Victoria Szpunberg Witt
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
13 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 13
Obra Tu hija(2019) Szpunberg Witt, VictoriaL'Alicia, mare de la Sara i relativament nova a la ciutat, és convidada a prendre cafè a casa de la Marga, on també han estat citades altres mares, totes amigues de Marga. Volen tractar la suposada violència de Sara envers les altres nenes i nens de l'escola. Al llarg de l'obra es van descobrint els autèntics pensaments de cada dona respecte a les altres, als seus marits i a les seves filles, mentre els marits són absents, es dediquen a jugar a la Play o a alliçonar des d'un lloc de privilegi. Un fet violent inesperat ens fa descobrir que l'autèntica oblidada és Katia, immigrant ucraïnesa que ha fet múltiples feines al servei de dones com les que protagonitzen l'obra.Obra El meu avi no va anar a Cuba(2008) Szpunberg Witt, VictoriaA partir d'un joc metateatral, amb un músic en directe, una actriu que fa alhora d'actriu i personatge, i una cantant que fa alhora de cantant i narradora, anem descobrint fragments de vida d'una de les moltes víctimes de la dictadura argentina i ens fem preguntes sobre com narrar els fets viscuts, com afrontar la por, els records i la fragilitat de la memòria.Obra Lucis et umbrae(2017) Szpunberg Witt, VictoriaText d'un espectacle multidisciplinari que a partir del món de la llanterna màgica presenta diferents espais, temporalitats i històries que s'entrecreuen: un pare que deixa un calidoscopi d'herència a les seves tres filles, una dona que treballa a la UNESCO, una dona del segle XVIII que, per mitjà de la màgia, vol tornar a veure el seu marit mort durant la revolució, etc. Un homenatge a la màgia, als calidoscopis, a les llanternes... en definitiva, al món dels ginys precursors de l'audiovisual.Obra La memòria d'una Ludisia(2008) Szpunberg Witt, VictoriaUna dona refugiada de la dictadura argentina explica la seva vida actual i recorda com vivia amb la por al cos durant la dictadura del seu país. Una realitzadora de televisió intenta treure-li informació sensacionalista, però la dona té una memòria fràgil, que s'apuntala amb el relat de la seva filla, també present.Obra L'onzena plagaSzpunberg Witt, VictoriaEn Roc i en Marc estan acabant de sopar al jardí de casa de la Bàrbara i el Pau. El jardí és contigu a un parc municipal i en Roc, que té fòbia a les rates, en veu una i els dos convidats marxen de manera sobtada. En Pau i la Bàrbara —que tenen una habitació rellogada a la Melany— fa mesos que no paguen el lloguer de la casa. En Rai, el fill del propietari, els demana amb insistència que marxin i la Bàrbara, desesperada, li diu que està embarassada. Passats uns dies, al mateix jardí, la Bàrbara, el Pau i el Rai —que, cansat d'espantar els morosos, ha passat a conviure amb els altres a la casa del seu pare— es troben amb l'Amparo, de l'empresa Combate Roedores S.L., i amb en Dylan, un tècnic de l'Ajuntament que qüestiona els mètodes de l'Amparo i la seva empresa per acabar amb les rates del jardí. Mesos més tard, l'empresa ha construït una gran cúpula de vidre transparent que cobreix tot el jardí per protegir-lo de les rates i l'Amparo confessa que, en realitat, la seva empresa va crear cries de rata clandestines per escampar la plaga i, així, aconseguir el control de la ciutat. Finalment, en Roc i en Marc es fan càrrec del nadó de la Bàrbara, i ella acaba escrivint el seu testament.Obra Amor mundiSzpunberg Witt, VictoriaL'Aurèlia, una mestra que està a punt de jubilar-se i està perdent la vista, conversa amb la seva neboda Maria sobre un fet succeït durant una jornada lectiva: l'Aurèlia va perdre els estreps i va pegar una alumna per defensar-ne una altra que patia assetjament. L'escena de l'agressió va ser enregistrada amb un mòbil i el vídeo es fa viral a internet. La Cris, una monitora del pati que va presenciar els fets, és qui suposadament va fer la gravació. La Maria, que conviu amb l'Aurèlia, convida la Cris i la força a donar explicacions del que va passar. Ella explica que qui va fer la gravació va ser, en realitat, l'Àngela, l'alumna assetjada a qui l'Aurèlia volia defensar. Entre les tres s'estableix un diàleg a partir del qual reflexionen sobre l'escola i el sistema educatiu. L'Aurèlia, que ha estat expulsada del centre on treballava, acaba deixant l'escola per sempre i es dedica a conviure amb la ceguesa.Obra Vis a vis(2018) Szpunberg Witt, VictoriaTxell Bonet, dona de Jordi Cuixart, es presenta a un càsting per fer de dona de Jordi Cuixart en una pel·lícula sobre el Procés. A partir del que diu perquè sigui considerada com l'aspirant perfecta al paper, descobrim com la parella va viure els primers mesos d'empresonament de Cuixart.Obra Trobada gremial(2019) Szpunberg Witt, VictoriaBeckett està assegut sol en un bar bevent una copa de vi quan apareix el Rei Lear. Lear ha tornat d'entre els morts després d'un llarg viatge per retreure-li a Beckett que s'inspirés en ell per escriure "Final de partida" i que el retratés d'una forma tan miserable. Li diu que després de Shakespeare tots els autors s'han dedicat a copiar-lo alhora que el menyspreaven. Beckett, però, amb serenitat, explica a Lear que s'equivoca, que es va inspirar en un familiar seu. Mentre discuteixen sobre això, apareix la Sara, una dramaturga contemporània britànica plena de ràbia, i mata Lear i Beckett d'un tret.Obra La marca preferida de las hermanas Clausman(2010) Szpunberg Witt, VictoriaDues adolescents, Sara i Valentina, filles d'exiliats de la dictadura argentina, viuen en la Catalunya dels anys noranta a cavall entre la música i les marques de moda de l'època i la difícil situació familiar (el pare no viu amb elles i la mare està tot el dia tancada a la seva l'habitació, d'on només surt quan elles no hi són i rep visites d'algun home). Les dues noies juguen a recrear les situacions viscudes per la seva mare a finals dels setanta, en plena dictadura a Argentina, d'on van haver de fugir, i que van acabar deixant evidents seqüeles a la família.Obra Balena blava(2018) Szpunberg Witt, VictoriaUna directora d'institut que ha dedicat tota la vida als alumnes rep una trucada informant-li que un alumne s'ha unit a un joc macabre que sol acabar amb suïcidi. La directora es pregunta què ha fet malament, repassa la seva labor pedagògica i se sent vella i inadequada per afrontar els nous temps, talment una balena blava atrapada.