Victoria Szpunberg Witt

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 17
  • Obra
    La desaparición de Olimpia
    (2021) Szpunberg Witt, Victoria
    Peça juvenil de teatre policíac. L'Olimpia és la conserge de l'Institut on estudia la Clara. L'Olimpia ha desaparegut sense motiu aparent. Arran de la desaparició, les relacions de la Clara amb la seva mare i la seva parella actual, i també amb la directora del centre i el professorat, patiran un sotrac important. La misteriosa desaparició de l'Olimpia provoca una sèrie de conseqüències que semblaven inesperades, ja que, com diu la mateixa Clara, la gent anònima no és mai notícia.
  • Obra
    Balena blava
    (2018) Szpunberg Witt, Victoria
    Una directora d'institut que ha dedicat tota la vida als alumnes rep una trucada informant-li que un alumne s'ha unit a un joc macabre que sol acabar amb suïcidi. La directora es pregunta què ha fet malament, repassa la seva labor pedagògica i se sent vella i inadequada per afrontar els nous temps, talment una balena blava atrapada.
  • Obra
    El ball de la Mia Wallace
    (2018) Szpunberg Witt, Victoria
    La Marga ha convidat l’Alícia a casa perquè les seves filles juguin juntes. Es coneixen de l’escola, on fa poc que la filla de l’Alícia s’ha incorporat a classe. La Marga exposa que les mares estan preocupades perquè la filla de l’Alícia pega a les altres nenes i aquestes tenen por. Tot i així, volen ajudar-la, perquè estan molt implicades en l’escola i en l’educació de les seves filles. L’Alícia se sent incòmoda i vol marxar, però la Marga intenta convèncer-la que es quedi. Quan la Marga surt de l’habitació, l’Alícia monologa sobre com és la seva relació amb les altres mares i com, d’ençà que la seva filla ha arribat nova a l’escola, la família se sent jutjada. Quan la Marga torna, l’Alícia crida a la seva filla per fer juntes el ball de Mia Wallace, personatge que interpreta Uma Thurman a la pel·lícula Pulp Fiction.
  • Obra
    Mal de coraçon
    (2022) Szpunberg Witt, Victoria
    L'enamorat busca un sentit a la desaparició de la Maria, la seva exparella. Ha rebut un missatge on ella li diu que la seva relació s'ha acabat i ha desaparegut sense deixar cap rastre. El professor ha sigut expulsat de la universitat per comportament inadequat i la seva dona l'ha fet fora de casa. La cambrera espera una trucada després d'haver fet un càsting per protagonitzar un musical sobre la vida de santa Teresa. Tots tres són al bar en una nit de temporal. A fora està diluviant i ells beuen sense parar. El temps avança lent i els tres personatges estan atrapats en aquest bar del qual no poden sortir. Una vegada i una altra l'enamorat acusa el professor de ser l'amant de la Maria i aquest respon amb cinisme -i una actitud d'una altra època-, i només s'atura per tossir sang. La cambrera repassa repetidament el text del càsting i la vida de santa Teresa i espera una trucada, com si s'agafés a l'última taula de salvació que la podria treure d'aquell lloc.
  • Obra
    Amor mundi
    Szpunberg Witt, Victoria
    L'Aurèlia, una mestra que està a punt de jubilar-se i està perdent la vista, conversa amb la seva neboda Maria sobre un fet succeït durant una jornada lectiva: l'Aurèlia va perdre els estreps i va pegar una alumna per defensar-ne una altra que patia assetjament. L'escena de l'agressió va ser enregistrada amb un mòbil i el vídeo es fa viral a internet. La Cris, una monitora del pati que va presenciar els fets, és qui suposadament va fer la gravació. La Maria, que conviu amb l'Aurèlia, convida la Cris i la força a donar explicacions del que va passar. Ella explica que qui va fer la gravació va ser, en realitat, l'Àngela, l'alumna assetjada a qui l'Aurèlia volia defensar. Entre les tres s'estableix un diàleg a partir del qual reflexionen sobre l'escola i el sistema educatiu. L'Aurèlia, que ha estat expulsada del centre on treballava, acaba deixant l'escola per sempre i es dedica a conviure amb la ceguesa.
  • Obra
    Vis a vis
    (2018) Szpunberg Witt, Victoria
    Txell Bonet, dona de Jordi Cuixart, es presenta a un càsting per fer de dona de Jordi Cuixart en una pel·lícula sobre el Procés. A partir del que diu perquè sigui considerada com l'aspirant perfecta al paper, descobrim com la parella va viure els primers mesos d'empresonament de Cuixart.
  • Obra
    Trobada gremial
    (2019) Szpunberg Witt, Victoria
    Beckett està assegut sol en un bar bevent una copa de vi quan apareix el Rei Lear. Lear ha tornat d'entre els morts després d'un llarg viatge per retreure-li a Beckett que s'inspirés en ell per escriure "Final de partida" i que el retratés d'una forma tan miserable. Li diu que després de Shakespeare tots els autors s'han dedicat a copiar-lo alhora que el menyspreaven. Beckett, però, amb serenitat, explica a Lear que s'equivoca, que es va inspirar en un familiar seu. Mentre discuteixen sobre això, apareix la Sara, una dramaturga contemporània britànica plena de ràbia, i mata Lear i Beckett d'un tret.
  • Obra
    La marca preferida de las hermanas Clausman
    (2010) Szpunberg Witt, Victoria
    Dues adolescents, Sara i Valentina, filles d'exiliats de la dictadura argentina, viuen en la Catalunya dels anys noranta a cavall entre la música i les marques de moda de l'època i la difícil situació familiar (el pare no viu amb elles i la mare està tot el dia tancada a la seva l'habitació, d'on només surt quan elles no hi són i rep visites d'algun home). Les dues noies juguen a recrear les situacions viscudes per la seva mare a finals dels setanta, en plena dictadura a Argentina, d'on van haver de fugir, i que van acabar deixant evidents seqüeles a la família.
  • Obra
    Tu hija
    (2019) Szpunberg Witt, Victoria
    L'Alicia, mare de la Sara i relativament nova a la ciutat, és convidada a prendre cafè a casa de la Marga, on també han estat citades altres mares, totes amigues de Marga. Volen tractar la suposada violència de Sara envers les altres nenes i nens de l'escola. Al llarg de l'obra es van descobrint els autèntics pensaments de cada dona respecte a les altres, als seus marits i a les seves filles, mentre els marits són absents, es dediquen a jugar a la Play o a alliçonar des d'un lloc de privilegi. Un fet violent inesperat ens fa descobrir que l'autèntica oblidada és Katia, immigrant ucraïnesa que ha fet múltiples feines al servei de dones com les que protagonitzen l'obra.
  • Obra
    El meu avi no va anar a Cuba
    (2008) Szpunberg Witt, Victoria
    A partir d'un joc metateatral, amb un músic en directe, una actriu que fa alhora d'actriu i personatge, i una cantant que fa alhora de cantant i narradora, anem descobrint fragments de vida d'una de les moltes víctimes de la dictadura argentina i ens fem preguntes sobre com narrar els fets viscuts, com afrontar la por, els records i la fragilitat de la memòria.