Toni Cabré Masjuan

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Mataró, 1957. Dramaturg, enginyer, guionista i gestor cultural. Format en el teatre independent, l’any 1976 va participar a la primera edició del Festival Grec amb el grup Xaloc al muntatge "La pau (retorna a Atenes)". Com a autor teatral ha guanyat els premis Crítica Serra d’Or, Ciutat d’Alcoi, Joan Santamaria, Ciutat d’Alzira, Recvll, Ciutat de Manacor i Crèdit Andorrà. A Barcelona ha estrenat al Teatre Nacional de Catalunya, a La Villarroel, al Teatre Gaudí, al Teatre Borràs, a l’Artenbrut i al Versus Teatre. També ha estrenat a Madrid i a Mèxic en castellà i als EUA en anglès. Ha estat guionista de les sèries de TV3 "Poble Nou", "Secrets de família", "Nissaga de Poder", "Laberint d’ombres", "La Riera" i "Olor de Colònia". És professor de dramatúrgia i guió de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès des de la seva creació. Professionalment també ha exercit de professor de matemàtiques (1981-1987), d’enginyer informàtic (1988-1997), de gestor cultural (2002-2016) i de Subdirector general de Promoció Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2017-2022).
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 29
  • Obra
    Els camaleons també paguen
    (1983) Cabré Masjuan, Toni
    Berthold Schwarz, alquimista i mestre inventor al servei del dux de Venècia, és empresonat i portat a una masmorra on haurà d'esperar la seva execució el dia següent. Comparteix la sitja amb un altre presoner. Al llarg de la nit es presentaran tots els fantasmes de l'alquimista, els personatges vinculats als esdeveniments que l'han portat a aquesta situació. Finalment, el mateix presoner amb qui comparteix cel·la resultarà ser un altre fantasma que viu dins la ment de Schwarz com 'alter ego' o veu de la consciència.
  • Obra
    Històries d'amor
    (1993) Cabré Masjuan, Toni
    Triangle amorós vinculat també a un triangle laboral. Un home vell és jubilat a la força. Ha entregat la seva vida a l'empresa que ha actuat sobre ell com una màquina trituradora. Està malalt. Ocupa el seu lloc un home més jove. La màquina de triturar és cada cop més efectiva i consumeix més ràpidament. L'home jove crema l'empresa que havia aixecat el vell. La secretària, amant de tots dos ajudarà a morir el vell per amor. En canvi, deixarà en vida l'home jove per odi.
  • Obra
    Vladimir
    (2008) Cabré Masjuan, Toni
    En Vladimir ha decidit, per fi, posar acció al que diuen les paraules que fa massa anys que repeteix: deixar d'esperar Godot, que mai no arriba, i abandonar Estragó. Abandonar també la seva desídia, l'automatisme i l'absurditat del seu diàleg, que només s'aguanta si va acompanyat d'accions també absurdes. Tindrà temps per ell. Tindrà temps, fins i tot, d'anar al teatre. I trobar-hi l'Estragó. I rememorar el seu paper d'espera, encara que amb una vitalitat i emocions noves.
  • Obra
    Zweig, la fugida impossible
    (2021) Cabré Masjuan, Toni
    Exiliat al Brasil, mentre prova d'escriure les seves memòries, Stefan Zweig recorda els moments cabdals de la seva trajectòria i els personatges que l'han acompanyat al llarg del seu periple: la relació que va mantenir amb les seves dues dones, la seva experiència com a dramaturg, l'ambigüitat de la seva escriptura i de les protagonistes de les seves novel·les, i el rebuig envers el Tercer Reich, que l'ha dut fins a la situació en què es troba.
  • Obra
    Les verges virtuals
    (2013) Cabré Masjuan, Toni
    Algú entra al loft de la Pilar i li regira les coses. Fa dies que rep amenaces d’algú que se sent ofès pel seu bloc: penja una miscel·lània de fotos de verges i atrocitats en nom de la religió produïdes arreu del món. En Genís, el veí de l’àtic, veu qui ha entrat: l’Eva. La mateixa Eva que al cap d’una estona ve a consolar la Pilar. Són amants, i miren d’amagar-se del marit de l’Eva, qui no en sap res. En un viatge que van fer al Tibet van conèixer la Susanna, que ara els fa una visita. La Pilar decideix fer un sopar que les reuneix a totes tres amb en Genís, ja que creu que ha estat ell; l’Eva va a demanar-li que menteixi per ella. Durant el sopar tot es va embolicant: el Genís i la Susanna s’agraden i acabaran entenent-se; la Pilar trencarà els bonsais d’en Genís -allò que més estima- i, finalment, l’Eva confessarà que ha estat ella, que pateix i s’escandalitza amb l’obra artística de la Pilar.
