Damià Barbany
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1948. Director, guionista i actor. Ha participat en guions televisius i en la dramatúrgia de diverses obres de teatre.
Nom
2 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 2 de 2
Obra Arnau, el mite: la llegenda catalanaBarbany, DamiàARNAU abandona la seva dona ELVIRA i les seves filles per anar-se'n amb altres dones. Convenç a la NOVÍCIA que cometi sacrilegis perquè la facin fora del convent i sigui lliure per anar-se'n amb ell. Ell se l'estima, però creu en un amor lliure i se'n va amb l'Abadessa de Sant Joan. A l'ABADESSA li proposa que deixi el convent i que marxin junts de viatge, a l'aventura, fins que ella li diu que està embarassada. ARNAU no vol aquest fill perquè no vol estar lligat a res ni a ningú. Tothom l'acusa d'egoista però ell se sent lliure i marxa segur del que vol i el que és. L'ABADESSA marxa del convent amb el seu fill. La set de venjança fa que mani a uns pagesos que cremin el castell del Comte Arnau per enfonsar-lo. En l'incendi mor ELVIRA als braços d'ARNAU. El Comte se'n va dolgut i commogut, però segueix amb el seu esperit lliure que el porta a tenir sexe amb noies joves sense voler-s'hi comprometre i amb el seu esperit maligne que el porta a cometre assassinats. Mica en mica va apareixent el personatge de l'ARTISTA, el creador de la història en ple segle XXI, que ens fa plantejar què és un mite i què hi ha darrere d'un personatge. L'ARNAU i l'ARTISTA dialoguen i discuteixen malgrat estar separats per realitat i ficció i molts segles de diferència. Junts decideixen que per acabar amb el mite del Comte Arnau és necessari que aquest passi per la vellesa i és degradi amb el pas de la vida. La història, però, acaba en tragèdia. L'ABADESSA i ARNAU acaben assassinats. L'ABADESSA per la gelosia del seu marit i ARNAU per quatre espectres que simbolitzen la moral.Obra Cervantescas cervantinas(2024) Barbany, DamiàEl mateix Miguel de Cervantes, acompanyat dels personatges del Gestor i l’Explicador, revisita la seva vida i obra en una proposta a mig camí entre l’entrevista i la representació teatral. Al llarg de la peça, es mostren fragments d’algunes de les seves obres cabdals i, mitjançant la conversa, es busca apropar la figura de l’autor al públic contemporani, contextualitzar-la i reflexionar sobre el seu llegat, especialment a l’ombra del seu personatge més emblemàtic: el Quixot. Entre els tres personatges sorgeixen algunes tensions, tant pel contingut de la conversa com pel format escènic o el mateix fet teatral. Aquestes discrepàncies obren un diàleg viu entre èpoques i perspectives, en un intent de trobar punts en comú i arribar a una certa entesa per afavorir la representació.