Victoria Szpunberg Witt

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 25
  • Obra
    La mujer cansada
    (2003) Szpunberg Witt, Victoria
    Una dona demana a un home que la deixi seure perquè, si no ho fa, caurà. S’ha hagut d’aixecar d’on estava asseguda perquè estava ple de rates. Fa dies que camina demanant informació sobre la seva família, de la que encara no en sap res tot i que ja s’ha venut tot el que tenia per esbrinar-ne alguna cosa. Proposa fer-li uns favors sexuals a canvi que la deixi seure, però finalment s’adona que l’home és mort. Llavors l’empeny i ocupa el seu lloc.
  • Obra
    Tu hija
    (2019) Szpunberg Witt, Victoria
    L'Alicia, mare de la Sara i relativament nova a la ciutat, és convidada a prendre cafè a casa de la Marga, on també han estat citades altres mares, totes amigues de Marga. Volen tractar la suposada violència de Sara envers les altres nenes i nens de l'escola. Al llarg de l'obra es van descobrint els autèntics pensaments de cada dona respecte a les altres, als seus marits i a les seves filles, mentre els marits són absents, es dediquen a jugar a la Play o a alliçonar des d'un lloc de privilegi. Un fet violent inesperat ens fa descobrir que l'autèntica oblidada és Katia, immigrant ucraïnesa que ha fet múltiples feines al servei de dones com les que protagonitzen l'obra.
  • Obra
    El meu avi no va anar a Cuba
    (2008) Szpunberg Witt, Victoria
    A partir d'un joc metateatral, amb un músic en directe, una actriu que fa alhora d'actriu i personatge, i una cantant que fa alhora de cantant i narradora, anem descobrint fragments de vida d'una de les moltes víctimes de la dictadura argentina i ens fem preguntes sobre com narrar els fets viscuts, com afrontar la por, els records i la fragilitat de la memòria.
  • Obra
    Lucis et umbrae
    (2017) Szpunberg Witt, Victoria
    Text d'un espectacle multidisciplinari que a partir del món de la llanterna màgica presenta diferents espais, temporalitats i històries que s'entrecreuen: un pare que deixa un calidoscopi d'herència a les seves tres filles, una dona que treballa a la UNESCO, una dona del segle XVIII que, per mitjà de la màgia, vol tornar a veure el seu marit mort durant la revolució, etc. Un homenatge a la màgia, als calidoscopis, a les llanternes... en definitiva, al món dels ginys precursors de l'audiovisual.
  • Obra
    La memòria d'una Ludisia
    (2008) Szpunberg Witt, Victoria
    Una dona refugiada de la dictadura argentina explica la seva vida actual i recorda com vivia amb la por al cos durant la dictadura del seu país. Una realitzadora de televisió intenta treure-li informació sensacionalista, però la dona té una memòria fràgil, que s'apuntala amb el relat de la seva filla, també present.
  • Obra
    Quan tanco els ulls
    (2006) Szpunberg Witt, Victoria
    La Berta i la Violeta són dues adolescents que han estat castigades per escriure, a classe, una nota on diuen que, en tancar els ulls, s'imaginen un món paradisíac i que volen sortir d'aquella presó. A la nota, que el Professor les obliga a llegir davant de tothom, també parlen de l'amor profund i no correspost que Violeta sent pel Roger. Ridiculitzades i castigades pel Professor, a classe tothom riu d'elles, la qual cosa fa que s'avergonyeixin i desitgin fugir. En un espai indeterminat, la Berta i la Violeta conversen i interactuen amb els seus autèntics desitjos. A continuació, es topen amb els Desitjos impossibles que no es podran complir mai i, posteriorment, amb l'Autenticitat que, a bord d'un avió, mira de resoldre el problema de les dues noies.
