Ricard Gázquez

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1969. Llicenciat en Filologia Hispànica i Doctorat en Arts Escèniques. Actualment, és el director artístic de l’Aula de Teatre de la UAB i treballa com a professor de dramatúrgia i escenificació a l'Institut del Teatre de Barcelona. Entre els textos que ha escrit i dirigit destaquen: "Els Satèl·lit" (Premi Born 2019), "Glásnost" (2018), "S'horabaixa" (finalista Premi Born 2016), "Cocina Límite" (2016), "La Montaña Virtual" (2014), "La Lengua Atolondrada" (2013), "Folie en famille" (2007), "Sweet Dreams" coescrita amb Enric Nolla (2005), "Niederungen" (Premi Butaca al millor espectacle de petit format i a la millor escenografia 2002) i "Addictes a la Pepsi" (1999). També convé destacar la seva tasca investigadora, la qual, els darrers anys, s’ha centrat sobretot en les noves tendències teatrals, amb especial atenció a l’escena interdisciplinària del segle XXI.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    Lengua de Buey
    (2000-06) Gázquez, Ricard
    Marcelo Buey ha comès un crim i va pels carrers parlant d’allò que l’obsessiona. El xivarri de la gentada de la ciutat vella l’envolta, les veus dels veïns ressonen al seu cap. Marcelo parloteja sense treva i va revivint les escenes del delicte. Però tenia tantes ganes de matar-la... Quan finalment es troba assetjat pels testimonis que l’acusen, es talla la llengua per no confessar davant la multitud que pretén ajusticiar-lo.
  • Obra
    Folie en famille
    Gázquez, Ricard
    La Irene ha mort a mans del seu marit, el Felip. Les dones de la família (la Glòria, germana del Felip, la Rosa, germana de la Irene, i la Laura, la filla de la parella) queden en un estat de xoc que les fa actuar de manera irracional. Les hores que segueixen a l’assassinat, un crim de violència masclista, podrien no existir si haguessin trucat a la policia. Però no hi truquen, i es produeix un silenci carregat de dolor i desesperança. Les tres protagonistes es troben lligades al lloc dels fets pel seu vincle de sang, i ho posen tot en dubte per mirar de sobreviure a la situació, però de tant trasbalsades només fan que agreujar-ho tot. Intenten, de totes maneres, dilatar el moment d’enfrontar-se als fets: la mort d’una germana, cunyada i mare, i la mort simbòlica d’un home (germà, pare, marit i amant) que s’ha anat tiranitzant fins matar la seva dona.
  • Obra
    S'horabaixa
    (2016-06) Gázquez, Ricard
    Una parella de barcelonins estiueja en una casa d’una petita localitat de la serra de Tramuntana. Un dia senten un soroll i troben amagada al seu jardí una noia. Entenen que està fugint i volen ajudar-la. La noia no parla, no els diu res, i ells interpreten el seu silenci com una llicència per adoptar-la. D’aquesta manera, comencen a fer vida tots tres junts i hi projecten les seves il·lusions. Per passar desapercebuts, la dona i la noia es fan el mateix tall de cabells per semblar mare i filla. Un dia apareixen els perseguidors de la jove, amenacen la parella i destrossen el pis. Decideixen fugir i dur-la, com sigui, cap a Barcelona. Però descobreixen que la persegueix el seu pare, que els reté en un hotel de Migjorn. La noia els diu exactament què han de fer perquè tot surti bé, i ho fan. El pare abandona la lluita.
  • Obra
    Tarta tatin
    (2001) Gázquez, Ricard
    La Marta és morta: l'ha matat el seu marit. Si més no, això diu la gent: que l'ha assassinat amb una navalla, que ha fugit en bicicleta, i s'ha tallat la llengua per no haver-ho d'explicar. La Marta diu que és l'única que sap realment què ha passat. I veu que la Teresa, que feia veure que era amiga seva, ara s'acosta al seu marit, i sembla que la vol substituir. La Marta actua i fa que la Teresa mori, i hagi de passar l'eternitat amb ella, com un esperit. Quan estan juntes li confessa què és el que realment va passar.