Cristina Clemente

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1977. Llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l'Institut del Teatre de Barcelona, ha fet nombrosos seminaris de dramatúrgia amb autors com Sergi Belbel, Carles Batlle, Sergi Pompermayer, David Plana, Javier Daulte i Xavier Albertí, entre d’altres. És dramaturga i guionista de cinema i televisió.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Submissa
    Clemente, Cristina
    Una dona ens explica com va començar tot. Fa temps que el seu cos la domina i decideix dir coses i moure's independentment d'ella. Sorgeixen tics, hi ha paraules que se li escapen de la boca imperioses i fora de tot context, i ella intenta demanar perdó. Però té por, perquè això va començar quan no tenia ni feina ni parella, i ara s'ha accentuat. I qui la voldrà, a la feina? Qui s'enamorarà d'ella? Una amiga li diu que la gent l'ha de valorar pel que és, però ella mateixa diu que és un cos i una llengua descontrolats, amb unes convulsions que és totalment incapaç controlar.
  • Obra
    Consell familiar
    (2013) Clemente, Cristina
    La família Romero-Soler ho ha tingut sempre molt clar: en contra de la típica tirania familiar d'on venien, el Ramon i la Maria van voler crear una família que se sostingués per una democràcia pròpia. Així, l’Anna i el Pol han crescut amb aquest sentit del deure, la llei i la necessitat dels consells familiars. Ara tots dos ja són majors d’edat i volen prendre part activa del procés: l’Anna vol reformar la seva habitació per poder portar-hi en Mark, el seu nòvio, i el Pol vol una bateria. Així doncs, davant la convulsa situació, el Ramon, el pare-president, dimiteix, i deixen entrar en joc els fills per a la següent campanya electoral. Cap d’ells juga massa net i, com és evident, tots es voten a si mateixos, de manera que no hi ha guanyador. Decideixen fer entrar a la família en Mark, que vota l’Anna. La noia està molt il·lusionada, però la seva política del sentit comú acaba fent figa quan els familiars comencen a estafar-se i fer trampes.
  • Obra
    Lapònia
    (2019) Angelet, Marc; Clemente, Cristina
    La Mònica, el Ramon i el seu fill Martí han anat a passar la nit de Nadal a casa la germana d’ella, la Núria, que viu a Lapònia amb la seva parella, l’Olavi, i la seva filla Aina. Però ha passat una cosa que no s’esperaven: l’Aina li ha explicat al Martí que el Pare Noel no existeix, que són els pares, i que avui a la nit qui apareixerà a casa seva és el seu veí Gunter disfressat. El nen té un greu disgust, però més gran és el dels pares, que no han pogut escollir quan seria l’hora de dir-li-ho. Per contra, l’Olavi defensa la seva filla, que l'únic que ha fet és dir la veritat. La discussió, però, va molt més enllà i la Mònica acaba traient el tema tabú: l’Aina no és la filla biològica de l’Olavi. Ell reconeix que és el seu tendó d’Aquil·les, i proposa que o tots menteixin i facin veure que l’Aina sí és filla seva i que el Pare Noel existeix, o que tots diguin la veritat sobre tot plegat.