David Sánchez Pacheco

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
David Sánchez Pacheco (Torremendo, Oriola, 1994) és graduat en filologia catalana per la Universitat d’Alacant. S’ha format amb Paco Zarzoso, Ricard Gázquez, Jordi Galceran, Llàtzer Garcia, Sílvia Navarro, Marc Martín, Pere Riera, Josep Maria Miró o Sergi Belbel. Ha obtingut diversos premis de creació literària, entre els quals destaquen el Premi Vila de Consell de textos teatrals (2025), el Premi Poeta Vicent Jacinto Pérez de textos teatrals de la 52a Edició dels Premis Literaris Ciutat d'Alberic (2025), el XXV i el XXIII Premi de teatre breu en valencià «Evarist Garcia» (2024 i 2022), el VI Concurs de Textos Teatrals en VI-U, d’Arrel’Art-Cultura escènica (2024), el VIIè Premi de teatre breu Ciutat de Gavà «Paraules en escena» (2023) i el XLVII Premi Ciutat d’Alcoi de teatre «Pep Cortés» (2021). Va ser finalista del XLVIII Premi Born (2023). Actualment compagina la tasca creativa amb la investigació i la docència.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 5 de 5
  • Obra
    L’habitació
    (2025) Sánchez Pacheco, David
    El Joan passa els dies a casa amb la mirada perduda. Travessa una crisi personal des que el va deixar la seva parella. Per tal de solucionar els seus problemes econòmics, ell i el seu company de pis, el Martí, han publicat un anunci per llogar una habitació per hores. Quan el Martí marxa, apareix la Virgínia, que li demana a en Joan que la deixi embarassada. Mentre intenta decidir què fer, ella desapareix i en Joan s’adona que està sol. De sobte, surt una altra dona de l’habitació i li proposa mantenir relacions sexuals. Quan està a punt d’accedir, torna el Martí, que el fa retornar a la realitat. Aleshores, escolten gemecs provinents de l’habitació llogada. El Joan descobreix que qui l’ha reservada és un tal Ricard Verdaguer i explica al Martí que la Virgínia el va deixar per un home amb el mateix nom. Per tranquil·litzar-lo, el Martí li parla del seu pare, que acaba de morir, i li ensenya una foto de la seva mare, l’Anna Rosa. El Joan reconeix en la foto la dona que abans li havia ofert sexe. Es desfà del Martí amb una excusa i li demana que surti de l'habitació. L’Anna Rosa i el Ricard surten, i el Joan li revela que el seu fill Martí viu al pis. Quan el Martí torna, descobreix que la seva mare i el Ricard mantenen una relació, i tots quatre acaben compartint els traumes del passat. Finalment, la Virgínia arriba al pis i s’uneix al Ricard i a l’Anna Rosa a l’habitació per hores. El Martí i el Joan es queden sols al menjador, amb la mirada perduda.
  • Obra
    La pedregada
    (2021) Sánchez Pacheco, David
    Una nit xafogosa en què s’espera una forta pedregada, l’Ona i el Manel es preparen per sopar amb el seu fill, l’Oriol, i un amic d’aquest. Pare i fill parlen del fet que l’Oriol necessita un ordinador propi, i el pare li demana si fa servir el seu per mirar pornografia, cosa que el fill nega. Mentre l’Oriol va a buscar el seu amic, l’Ona i el Manel es pregunten si el seu fill podria ser homosexual i com ho afrontarien si fos així. El pare mostra a la mare les cerques de l’Oriol a internet: ha descobert recentment que el seu fill es masturba veient vídeos de violacions de dones. Abans de trucar a la porta, els dos joves es besen. Un cop dins, la calor es torna insuportable i les confidències entre els quatre personatges esclaten en un ambient cada cop més incòmode. Finalment, l’Oriol confessa la seva veritable identitat: és una noia trans.
  • Obra
    Plom! La vertadera història del soldadet de plom.
    (2024) Sánchez Pacheco, David
    En Plom, un soldadet de plom a qui li falta una cama, es desperta dins d’una caixa sense recordar res. El doctor li explica que és la caixa on van a parar les joguines oblidades i que ell, en Plom, està destinat a salvar-les. A continuació, en Plom es troba amb un soldat que surt d’un quadre i li diu que no confiï en el doctor perquè, en realitat, no vol que les joguines surtin, i que no creu que en Plom sigui capaç de salvar ningú, perquè li falta una cama. Quan el soldat marxa, torna el doctor, que confessa que no han jugat mai amb ell i que sap que a fora hi ha algú que custodia la caixa. A canvi de recuperar els seus records, en Plom ofereix al doctor ajudar-lo a sortir de la caixa. D’aquesta manera, recorda que estima una ballarina, que un follet el va tancar a la caixa i repassa tots els esdeveniments que l’han dut fins allà. Quan en Plom creu tenir la solució per sortir de la caixa, el soldat li torna a dir que no se’n sortirà i que la ballarina mai l’estimarà. En Plom, trist, vaga per la caixa fins que troba lligada la joguina anomenada Rialleta Gratapanxa, que li diu que està segrestada pel soldat fanfarró. En Plom s’adona que el soldat l’ha estat enganyant perquè no volia que sortís de la caixa i el confronta, aconseguint tancar-lo dins el quadre. En Plom obre la porta de la caixa i surten. En Plom descobreix que, en realitat, el doctor és el follet i la resta de personatges de la història, i que tot ho ha fet per allunyar en Plom de la ballarina i evitar que la rescatés. De sobte, apareix la ballarina i salva en Plom. Ella li diu que no necessitava ser rescatada, i finalment balla amb ell.
  • Obra
    Glory Hole
    (2025) Sánchez Pacheco, David
    Arran d'una notícia sobre l’edat a què els joves comencen a mirar pornografia, la Virgínia i l’Àngel, una parella en crisi que gairebé no es parlen, es plantegen si el seu fill Pau, d’onze anys, ja en consumeix. L’endemà, discuteixen perquè l’Àngel s’ha oblidat que tenien una reunió amb la tutora del Pau i la Virgínia hi ha assistit sola. Li han comunicat que en Pau ha estat expulsat per un comentari que havia fet a una companya. Els pares reflexionen sobre si realment coneixen el seu fill i decideixen fer front comú pel seu bé. La Virgínia mira l’historial del seu fill a internet i descobreix que el Pau sap què fan els seus pares en la intimitat. Els ha sentit fer pràctiques sadomasoquistes. A la Virgínia li fa por que el seu fill confongui aquestes pràctiques consentides amb el fet de maltractar les dones i la parella es pregunta què passaria si el que ells fan a la intimitat es fes públic a les xarxes. Es plantegen fins a quin punt allò que faci el Pau serà fruit de l’educació que rep a casa o dels constructes socials. Decideixen parlar-ne amb ell, sincerar-se sobre les seves preferències i intentar apropar-se més al seu fill, tot sabent que és impossible que controlin completament el que ell faci o decideixi en un futur.
  • Obra
    Retrat de dona sense fills sobre fons de sorra humida al capvespre
    (2025) Sánchez Pacheco, David
    La peça, formada per nou escenes que l’autor descriu com a fotografies, narra els darrers mesos de vida d’una actriu embarassada, trobada morta i esquarterada a la platja d’un poble. Cada escena, explicada per un personatge diferent, construeix un retrat difús dels fets, dels sospitosos i de les persones del seu entorn.