es trobarà amb una mascarada que l'atordeix; més tard, Nora cau al forat per on va caure l' Alícia de Lewis Carrol. Quan és capaç de sortir d'aquest món, que forma part del seu bagatge literari d'adolescència, arriba a un altre món: el del cinema americà ( "Indiana Jones", "Ginger i Fred" ) que també intentarà seduir-la. Així anirà fent un camí caòtic del que també formarà part la realitat més cruel: que no és un món meravellós el que les Nores imaginen rera la porta, però que les conduirà si més no a una llibertat: la llibertat d'escollir. Nora, finalment, tanca la porta darrera d'ella, però la tanca a poc a poc.