Josep Palau i Fabre

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1917. Escriptor. Ha signat algunes de les seves obres amb el pseudònim de "L'alquimista". És un dels especialistes mundials més importants en l'obra de Picasso. Creu de Sant Jordi, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes i Oficial de l'Orde de les Arts i les Lletres del Govern Francès. La seva extensa obra (teatre, poesia, narrativa breu, assaig, memòries, biografies) ha estat traduïda a nombrosos idiomes.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 15
  • Obra
    La caverna
    (1969) Palau i Fabre, Josep
    Un Mestre llegeix al seu Deixeble el mite de la Caverna de Plató. El Deixeble, entusiasmat amb la història, creu que podria fer-se’n una representació teatral, i li explica al Mestre com l’imagina: una conversa entre guardes, la sortida d’un dels captius, el descobriment del món exterior, una escena que estableix paral·lelismes amb el mite i el retorn del captiu a la Caverna.
  • Obra
    Homenatge a Picasso
    (1971) Palau i Fabre, Josep
    La peça ret un homenatge a l’univers del genial pintor Pablo Picasso, i evoca, mitjançant una sèrie d’escenes, algunes de les seves etapes creatives més importants. Les escenes són principalment una evocació poètica de l’obra pictòrica de l’artista i per tant no hi ha estrictament cap relació entre elles.
  • Obra
    La tragèdia de Don Joan
    (1951) Palau i Fabre, Josep
    A la Barcelona dels anys quaranta, Don Joan sedueix un gran nombre de dones. La seva mare intenta redreçar-lo pel bon camí, però Don Joan, a pesar que els seus actes li provoquen malsons, no pot fer-hi res perquè aquesta és la seva manera de ser. En una festa de disfresses on es fa una representació teatral, Don Joan retroba Clara, una dona a qui havia seduït anys enrera. Clara li recorda a Don Joan les paraules que aquest li havia dit per seduir-la i el marit de Clara mor en aquell moment. Aterrit per l’efecte mortífer de l’eco de les seves paraules, Don Joan es dirigeix a veure Elvira, la seva germana que està retirada a un convent. Elvira l’escolta i vol provar de salvar-lo del pecat, però Don Joan no pot fer més que seduir-la. Desesperat per la situació, Don Joan es suïcida i la seva germana intenta salvar-li l’ànima.
  • Obra
    Esquelet de Don Joan
    (1954) Palau i Fabre, Josep
    Don Joan es incapaç d’estimar qualsevol de les moltes dones amb les que manté relacions, ni tan sols Elvira que sent un amor pur envers ell. Accidentalment, Don Joan mata el pare d’Elvira i és tancat a la presó, on rep les visites dels fantasmes de les seves víctimes. En sortir de la presó Don Joan intenta mantenir relacions amb una dona, buscant-ne només la companyia i fugint de l’amor, però també n’és incapaç. Finalment en una cambra deserta, se li apareixen successivament a Don Joan visions de diverses parelles i finalment una dama que després de dir-li que ella és la que sempre havia estat esperant, besa Don Joan que agònic resta estès sobre el llit.
  • Obra
    Don Joan als inferns
    (1952) Palau i Fabre, Josep
    Don Joan arriba a l’Infern i troba Cleopatra acompanyada d’Antoni. Intenta seduir-la, però aquesta no li fa el més mínim cas. Marxa ofès i es troba successivament amb Isolda amb Tristany, Julieta amb Romeu i la monja portuguesa Sor Mariana Alcoforado, però cap de les dames mostra interès per Don Joan. Desesperat en trobar-se en una situació tan poc habitual per ell, Don Joan intenta suïcidar-se, però no ho aconsegueix perquè ja és mort.
  • Obra
    El porter i el penalty
    (1982) Palau i Fabre, Josep
    Durant un partit de futbol, un porter ens parla de la seva feina. L’àrbitre assenyala penalty en un atac de l’equip contrari. El porter mentre es prepara per aturar el xut, ens explica les dificultats i pors que apareixen en aquestes situacions.
  • Obra
    L'excés o Don Joan foll : Farsa tràgica i veloç
    (1957) Palau i Fabre, Josep
    Don Joan es troba desesperat per la impossibilitat de trobar cap dona que ompli totalment el seu desig amorós. Deixa embarassada Elvira, de quinze anys, per voluntat de la noia i es troba rebutjat socialment. La noia vol casar-se però ell no està disposat a fer-ho sense estimar-la incondicionalment. Don Joan acut a un psiconalista que intentarà ajudar-lo, però la seva impaciència i ànsia per solucionar el problema, el portaran a acabar tancat, totalment enfollit, en un manicomi on Elvira el visita amb el fill d’ambdós.
  • Obra
    La confessió o l'esca del pecat
    (1984) Palau i Fabre, Josep
    La Diana va a veure Mossèn Fortià perquè la confessi dels seus pecats, el principal dels quals és no saber fer pecar els homes com voldria. Precisament és el Mossèn l'home que ella encara no ha aconseguit fer pecar, tot i que li ensenya els pits cada cop que va a combregar, per fer-lo caure en la temptació. El Mossèn, però, li confessa que, per contra del que ella creu, després de veure els seus pits corre a la sagristia a masturbar-se. Aleshores el Mossèn fa anar la Diana al seu costat del confessionari per tal que li practiqui sexe oral. En acabar, una Vella arriba a l'església per confessar-se i la Diana se'n va, tot i que promet tornar més tard. I efectivament, quan la Vella se'n va, la Diana torna a entrar, aquest cop tota nua de cap a peus. Ara és ella qui obliga el Mossèn a practicar sexe oral i sexe anal. Després, tots dos es dirigeixen a l'altar per segellar la seva unió.
  • Obra
    Els mots de Yorik
    (1987) Palau i Fabre, Josep
    Yorik (personatge immortalitzat per Hamlet en fer aparèixer la seva calavera dalt de l’escenari) s’encara al públic i reclama el seu dret a poder proferir les paraules del príncep de Dinamarca. També expressa el seu desig que per una vegada a la vida se’l prengui a ell seriosament, tal com es fa habitualment amb la seva calavera, i pugui així deixar de ser per un instant l’etern bufó que sempre ha estat.
  • Obra
    Avui, Romeo i Julieta
    (1985) Palau i Fabre, Josep
    ¿Què passaria si l’espectacle teatral es trobés al pati de butaques i no sobre l’escenari? Això és el que planteja "Avui, Romeo i Julieta", fent un gir òptic de 180º i mostrant-nos les reaccions, els comentaris, els pensaments i les emocions dels espectadors abans, durant i després d’una representació de "Romeo i Julieta". L’obra de Shakespeare, òbviament, no es veu representada, però a partir dels comentaris dels espectadors podem anar reconstruint-la i seguir el seu desenvolupament fins al final.