  • Obra
    El pes d'un cos
    (2021) Szpunberg Witt, Victoria
    Una filla ha de cuidar el seu pare després que l'home hagi patit un ictus. El pare viu un procés de deteriorament físic i mental avançat que l'acaba convertint en un ésser totalment dependent. Tot i que la filla té una germana, es veu obligada a cuidar-lo ella sola, ja que la germana viu fora i despreocupada de tot. La filla intenta ingressar el seu pare en una residència, però els preus són totalment desorbitats i només algú amb molts recursos econòmics s'ho pot permetre. El periple d'hospitals, metges i frustracions s'acaba quan la filla pren una decisió radical però humanitària.
  • Obra
    L'onzena plaga
    Szpunberg Witt, Victoria
    En Roc i en Marc estan acabant de sopar al jardí de casa de la Bàrbara i el Pau. El jardí és contigu a un parc municipal i en Roc, que té fòbia a les rates, en veu una i els dos convidats marxen de manera sobtada. En Pau i la Bàrbara —que tenen una habitació rellogada a la Melany— fa mesos que no paguen el lloguer de la casa. En Rai, el fill del propietari, els demana amb insistència que marxin i la Bàrbara, desesperada, li diu que està embarassada. Passats uns dies, al mateix jardí, la Bàrbara, el Pau i el Rai —que, cansat d'espantar els morosos, ha passat a conviure amb els altres a la casa del seu pare— es troben amb l'Amparo, de l'empresa Combate Roedores S.L., i amb en Dylan, un tècnic de l'Ajuntament que qüestiona els mètodes de l'Amparo i la seva empresa per acabar amb les rates del jardí. Mesos més tard, l'empresa ha construït una gran cúpula de vidre transparent que cobreix tot el jardí per protegir-lo de les rates i l'Amparo confessa que, en realitat, la seva empresa va crear cries de rata clandestines per escampar la plaga i, així, aconseguir el control de la ciutat. Finalment, en Roc i en Marc es fan càrrec del nadó de la Bàrbara, i ella acaba escrivint el seu testament.
  • Obra
    Mal de coraçon
    (2022) Szpunberg Witt, Victoria
    L'enamorat busca un sentit a la desaparició de la Maria, la seva exparella. Ha rebut un missatge on ella li diu que la seva relació s'ha acabat i ha desaparegut sense deixar cap rastre. El professor ha sigut expulsat de la universitat per comportament inadequat i la seva dona l'ha fet fora de casa. La cambrera espera una trucada després d'haver fet un càsting per protagonitzar un musical sobre la vida de santa Teresa. Tots tres són al bar en una nit de temporal. A fora està diluviant i ells beuen sense parar. El temps avança lent i els tres personatges estan atrapats en aquest bar del qual no poden sortir. Una vegada i una altra l'enamorat acusa el professor de ser l'amant de la Maria i aquest respon amb cinisme -i una actitud d'una altra època-, i només s'atura per tossir sang. La cambrera repassa repetidament el text del càsting i la vida de santa Teresa i espera una trucada, com si s'agafés a l'última taula de salvació que la podria treure d'aquell lloc.
  • Obra
    Amor mundi
    Szpunberg Witt, Victoria
    L'Aurèlia, una mestra que està a punt de jubilar-se i està perdent la vista, conversa amb la seva neboda Maria sobre un fet succeït durant una jornada lectiva: l'Aurèlia va perdre els estreps i va pegar una alumna per defensar-ne una altra que patia assetjament. L'escena de l'agressió va ser enregistrada amb un mòbil i el vídeo es fa viral a internet. La Cris, una monitora del pati que va presenciar els fets, és qui suposadament va fer la gravació. La Maria, que conviu amb l'Aurèlia, convida la Cris i la força a donar explicacions del que va passar. Ella explica que qui va fer la gravació va ser, en realitat, l'Àngela, l'alumna assetjada a qui l'Aurèlia volia defensar. Entre les tres s'estableix un diàleg a partir del qual reflexionen sobre l'escola i el sistema educatiu. L'Aurèlia, que ha estat expulsada del centre on treballava, acaba deixant l'escola per sempre i es dedica a conviure amb la ceguesa.