Bernat Joan Marí
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
3 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 3 de 3
Obra El Gegant des VedràJoan Marí, BernatEn un futur llunyà on tothom està controlat per les màquines, el pare de l’Antonieta i la Pepita desitja una mica de fonoll marí. Les noies decideixen buscar a la zona d’exclusió on hi ha el robot MISSILAX-Z instal·lat pels americans. El robot accepta informar-les d’on poden trobar el fonoll marí, si a canvi li duen plutonita, però l’Antonieta destrueix el robot. Finalment troben el fonoll marí però de tornada cap a casa un control de la policia els el fa deixar per ser una espècie extingida. Però de forma inesperada, apareix el Gegant des Vedrà, que ha viatjat en el temps i s’ha amagat a la carcassa del robot, per donar a les noies fonoll marí, tot i que a canvi se les pensa menjar. Les noies fugen i el Gegant les persegueix.Obra Carn de psiquiàtric cruaJoan Marí, BernatUn psiquiatre alcohòlic i obsessionat sexualment per la seva infermera, demana ajuda a uns dimonis que se li apareixen enmig dels seus deliris. A la seva consulta, arriba un pacient a qui després de psicoanalitzar, el psiquiatre comença a envejar per haver estat capaç d'enfrontar-se a les seves frustracions. Convençut que cal actuar i seguir els propis desitjos, el psiquiatre demana a la seva infermera que l'acompanyi de viatge i deixa que el pacient es faci càrrec de la consulta.Obra Fàtima a Teheran(1997) Joan Marí, Bernat"Fàtima a Teheran" és una denúncia del fonamentalisme religiós en general i de les seves repercussions sobre la llibertat i la dignitat de les dones en particular. A través d'un seguit de monòlegs on un personatge femení homosexual es desdobla en una dona occidental (la Carme) i en una dona iraniana empresonada per la seva opció sexual (la Fàtima), l'obra mostra la injustícia impune d'una tradició aberrant i la hipocresia i la passivitat occidentals davant d'uns fets inacceptables. A l'escena final, el doble personatge femení es despulla de la seva teatralitat per donar pas a l'actriu que interpreta el paper, en un gir últim que fa més palesa la cruel realitat que l'obra vol denunciar.