Victoria Szpunberg Witt

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 13
  • Obra
    Balena blava
    (2018) Szpunberg Witt, Victoria
    Una directora d'institut que ha dedicat tota la vida als alumnes rep una trucada informant-li que un alumne s'ha unit a un joc macabre que sol acabar amb suïcidi. La directora es pregunta què ha fet malament, repassa la seva labor pedagògica i se sent vella i inadequada per afrontar els nous temps, talment una balena blava atrapada.
  • Obra
    Amor mundi
    Szpunberg Witt, Victoria
    L'Aurèlia, una mestra que està a punt de jubilar-se i està perdent la vista, conversa amb la seva neboda Maria sobre un fet succeït durant una jornada lectiva: l'Aurèlia va perdre els estreps i va pegar una alumna per defensar-ne una altra que patia assetjament. L'escena de l'agressió va ser enregistrada amb un mòbil i el vídeo es fa viral a internet. La Cris, una monitora del pati que va presenciar els fets, és qui suposadament va fer la gravació. La Maria, que conviu amb l'Aurèlia, convida la Cris i la força a donar explicacions del que va passar. Ella explica que qui va fer la gravació va ser, en realitat, l'Àngela, l'alumna assetjada a qui l'Aurèlia volia defensar. Entre les tres s'estableix un diàleg a partir del qual reflexionen sobre l'escola i el sistema educatiu. L'Aurèlia, que ha estat expulsada del centre on treballava, acaba deixant l'escola per sempre i es dedica a conviure amb la ceguesa.
  • Obra
    Vis a vis
    (2018) Szpunberg Witt, Victoria
    Txell Bonet, dona de Jordi Cuixart, es presenta a un càsting per fer de dona de Jordi Cuixart en una pel·lícula sobre el Procés. A partir del que diu perquè sigui considerada com l'aspirant perfecta al paper, descobrim com la parella va viure els primers mesos d'empresonament de Cuixart.
  • Obra
    Trobada gremial
    (2019) Szpunberg Witt, Victoria
    Beckett està assegut sol en un bar bevent una copa de vi quan apareix el Rei Lear. Lear ha tornat d'entre els morts després d'un llarg viatge per retreure-li a Beckett que s'inspirés en ell per escriure "Final de partida" i que el retratés d'una forma tan miserable. Li diu que després de Shakespeare tots els autors s'han dedicat a copiar-lo alhora que el menyspreaven. Beckett, però, amb serenitat, explica a Lear que s'equivoca, que es va inspirar en un familiar seu. Mentre discuteixen sobre això, apareix la Sara, una dramaturga contemporània britànica plena de ràbia, i mata Lear i Beckett d'un tret.
  • Obra
    La marca preferida de las hermanas Clausman
    (2010) Szpunberg Witt, Victoria
    Dues adolescents, Sara i Valentina, filles d'exiliats de la dictadura argentina, viuen en la Catalunya dels anys noranta a cavall entre la música i les marques de moda de l'època i la difícil situació familiar (el pare no viu amb elles i la mare està tot el dia tancada a la seva l'habitació, d'on només surt quan elles no hi són i rep visites d'algun home). Les dues noies juguen a recrear les situacions viscudes per la seva mare a finals dels setanta, en plena dictadura a Argentina, d'on van haver de fugir, i que van acabar deixant evidents seqüeles a la família.
  • Obra
    Tu hija
    (2019) Szpunberg Witt, Victoria
    L'Alicia, mare de la Sara i relativament nova a la ciutat, és convidada a prendre cafè a casa de la Marga, on també han estat citades altres mares, totes amigues de Marga. Volen tractar la suposada violència de Sara envers les altres nenes i nens de l'escola. Al llarg de l'obra es van descobrint els autèntics pensaments de cada dona respecte a les altres, als seus marits i a les seves filles, mentre els marits són absents, es dediquen a jugar a la Play o a alliçonar des d'un lloc de privilegi. Un fet violent inesperat ens fa descobrir que l'autèntica oblidada és Katia, immigrant ucraïnesa que ha fet múltiples feines al servei de dones com les que protagonitzen l'obra.
  • Obra
    El meu avi no va anar a Cuba
    (2008) Szpunberg Witt, Victoria
    A partir d'un joc metateatral, amb un músic en directe, una actriu que fa alhora d'actriu i personatge, i una cantant que fa alhora de cantant i narradora, anem descobrint fragments de vida d'una de les moltes víctimes de la dictadura argentina i ens fem preguntes sobre com narrar els fets viscuts, com afrontar la por, els records i la fragilitat de la memòria.
  • Obra
    Un lloc segur
    Szpunberg Witt, Victoria
    El dia del seu comiat de soltera, la Bibliotecària diu al Noi que ha de tancar i li demana que marxi. El Noi, que fa moltes hores que és allà, demana a la Bibliotecària que miri per la finestra i li digui si veu un home molt gras i vestit de negre. Ella diu que sí que hi és. El Noi li respon que no pot sortir i demana que el deixi quedar a passar la nit. Tot seguit, la Bibliotecària veu per la finestra les seves amigues, disfressades, que l'esperen per a la celebració. La noia, amb pressa per marxar, accepta que el Noi es quedi. Aleshores, ell explica que l'home que l'espera a fora només és soroll, i que cadascú té el seu. Finalment, la Bibliotecària mira per la finestra i diu que no hi ha ningú al carrer. El Noi, esperançat, li demana que es quedi amb ell.
  • Obra
    La font de la joventut
    (2016) Szpunberg Witt, Victoria
    Un pare parla pel mòbil amb la seva dona, que ha sortit a sopar, i la tranquil·litza dient-li que el seu nadó està bé. El nadó és en una altra habitació i poden sentir-li la veu a través d'un monitor. El nadó, però, de cop i volta creix, ràpidament, i en pocs segons es transforma en un home de la mateixa edat que el seu pare. Pare i fill mantenen un conversa sobre com preveien que seria el futur i com ha acabat sent de veritat. Un futur fosc, de frustració vital i esperances truncades.
  • Obra
    Boys don't cry
    Szpunberg Witt, Victoria
    En Walter, un dramaturg fracassat, i en Juanjo, un destacat dirigent polític, són dos antics amics que es retroben, al cap dels anys, al modern pis del polític, on també viu la Mariona, la seva dona. En Walter ha enviat al Juanjo una peça teatral per veure si el pot ajudar a que s'estreni, però durant la conversa s'adona que el seu antic amic no l'ha llegida. La cita desemboca en una festa de retrobament durant la qual beuen, ballen, escolten música i recorden el passat entre retrets. El Juanjo explica al Walter un projecte polític decisiu per al futur del país que consisteix en obtenir una ambaixada a la lluna, on han adquirit una parcel·la per començar, de zero, una nova societat. Al final apareix el veí de sota, l'Adolescent, demanant si pot quedar-se amb ells una estona i acaben la trobada de matinada.