Cristina Clemente

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1977. Llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l'Institut del Teatre de Barcelona, ha fet nombrosos seminaris de dramatúrgia amb autors com Sergi Belbel, Carles Batlle, Sergi Pompermayer, David Plana, Javier Daulte i Xavier Albertí, entre d’altres. És dramaturga i guionista de cinema i televisió.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 2 de 2
  • Obra
    Tensiòmetre
    (2020) Clemente, Cristina
    Any 2040. La Virgínia s'ha descarregat una aplicació que permet saber quin és el grau d'amor que senten dues persones entre elles. En Marc, el seu marit, no està gaire a favor d'utilitzar-la perquè creu que pot donar peu a malentesos i baralles. Tots dos van a visitar l'Alfons, un amic que fa dos anys es va quedar vidu i no aixeca el cap. Per animar-lo, li proposen d'anar a veure la Loli, una dona de qui l'Alfons es va enamorar fa molts anys, però amb qui no va poder establir una relació perquè es van conèixer just el dia abans del decret de l'estat d'alarma provocat per la pandèmia de la Covid-19. Al cotxe, de camí cap a buscar la Loli, comencen entre ells a fer proves amb l'aplicació. Tots els resultats són els esperats excepte quan mesuren l'amor que senten els dos amics, l'Alfons i en Marc. El resultat és tan baix que la Virgínia es veu obligada a mentir per no provocar una situació incòmoda dins el cotxe. Però la llavor del dubte ja s'ha sembrat dins la relació de tots tres i farà que la Virgínia vulgui emparellar tant sí com no l'Alfons amb la Loli per perdre'l de vista.
  • Obra
    Patchwork
    (2019) Clemente, Cristina
    En Pol parla amb la seva mare de la seva autopercepció un cop ha acabat la transició de gènere. La conversa el duu a explicar-li una experiència recent en la que socialitzant com a home s'ha sentit incòmode respecte a la seva pròpia transició. Els dubtes d’en Pol fan trontollar la seva mare, que veu qüestionat l’esforç i el patiment pels quals ha passat durant tota la vida. Finalment, en Pol es qüestiona si és possible realment trencar les normes de gènere o només es possible escollir-ne un on les convencions, la pressió i les expectatives són immutables.