Paco Zarzoso

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 20
  • Obra
    Ultramarins
    Zarzoso, Paco
    Un pare i la seva filla, que es dediquen a representar un espectacle teatral itinerant relacionat amb el mar, han d'actuar en un poble de muntanya on cap dels seus habitants ha vist mai el mar. Pare i filla estan allotjats en una fonda i hi arriba el Venedor, que intenta vendre alguna cosa al Pare i, després, a la Filla. Ella li ofereix canviar-se d'habitació, ja que el Venedor sempre s'hostatja a l'habitació de la noia, i s'acaben embolicant. A continuació, la Filla intenta vendre un camió al Venedor però ell no accepta l'oferta. L'endemà, just abans de començar la funció, el Venedor compra el camió al Pare pel doble de preu del que li'n demanava la Filla. Finalment, Pare i Filla representen la funció.
  • Obra
    La casa de les aranyes
    Zarzoso, Paco
    L'Anna és al jardí de casa seva i arriba l'Àngel, el propietari de la casa del davant on, després de molt temps d'estar tancada, hi habiten unes aranyes descomunals. Les dues cases es troben aïllades per un pantà que, en construir-se, va provocar un gran canvi de clima a la comarca. Acte seguit, en una habitació, la Júlia, que se'n va al funeral del seu pare, s'acomiada del Joan, el germà de l'Àngel. El Joan, però, es fereix el braç amb un ganivet i provoca que la Júlia no marxi. Posteriorment, l'Àngel i l'Emília -la mare de l'Anna- comenten l'incendi que ha provocat la mort de l'Ivan -el marit de l'Emília. L'Àngel li explica a l'Emília com el Joan, que patia una depressió llarga i profunda, també va morir. L'Emília i l'Àngel comenten la mort de la Júlia, el dia que va marxar a l'aeroport. Tot seguit, l'Àngel es troba amb la Júlia i amb el Joan en el moment del passat en què el Joan s'acaba de ferir el braç i s'ha quedat adormit. Durant els instants previs a la marxa de la Júlia cap a l'aeroport, l'Àngel li demana que no marxi i li diu que, per evitar que se'n vagi, ha inutilitzat els frens de la furgoneta amb la qual pensa marxar. Ella acaba marxant amb el vehicle i l'Àngel i el Joan, que es desperta, recorden l'època d'infantesa prèvia a la construcció del pantà.
  • Obra
    Saló Primavera
    (2007) Cunillé Salgado, Lluïsa; Zarzoso, Paco
    El Saló Primavera és una sala de ball decadent que al llarg dels anys havia sigut, entre altres coses, un prostíbul, la seu d'un partit anarquista, un hospital de guerra i un bingo. Un expresidiari conversa amb una Clienta, antiga reina de ball del saló, i li diu que ha de parlar amb la Mestressa del local, ja que necessita una feina de porter que ha vist anunciada al diari. La Mestressa, per mirar de reflotar un negoci en clara decadència, anuncia la nova inauguració del Saló Primavera per Carnaval. Acudeixen a la cita la Clienta i l'Alcalde en funcions, interessats en el futur del saló, a més del Porter, la Cambrera i la pròpia Mestressa del local. Després d'un viatge temporal delirant a través de les diferents èpoques del local, els cinc personatges acaben abandonant el saló, que finalment serà derrocat i, en el seu lloc, s'hi construirà un grata-cels.
  • Obra
    Un hombre, otro hombre
    Zarzoso, Paco
    En una oficina misteriosa i situada, segons sembla, a molts metres per sota del nivell del mar, hi ha Un home assegut a la seva taula. Hi arriba Un altre home, que ha d'ocupar un lloc de feina com a subordinat del primer. La tasca consisteix en endreçar i arxivar uns expedients inacabables. L'encàrrec és inabastable i, quan el subordinat presenta la seva dimissió, el seu superior, que maltracta l'altre home constantment, no ho accepta. Quan Un altre home decideix abandonar l'oficina, es topa amb una paret molt llarga que sembla no tenir final i, finalment, el treballador torna, resignat i sense alternativa, a l'oficina.
  • Obra
    Mirador
    Zarzoso, Paco
    L'Elena i l'Ángel, germans, estan al balcó de casa seva i la Veïna els demana una firma per tancar, per motius de seguretat, el descampat que envolta l'edifici. L'Ángel és professor i els pares d'un alumne l'acusen d'haver obligat el seu fill a passar vint-i-cinc hores en una cova, sense menjar ni beure res, durant una excursió. A continuació, l'Ángel, que ja no treballa a l'escola perquè el van fer fora, conversa amb l'Exmarit de l'Elena. Com que ella ha desaparegut, l'Ángel es posa en contacte amb l'Exmarit i, finalment, l'Elena apareix. A l'escena següent, de nit i al balcó, l'Ángel diu a la María, també germana seva, que està preocupat per l'Elena. Aquesta, al seu torn, arriba i diu a la María que està preocupada per l'Ángel. La casa és dels tres germans i la Maria diu als altres dos que se la poden quedar. Aleshores, l'Ángel i l'Elena mostren a la María la capacitat que tenen per despertar els habitants dels edificis que es veuen des del balcó i fer-los fer el que ells volen. Finalment, un d'aquests habitants es precipita al buit.
