Jan Vilanova Claudín

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Va estudiar cinema a l’ESCAC en l’especialitat de muntatge. També és graduat en Història per la Universitat de Barcelona. Al llarg dels anys ha combinat el seu treball de muntador amb l’escriptura de textos dramàtics per a teatre. Entre 2013 i 2019 forma part de la productora teatral Sixto Paz. D’entre les obres produïdes, destaquen "Pulmons" o "hISTÒRIA". En la majoria de projectes ha treballat com a dramaturg o ajudant de direcció. Com a autor, ha estrenat "Bruno & Jan (& Álbert)" (Círcol Maldà, 2015), "hISTÒRIA" (Sala Beckett, 2016; Premi de la crítica Serra d’or 2017), "Dybbuk" (Temporada Alta, 2017), "Oscuridad" (Sala Intemperie, 2019) i "Así bailan las putas" (Escenari Brossa, Festival GREC, 2019).
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    El més bonic que podem fer
    (2023-10) Vilanova Claudín, Jan
    En aquest monòleg d’autoficció, l’autor explora la relació amb la seva àvia, la bàbuixka: una dona marcada pels abusos del seu pare i per l’exili a la Unió Soviètica, però que es desvivia pels seus nets. Amb l’objectiu d’escriure sobre ella, l’autor participa en un taller de constel·lacions familiars, esperant que l’experiència l’ajudi en l'escriptura. El relat recorre els últims dies de la bàbuixka, des del moment en què una caiguda precipita el seu deteriorament mental fins a la seva mort, i culmina amb el comiat que l’autor hauria volgut poder-li fer.
  • Obra
    Bruno & Jan (& Álbert)
    (2015-05) Vilanova Claudín, Jan
    En Jan ha escrit un monòleg i demana ajuda a en Bruno per portar-lo a escena, aprofitant la seva experiència com a actor. Els acompanya l’Álbert, que interpreta cançons amb la guitarra. Junts, autor i intèrpret, hauran de decidir què val la pena conservar del monòleg mentre mantenen un diàleg íntim, en el qual reflexionen sobre l’optimisme, el pessimisme i la manera com afrontem la vida.
  • Obra
    Así bailan las putas
    (2019-07) Vilanova Claudín, Jan
    La Júlia i la seva professora de ball, l’Anna (Anchi) ofereixen als espectadors una classe pràctica de twerk, explicant-ne des dels orígens fins a la deformació del significat que s’ha produït en la societat contemporània i a través de la classe i de les seves vivències personals ens parlen d’estereotips de gènere, de cures, de la hipersexualització de la feminitat i del cos femení, de la por de les dones, de l’amor romàntic i de com estimen en el s.XXI.