Raquel Loscos

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Raquel Loscos López (Barcelona, 1983). És dramaturga, guionista i directora de teatre. Des del 2012 escriu i dirigeix teatre de creació que investiga les possibilitats expressives de la imatge poètica i el llenguatge no quotidià. És autora i directora dels espectacles Hermafrodites a cavall o la rebel·lió del desig (Fira Tàrrega, 2021), Isthar o La Senyora de la Neteja (Torneig de dramatúrgia, 2017), Vagas y Maleantas (Teatre Kaddish, 2016) o 17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme (Cicló - Teatre Tantarantana, 2015), entre altres. Com a autora de teatre per a infants i joves signa una desena de títols estrenats a La Puntual, al Mini Grec i al Festival RBLS de teatre jove entre altres. També ha treballat com a guionista i locutora a Rac1, Catalunya Ràdio i COMradio, i des del 2013 coorganitza i copresenta les jam sessions actorals d'Assajar és de Covards.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 6 de 6
  • Obra
    Ven a Fraguel Rock
    (2017) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    En un parc temàtic dedicat a les sèries de ficció de les dècades dels anys vuitanta i noranta del segle passat, hi ha una atracció molt poc visitada: l'anomenada 'Ven a Fraguel Rock'. Els treballadors d'aquesta atracció hi malviuen clandestinament, amagats a la part de darrera. Es diuen Glenda, Animal i Alegre Mariachi, i un dia descobreixen un cadàver al lavabo de l'atracció. Desconeixen qui és l'assassí, però hauran de descobrir-ho i tan sols tenen una cosa clara: només pot ser un d'ells tres. Tots tres han anat a parar a 'Ven a Fraguel Rock' per un motiu particular que té a veure amb la seva identitat personal.
  • Obra
    17 simpàtiques maneres d'acabar amb el capitalisme
    (2016) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    Història de quatre petits actes aïllats de rebel·lió personal que, combinats, podrien comportar la caiguda de les principals multinacionals, entitats financeres i potències polítiques del món. A més, explica disset maneres «simpàtiques» d'enderrocar el sistema capitalista. A partir de la idea que les persones ens trobem alienades a la feina, que vivim explotades i que la nostra salut mental perilla per culpa del sistema, l'obra dibuixa amb humor com la nostra infelicitat és causada pel capitalisme salvatge i fa propostes pràctiques per trobar-hi solucions.
  • Obra
    El Gran Despropòsit
    (2012) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    Musical de ciència-ficció, situat l'any 2023 en un món postapocalíptic, que parla d'un planeta on, si no cantes, t’esclata el cap. Deu anys abans (any 2013) es va produir a Papua Nova Guinea una transmissió de l'Ona Contínua Expansiva de Longitud Liminal Obliqua Transcontinental (OCELLOT). Encara avui aquesta «transmissió» provoca l'esclat dels caps dels humans que no canten o que no són a menys de deu metres d'algun humà que canti. En aquest context, cinc amics amb «cinc vides de merda» hauran de fer el possible per sobreviure i per donar sentit a la seva vida més enllà de la simple supervivència.
  • Obra
    Dante 56. Pell i ciment
    (2018) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    «La pell i el ciment» del número 56 del carrer Dante de Barcelona comencen a esquerdar-se quan una noia arriba a ciutat des d'un poble per estudiar els pisos amb aluminosi. Mentre estudia aquest pis recorda fragments del seu passat. La visita coincideix amb una altra presència: un home que fa temps que no viu al pis, però que per una estranya maledicció es veu forçat a tornar al barri una vegada i una altra. Quan l'home topa amb la noia, ha de reprimir l'impuls de dir-li una cosa fonamental per a ella. Paral·lelament, es descobreix que la Mare va haver de fugir de casa sense donar explicacions i maleint les parets que ara s'estan escrostonant. Si decideix tornar a Dante 56, es trencarà un silenci que fa vint anys que dura.
  • Obra
    Infants terribles. La fàbrica de les històries
    (2014) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    El públic, els Infants terribles, acudeixen a la Fàbrica de les històries perquè els seus infatigables treballadors els expliquin històries noves. Ara bé, des del principi queda clar que la història comença a la mateixa entrada de la fàbrica, on diversos personatges fan preguntes al públic i adopten rols canviants. La Fàbrica de les històries és un dels llocs més màgics que han inventat mai els humans i el públic només podrà travessar la seva porta si està disposat a inventar. Al final, gràcies a la imaginació del públic, els treballadors de la Fàbrica poden acabar inventant històries tendres i emocionants que s'allunyen de La Caputxeta, la història que sempre explicaven abans.
  • Obra
    Els Pastorets (i alguns marcians també)
    (2014) Loscos, Raquel; Sánchez, Salvador S.
    Quan una escola és a punt de representar Els Pastorets, s'adonen que els dos alumnes que han de fer de Rovelló i Lluquet no hi són, han desaparegut. En aquest moment es posen en contacte amb el teatre un grup de marcians que han vingut a la Terra per al 178è Congrés Anual Intergalàctic. Els principals representants dels habitants de Mart es diuen Bip, Bip-Bip i Bip-Bip-Bip. A partir d'aquí, comencen les peripècies, ja que la directora de l'escola demana a Bip i a Bip-Bip si poden interpretar els papers de Rovelló i Lluquet. Els dos marcians accedeixen a la petició, però amb tots els embolics que comporta el fet de no conèixer l'obra i veure-la des del seu punt de vista extraterrestre.