Manuel Molins Casaña
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Alfara del Patriarca, Horta Nord, 1946. Dramaturg i professor. Va ser fundador del Grup 49 de teatre amb el qual participà en el moviment de Teatre Independent, que en la dècada de 1970 es proposava recuperar la llengua i cultura pròpies del País Valencià. Ha estat guardonat amb premis com el de la Crítica de teatre de l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, el Premi Octubre de teatre, el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians i el Premi Ciutat de València.
Nom
53 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 53
Obra Noé(2007) Molins Casaña, ManuelEn un paisatge postapocalíptic de sequera extrema i canvi climàtic, el profeta Noé explica la seva història al públic. De cop apareix la veu de Déu, que també pateix la sequera i, sorprenentment, diu que no té poder per provocar la pluja. Al final es produeix una pluja torrencial de conseqüències tan devastadores com la sequera i Déu, impotent, se'n desentén, deixa sol Noé i fuig.Obra Poder i santedat (Els Àngels de Sodoma)(2017-06) Molins Casaña, ManuelLucio és un jove de vint-i-tres anys que està punt de ser ordenat sacerdot. Forma part d'una família relacionada amb les altes esferes del Vaticà. En el context de les reformes que el Papa Ratzinger (Benet XVI) volia implantar, es produeixen una sèrie de lluites intestines al si de l'Església, que sovint tenen com a protagonista un Cardenal contrari a qualsevol tipus de reforma. Amb el pas del temps, Lucio deixa de ser ingenu i es va adonant dels aspectes foscos de l'Església.Obra Els viatgers de l'absenta(1987) Molins Casaña, ManuelUna pista de circ és envaïda per diversos episodis de l'encontre de Verlaine amb Rimbaud: la seva tormentosa relació; les pressions familiars; els seus enfrontaments, pelegrinatges i exilis; la separació; i les malaties i la mort. Recorren la pista com a miratges d'una modernitat fracassada a la recerca de l'Amor essencial i d'un canvi de vida.Obra Perfums(2005-12) Molins Casaña, ManuelUna senyora que viu temporalment en un hotel perquè s'ha ensorrat la casa on vivia rep una visita d'una desconeguda. La desconeguda s'ha assabentat que la senyora tenia una col·lecció de perfums que ha perdut a causa del sinistre i, com que ella també en col·lecciona, ha vingut per fer-li un regal. Entre els perfums que li regala, n'hi ha un de molt especial: el que li havia regalat el seu marit fa molts anys a París.Obra Ni tan alts, i tan rics(1985) Molins Casaña, ManuelUn home, tot just nomenat Director General de Seguretat, és segrestat a les golfes del seu propi xalet per un encaputxat més interessat per veure-li la titola que no per un rescat. Finalment, l'encaputxat resulta ser el seu fill, que vol retraure-li les renúncies de la seva generació, obligant-lo a escoltar les cançons de la seva joventut.Obra Tango(1983) Molins Casaña, ManuelDesprés d’un matrimoni desgraciat, la Marta va abandonar Tomàs, un important empresari i polític, i començà una nova vida amb Marc, un jove que conegué en una discoteca. Un any després, la Marta i el Marc viuen junts en una masia. Per Sant Joan, en Marc ha de marxar a una reunió. Ella no vol deixar-lo marxar perquè té una sorpresa: s’ha quedat embarassada. En Marc se’n va igualment, però promet tornar tan aviat com pugui. Quan ella es queda sola, arriba a la masia el seu marit Tomàs que ja sap que s’ha quedat embarassada i vol fer-li perdre el fill. La Marta es nega a avortar i amenaça Tomàs dient-li que demanarà el divorci. Aquest fa entrar en Marc i explica que en realitat el jove havia estat contractat per seduir-la i mantenir-la controlada. En Marc ho admet, però també confessa que finalment s’ha enamorat d’ella. La Marta, en un atac de desesperació, s’intenta suïcidar clavant-se un ganivet i els dos homes surten de la masia per intentar trobar un metge.Obra Pantera (La consagració de la primavera)(1980) Molins Casaña, ManuelA finals dels anys setanta, dos policies troben el cos sense vida d'un vell indigent en una placeta de València, mentre se senten uns lladrucs de fons. Un dels dos policies vol saber qui és l'home, mentre que a l'altre li és indiferent. En un flashback que ens transporta a l'any anterior dels fets, descobrim que l'home mort era un antic combatent republicà anomenat Pantera, que vivia en la indigència amb el seu gos fidel i guardava una carta d'amor i una foto dels seus antics companys. Els monòlegs de Pantera ens parlen de la vida que va dur com a combatent, les seves amistats i el seu amor durant la Guerra, i com finalment va caure víctima de l'oblit i el menyspreu social, com tants d'altres republicans.Obra Troianes / Iraquianes / Africanes / Colombianes... Dones contra la guerra(2003) Molins Casaña, ManuelQuatre dones d'orígens molts diferents (la troiana Hècuba, una obrera tèxtil, una periodista i una dona anònima) expressen poèticament el seu dolor i el seu rebuig contra totes les guerres de la història de la humanitat. L'obra conté un joc intertextual amb 'Les troianes' d'Eurípides i un poema del poeta palestí Mahmud Darwix.Obra Abú Magrib(1992) Molins Casaña, ManuelAbú Magrib és un immigrant, un sense-papers que arriba a una platja europea en una pastera. L’obra ens mostra a través de dinou escenes els diversos intents d’Abú per trobar feina, per aconseguir papers, el seu fracàs en l’amor i les diverses relacions que Abú establex amb un africà (King of Kings), la propietària d’un club d’strip-tease, la dona d’un carnisser d’extrema dreta, un encantador de serps i la seva filla, un sense-sostre, una actriu suïcida o un altre immigrant que ha optat per l’integrisme. Al final i després del seu pas per la presó i posterior fugida, Abú acaba sent apunyalat estúpidament per un jove violent.Obra Bagdad (dones al jardí)(2015) Molins Casaña, ManuelJust abans de la segona invasió de l'Iraq, que va tenir el suport de George W. Bush, Tony Blair i J. M. Aznar, una escultora de Bagdad, vigilada pel règim, està preparant la seva nova exposició. Ha acollit una periodista nord-americana, té una criada que ha estat sempre amb la família i manté amistat amb la galerista que li acollirà l'exposició. Els diàlegs que mantenen les quatre dones i les tensions que sorgeixen al voltant de qüestions relacionades amb l'art, la política, el règim iraquià i la imminent incursió nord-americana són el marc previ a la invasió, que es produeix al cap d'uns mesos i té conseqüències fatals per a les quatre protagonistes.



