Iván Morales

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Iván Morales (Barcelona, 1979). Actor, director i guionista. Entre els anys 2011 i 2017, gestiona, juntament amb Xavi Sàez i Anna Alarcón, la companyia teatral Prisamata. A partir del 2018 dirigeix, amb la col·laboració de Júlia Simó, la productora teatral i audiovisual Los Montoya.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 10
  • Obra
    Jo mai
    (2013-06) Morales, Iván
    En Maxi, l'Isi, en Frank, en Guille i la Júlia es troben al Bar Amparo, un bar vell i abandonat del nucli antic, i expliquen la seva història dirigint-se al públic. En Guille i la Júlia són parella, i l'Isi es dedica a dibuixar la Júlia des de l'edifici en obres on es cola per dormir, i des del qual es veu la finestra de la noia. En Frank és el fill de l'antiga propietària del bar i decideix tornar-lo a obrir, juntament amb l'Isi i el Maxi. Un dia que en Guille maltracta la Júlia amb violència, l'Isi veu l'escena per la finestra i va fins al pis a socórrer la noia. Ella s'instal·la al bar i, a canvi, ajuda els tres companys a fer que el negoci funcioni. La Júlia i l'Isi -que espera un fill de la seva ex-parella- s'emboliquen. Però una nit en Guille va al bar a demanar a la Júlia que torni amb ell. La noia marxa del bar i els tres amics apallissen i maten en Guille.
  • Obra
    (títol per determinar) Un documental polític
    (2013-01) Morales, Iván
    1, 2 i 3 són tres personatges grotescos que es troben en un espai tètric on hi ha una pissarra amb un espai buit allà on hi hauria d'haver escrit el títol de l'obra que s'està representant. 1 i 2 interpel·len algú del públic (el Protagonista), el porten al mig de l'escena i li expliquen que tot l'espectacle és una excusa per haver-lo dut fins allà. Li diuen que ell (el Protagonista) és la peça fonamental que necessiten, algú que els ha de liderar. A continuació, 1 demana al Protagonista que els digui què és el més important per a ell. 2 apunta la resposta a l'espai buit de la pissarra, i 1 assegura que aquesta resposta és l'esperança que els ha de guiar a partir d'aquell moment. Finalment, 1 i 2 diuen al protagonista que s'ha de posicionar i li pregunten si vol ser el seu líder.
  • Obra
    Toc toc
    (2011-11) Morales, Iván
    J i F es troben al davant d'una porta, i F du una carpeta amb papers per signar. Truquen a la porta i, com que no obtenen resposta, obren i J entra. Quan surt, diu que la persona que hi ha a dins està estirada i, tot seguit, entren tots dos. Passats uns instants F surt amb un pot de pastilles que la persona que està estirada, una dona gran, tenia al seu costat; comenta que ell ha anat fins allà perquè la dona firmi, i J diu que no es pensa sentir culpable, perquè la feina que ells fan algú l'ha de fer. Aleshores fan una trucada i queden a l'espera que els seus interlocutors arribin i buidin l'estómac de la dona per intentar salvar-li la vida.
  • Obra
    Ens direm adéu algun dia?
    (2019) Morales, Iván
    Samuel Beckett (Sam) està assegut a la taula d'un bar; arriba Valerie Solanas (Val) amb taques de sang a la roba. Sam pregunta si ha d'anar a veure algú i Val respon que no. Ella comenta que la sang que du a les mans no marxa, i que no hauria hagut de fer mal a algú de qui no esmenta el nom si aquesta persona li hagués tornat el manuscrit. Sam li pregunta a Val si no ha vist a cap alemany i confessa que està en crisi creativa. Val l'acusa de tenir por i Sam respon que potser hauria de tenir una arma. Aleshores, Sam comença a proposar idees de pel·lícules o propostes teatrals que puguin fer-lo triomfar. Recorda, diverses vegades, que ell en una ocasió va arribar a conèixer un gegant. Val, que intenta rentar-se les mans de sang sense èxit, dona la seva pistola a Sam. Val afirma que, amb el seu crim, ha canviat la història de l'art. Sam marxa, amb l'arma de Val, qui torna a recordar-li que ell va conèixer un gegant. Sam s'acomiada de Val, tot i que ella dubta que mai arribin a dir-se adéu del tot.
  • Obra
    Els desgraciats
    (2012-03) Gallén, Martí; Gallén, Martí
    Enfront de la platea d'una carpa de circ buida, bruta i abandonada, en Baptiste explica al seu company Jack que ha tingut un somni. En el somni, a en Baptiste se li revela que l'Svetlana, el seu gran amor, és molt a prop. L'Svetlana fa temps que va marxar i, des d'aleshores, en Baptiste i en Jack es troben completament sols en aquella carpa ruïnosa. En Baptiste, que no para de repetir que té molta gana, decideix sortir a buscar l'Svetlana. Aleshores, en Jack diu que té una última mandonguilla de reserva, se la reparteixen i es posen a menjar. A dins de la seva meitat, en Baptiste hi troba una dent i en Jack, amb molta violència, suggereix que les mandonguilles estaven fetes amb la carn de l'Svetlana. En Jack diu a en Baptiste que no el deixarà marxar mai d'allà i, de sobte, arriba l'Estranger. Aleshores, en Jack i en Baptiste representen el seu espectacle de clown i l'Estranger només riu quan en Baptiste, fora de personatge, es posa a plorar. En Jack dona una navalla d'afaitar a en Baptiste i aquest, mirant l'Estranger, l'agafa.