  • Obra
    Okupes particulars
    (2018) Cabré Masjuan, Toni
    Un pis buit de sobte queda ple: una noia l'okupa, marxant de la seva última experiència-malson, i hi treballa fent companyia eròtica telefònicament; un home entra, fugint d'una família que l'asfixia, i prova de convèncer-la de conviure-hi, ja que diu que el pis és de la seva propietat. Al llarg dels dies, però, ella començarà a estar tipa que ell no contribueixi en res, i anirà a veure la seva mare a la residència: resulta que els dos són okupes, perquè el pis està embargat. A partir d’aquí, tots dos comencen a furgar l’un en l’altre i acaben trobant peces que encaixen. S’ajuden i es donen mútuament un afecte que els manca. Allò que ell havia deixat enrere, però, el persegueix, i decidirà plantar-hi cara. Ella, però, no ho veu clar, i l’abandonarà per seguir el seu camí.
  • Obra
    Fantasies
    (2002) Cabré Masjuan, Toni
    Ella intenta seduir-lo i ell s'hi nega. D'ençà l'accident que cap dels dos no és el mateix. Ella fa que s'acostin, cadascú a la seva pròpia cadira: ella asseguda en una de normal, ell en una de rodes. Ella li parla dels bons temps junts, de quan es van conèixer, de quan ballaven, de quan ell conduïa i ella es feia l'adormida, o paraven i feien l'amor. Però el dia de l'accident no van parar. Ell esclata, s'aixeca i li diu que prou, que no estan bé, i que no poden fer com si res. L'agafa en braços i l'asseu a la cadira de rodes. Ella li diu covard, i ell abaixa la mirada.
  • Obra
    Navegants
    (1998) Cabré Masjuan, Toni
    Ell i Ella són dos personatges que s’han conegut xatejant. Dos personatges que, després d’haver-se reunit fora de la xarxa, decideixen seguir-se trobant mantenint així una relació en la que s'ho podran inventar tot, pactant una realitat que serà com la que han viscut fins llavors a internet. Mica a mica la mentida ocuparà la totalitat de la relació mantinguda des de realitat, mentre que, paradoxalment, el terreny de la veritat quedarà relegat a les seves ciberxerrades. La relació s'anirà complicant. El grau de perversió al que arribaran els durà finalment a representar la seva mort real, l'un al costat de l'altre, per així poder tornar al començament de la història, altra vegada a la xarxa, cadascun amb un nou partenaire.
  • Obra
    Oh, bit!
    (1984) Cabré Masjuan, Toni
    Un grup de vells regala a un dels companys un ordinador amb motiu del que creuen que pot ser el dia del seu aniversari. En principi l'aparell li servirà de distracció i divertiment, tot i que també ajudarà en la retenció dels esdeveniments i, així, substituir la precària memòria del grup octogenari. Poc a poc, l'informàtica esdevindrà enemiga, convertint-los en esclaus de la memòria. Això, però, farà, que els personatges reptin el passat i aprenguin a viure d'una manera diferent, emocionat i, sobretot, imprevisible.
  • Obra
    Overbooking
    (1995) Cabré Masjuan, Toni
    "Cabré ens descriu al llarg de tretze escenes la situació límit que viuen un home ( de poc més de 60 anys ) i una noia ( de poc menys de 30 ), -una nit, en una de les terminals d'algun aeroport internacional llunyà. La llarga i tensa espera mena tots dos personatges a establir-hi una relació circumstanciada que permet copsar-hi les diferents actituts davant la realitat. La globalitat de la conversa -contrasts culturals, anotació de les respectives vides privades...- es dilueix progressivament per donar pas a la reflexió vitalista que l'autor fa arribar al lector de l'obra en les escenes finals." Pròleg a "Històries d'amor" i "Overbooking" a carrec d'Enric Gallén. Accent en la diferent percepció de la realitat dels dos personatges: la de la noia més utòpica, més estètica; la de l'home, més pragmàtica. Aquests dos mons estan representats per objectes. Una maleteta amb els papers del projecte, en el cas d'ell, i una màquina fotogràfica en el cas d'ella. Al final de l'obra, els objectes seran destruïts.