Joan Abellan Mula

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1946. Després de fer estudis d'Art Dramàtic a l'Institut del Teatre de Barcelona, va obtenir l'any 1976 el premi Joan Santamaria amb l'obra teatral "El bon samarità, càntir amunt, càntir avall", la qual va ser estrenada a Barcelona aquell mateix any a la temporada popular de l'Assemblea d'Actors i Directors (Grec 76). D'aleshores ençà, ha escrit teatre i guions per a diferents mitjans havent obtingut els seus textos nombrosos premis. Ha destacat especialment en la pedagogia teatral (és professor de l'Institut del Teatre de Barcelona des del 1979) i en la producció de textos teòrics i de divulgació de les arts escèniques, amb nombrosos articles a publicacions especialitzades i assaigs i estudis com "Els artistes plàstics de l'EADAG", "Els Joglars/Espais", "Boal contra Boal", "Artaud i el teatre" i "La representació teatral, introducció als llenguatges del teatre actual".
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    El bon samarità, càntir amunt, càntir avall, pensava que el cel guanyava i déu se n'aprofitava, o...
    (1976) Abellan Mula, Joan
    Al poble desèrtic de Bell-Hort de Dues Fonts han descobert un pou d’aigua dins la propietat dels Marquesos de Dues Fonts i aquests decideixen abastar el poble d'aigua corrent. Però, amb les obres, el poble s'omple de forasters que alteren la vida tranquil·la dels habitants, molestos perquè ningú no compta amb ells a l'hora de prendre decisions. El conflicte que acaba enfrontant els habitants arriba quan el canal d'aigua ha de passar o bé pel mig del castell dels marquesos o bé per la casa dels seus masovers. En benefici del progrés i el benestar col·lectiu, i per ordre judicial, els marquesos es disposen a enderrocar la casa dels masovers. El poble esdevé un paradís amb tan bones perspectives de futur que arriben especuladors disposats a fer grans inversions i transformar definitivament la tranquil·la població. Però el nou descobriment d'un jaciment àrab al recinte, obliga aturar les obres, i que els avenços que semblaven tan importants quedin aturats indefinidament.
  • Obra
    Concert impuntual
    (1977) Abellan Mula, Joan
    Lluís va a visitar la seva padrina, la vídua Valldaura, però en arribar al seu pis la portera li diu que la senyora Valldaura ha mort. Lluís entra al pis on només queda un piano perquè tota la resta se l’han endut els nebots de la vídua i comença a recordar alguns episodis de la seva relació amb la senyora que va decidir fer-li de padrina, perquè els pares d’en Lluís eren criats a casa seva. Lluís pensa que potser li ha deixat com herència el piano, però la portera apunta la possibilitat que els nebots hagin realitzat algunes maniobres il·lícites per apropiar-se de tota l’herència. Uns camàlics venen a buscar el piano i se l’enduen.
  • Obra
    Despertar glaçat de primavera
    Abellan Mula, Joan
    Pau és un director de cinema que acaba d’enllestir una pel·lícula: "Despertar glaçat de primavera". Ara busca diners per a una nova producció - vol rodar un Faust - però no troba productor perquè la seva anterior pel·lícula, si bé resulta un èxit de crítica, fracassa a les taquilles. És per això que pacta amb un mafiós per tal de poder aconseguir el seu objectiu. El productor, però, li exigeix com a condició que converteixi la seva protegida, Vera, en una estrella i que, sobretot, mai se n’enamori. Pau accedeix però ràpidament s’enamora de Vera. Aquest fet i les lleonines condicions imposades pel productor, fan que Pau decideixi trencar el pacte i busqui diners en altres llocs. Tot i les amenaces del mafiós, aconsegueix dur endavant el seu projecte. El dia de l’estrena, però, les amenaces es compleixen i Pau és assassinat davant la sala on debuta la seva pel·lícula.
  • Obra
    El bateig
    (1977) Abellan Mula, Joan
    Young Kid, un boxejador tancat a la presó per haver matat un promotor, ha conegut un jove amb una història semblant a la seva i a qui vol fer triomfar en el món de la boxa. Abans de sortir els dos de la presó, Young Kid li regala al jove el seu nom artístic. Els dos es dirigeixen al gimnàs de Solé per demanar-li uns combats pel noi, però descobreixen que tot ha canviat en el món de la boxa, que s’ha convertit en un impúdic espectacle. A pesar d’això aconsegueixen que Solé vegi un combat on el noi lluitarà contra Kid. Mentre els dos boxejadors lluiten, arriba el soci de Solé que en veure el combat, decideix aturar-lo i els ofereix un número en un dels seus espectacles on els dos s’enfrontarien vestits de presidiaris. Kid li pega un ganxo al socí. Young Kid i el jove veuen que estan marcats i que han de marxar a l’estranger.