  • Obra
    Sé de un lugar
    (2011-01) Morales, Iván
    El Simó i la Béré s'han separat i ell fa temps que no surt de casa. Tancat al seu pis, el Simó encarrega al Shahrukh, el seu veí indi, que li vagi a comprar el menjar i tot el que necessita. La Beré visita sovint el Simó per saber com està i li explica les noves relacions que té, i que sempre acaba deixant. Pels seus trenta-un anys, la Béré fa una festa d'aniversari i convida al Simó, però ell segueix confinat i no s'hi presenta. A canvi, demana al Shahrukh que porti un regal a la Béré: el disc del grup musical Triana on hi ha la cançó "Sé de un lugar", tema que suposa un fort vincle entre els dos ex-amants. En Shahrukh, però, es confon de CD i el regal no causa l'efecte que en Simó esperava. Després de la seva darrera ruptura, la Béré torna a visitar el Simó i li regala, justament, el CD que ell es pensava que li havia fet arribar. Aclarit el malentès, tots dos es queden escoltant la cançó.
  • Obra
    Cleòpatra
    (2015-02) Morales, Iván
    Després d'una baralla violenta, la Paola roba una bossa plena de cocaïna a l'Stiff. La Paola se'n va, malferida, a casa de la seva mare, la Isabel, una prostituta que té una habitació llogada al Dylan. Aquest descobreix la bossa plena de droga, ajuda la Paola a vendre-la i es reparteixen els guanys. Més endavant, l'Stiff va a casa la Isabel, colpeja i fereix el Dylan i s'endú els diners de la venda. Passat l'enfrontament, la Paola i la Isabel -que mai s'havia ocupat de la seva filla- es reconcilien, i la Paola se'n va de la ciutat amb l'Andy, la seva ex-parella, amb qui també s'ha reconciliat recentment. Finalment, la Isabel s'apropa a Dylan, es miren i es disposen a fer-se un petó.
  • Obra
    Kites, Kids and Monkeys
    (2016-10) Morales, Iván
    En un terrat a Varanasi, a l'Índia, la Noia escriu en una llibreta i llegeix una frase. El Nen juga amb un estel, i l'Home posa cançons i les comenta mentre reflexiona sobre la vida, l'amor i la seva pobresa. La Dona, mentre fuma, explica com va anar a Mongòlia i que va tenir la seva filla amb un home a qui odiava. El Jove, per la seva banda, explica que ha arribat allà, després de molts moments de dolor, i que ha pres una decisió: l'endemà, només serà fum. Per últim, la Noia, l’Home, la Dona i el Jove juguen a daus i conversen sobre quin és el millor viatge que han realitzat mai. Mentre el Nen vigila que no vinguin micos, la Noia i la Dona marxen, i el Jove demana ajuda a l'Home a canvi de diners.
  • Obra
    Esmorza amb mi
    Morales, Iván
    A l'habitació d'un hospital, el Sergi està fent un massatge a la Natàlia, que ha patit un accident i té dificultats per moure's. Durant la sessió, en Sergi reflexiona sobre la seva complicada relació amb la Carlota, -que desitja un altre home-, i els plans que tenen per anar a viure fora de la ciutat, a la vall. La Natàlia, que té un fill i fa anys que es va separar, està fent un documental sobre el desamor. A l'escena següent, el Salva i la Natàlia acaben de mantenir relacions. Ella està en una cadira de rodes i es vesteix per marxar, i ell li demana que es quedi a esmorzar. El Sergi i el Salva coincideixen, de nit, a la sortida d'un bar i parlen sobre una cançó que ha composat el Salva. La conversa puja de to i el Sergi dona un cop de puny al Salva. Ja de camí cap a la vall, la Carlota, -embarassada d'un altre-, diu al Sergi que sent un desig irrefrenable cap al Salva i decideixen donar-se una setmana de temps. Durant aquesta setmana, la Natàlia, ja recuperada, va a la vall a passar uns dies amb en Sergi i quan la Carlota torna, abans del previst, els hi troba. Inesperadament, el Salva també es presenta a la casa de la vall: ha vingut a buscar a la Natàlia. Finalment, el Salva i la Carlota marxen, i el Sergi i la Natàlia es queden a la casa, esmorzant.
  • Obra
    Les mans violentes
    (2014-09) Morales, Iván
    Dos germans artistes -un home (I) i una dona (II) d'entre cinquanta i seixanta anys-, es troben el dia de l'enterrament del seu pare, i evoquen temps passats. Ell recorda que tots dos van marxar de casa, quaranta anys enrere, per començar una nova vida. Explica, també, que el seu pare era un antic torturador. Ella, -que ha tingut una trajectòria econòmicament menys reconeguda que ell-, decideix satisfer la seva addicció a l'heroïna. El germà l'acompanya a aconseguir droga, i ella s'acaba injectant. Finalment, ella repassa els diferents mètodes de tortura que practicava el seu pare.