  • Obra
    Arbusht
    Zarzoso, Paco
    George, fill del president dels EUA, es troba en un lavabo d'homes, begut i posant de manifest el seu complex d'inferioritat. D'un dels vàters surt el Reverend i li diu que li doni l'ampolla de whisky que duu a la mà a canvi d'una Bíblia. A continuació apareix el Petrolier i proposa a George, que fa cinc anys que ha deixat la beguda, que sigui assessor d'una important empresa. Tot seguit, al mateix lavabo, l'Animadora dels Rangers de Texas es troba amb George, que ha esdevingut governador, i li diu que, si commuta la pena de mort d'un home negre per qui tothom demana clemència, no el votarà a les eleccions presidencials. Posteriorment, George, ja convertit en president dels Estats Units, es troba amb el Vicepresident, el Secretari i la Consellera el dia dels atemptats a les torres bessones de Nova York. Per últim, George apareix enmig d'un desert fent proclames bèl·liques i imperialistes. Aleshores, el Director de cinema interromp l'escena, diu a George que l'han de repetir i, quan tots dos marxen, apareixen el títols de crèdit finals.
  • Obra
    L'èxit és l'ombra
    Zarzoso, Paco
    Una noia és coneguda arreu i tothom que la coneix, per algun motiu o altre, se la disputa: a ella la fama no li agrada i més s’estimaria passar desapercebuda. Els seus familiars volen treure partit del seu èxit; l’Alcalde vol que esdevingui la imatge de la ciutat on va néixer i els seus amics la conviden per donar glamour a les seves festes. També un noi se l’estima desmesuradament... un noi que té un germà siamès amb el que no comparteix l’amor per la noia. Farta de tot plegat, la noia accepta la proposta que li fa una granota: per tal que la seva vida canviï li ha de fer un petó. Ella accedeix i la fama desapareix: passa a ser una dona més.
  • Obra
    Intempèrie
    Zarzoso, Paco
    Monòleg d'una dona, de Paco Zarzoso, seguit del monòleg d'un home, de Lluïsa Cunillé. L'única relació entre tots dos és que els dos personatges estan asseguts a l'extrem d'un banc, i interpel·len algú imaginari. El personatge de Cunillé és un guardaespatlles que s'ofereix al seu interlocutor per protegir-lo, per ser de la seva colla, revel·lant en el seu monòleg les pròpies pors, la necessitat d'ajuda en aquesta nit urbana gairebé salvatge.
  • Obra
    Nocturnos
    Zarzoso, Paco
    En un far, quan s'està fent de nit, l'Administrativa es troba amb la Farera, a qui haurà de substituir en el seu lloc de feina. A continuació, l'Automobilista conversa, des del cim d'una muntanya on hi ha un repetidor de televisió, amb el seu cotxe i acaba baixant amb l'automòbil a tota velocitat. Acte seguit, el Conductor d'Ambulàncies està buscant el lloc on hi ha hagut un accident i es troba amb l'Accidentada, que és qui ha trucat per demanar auxili. A l'escena següent, a la terrassa d'un edifici, la Dona del Setè assegura que coneix a la Paracaigudista i aquesta acaba saltant al buit sense paracaigudes. Tot seguit, en una platja propera a una petroquímica, la Dona Primera dóna instruccions a la Dona Segona perquè enregistri el soroll de les onades del mar durant el torn de nit. Per últim, en un solar als afores d'una ciutat, la Propietària projecta la casa que hi vol construir.
  • Obra
    Viajeras
    Cunillé Salgado, Lluïsa; Zarzoso, Paco
    L’obra està composta per un seguit d’escenes que deixen en l’ambigüitat si hi ha cap tipus de relació entre elles. A la primera, dues dones tiren a l’aire una moneda per veure si surt cara o creu. A la segona, la Mujer 1 se’n va de vacances i deixa les claus de casa a la Mujer 2 perquè li regui les flors. Un dia, mentre és al pis, truquen per telèfon i ella es desfoga amb un desconegut. A la tercera, en una cabina d’una sínia la Mujer 1 convida la Mujer 2 a una festa, però ella no pot anar-hi. A la quarta, en tornar de la fira, la Mujer 1 decideix deixar el marit i la Mujer 2, que treballa de portera en un hotel, li indica una drecera, a través de la paret, per fugir a la península del Labrador. Finalment, a l’última escena, la Mujer 1 truca des de dalt de les muntanyes rocoses al seu ex per dir-li que ha decidit tornar amb ell, però davant de la seva reacció, decideix quedar-se a Amèrica.