Lara Díez Quintanilla
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Lara Díez Quintanilla (Lleida, 1985) és gradua en Art Dramàtic per l'Institut del Teatre de Barcelona al mateix temps que es llicencia en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya. Creadora de les companyies retreTTeatre i LA VOLCÀNICA amb les quals actualment treballa com autora, directora o actriu. Treballa com actriu al programa de sàtira política “POLÒNIA” de TV3, forma part del grup Peripècies liderat per Sergi Belbel, com actriu i dramaturga, i és l'autora resident de la Sala Beckett 20-21.
Nom
7 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 7 de 7
Obra IF-FI(2018) Belbel Coslado, Sergi; de la Chica, Marián; Díez Quintanilla, Lara; Esquius, Roc; Gallén, Martí; Martínez, Joan; Martos, Kevin; Molina, RosaUn dia d'estiu de l'any 1978, el rellotger Ignasi Fontanals i la seva neta Flàvia Igartúa Fontanals inauguren una exposició de rellotges. La peça central de l'exposició és un rellotge de butxaca amb les inicials "F.I." gravades i al qual falta la cadena. El dia de la inauguració, la Irene Fernández Isern duu la cadena, que havia tingut fins aleshores, i, davant de tots els assistents, la uneixen amb el rellotge al qual pertany. En aquell instant, Ignasi Fontanals mor. El 30 de gener del 1898, Salvador Isern, un burgès culte i distingit de Barcelona, encarrega a Jaume Fontanals, pare d'Ignasi, un rellotge únic al món com a regal per al seu fill Frederic Isern, que neix aquell mateix dia. Ignasi Fontanals és qui acabarà fabricant aquest rellotge únic i irrepetible, construït a partir de la proporció àuria o número "FI". IF-FI conta la història indestriable de dues famílies barcelonines, els Fontanals i els Isern, entrecreuades durant vuitanta anys, entre 1898 i 1978 i amb un epicentre: el 30 de gener de 1938, quan una bomba esclata a la plaça de Sant Felip Neri.Obra Mary(2024) Díez Quintanilla, LaraLa Mary, mare de l’Ana i àvia de la Lara, l’artista, explica al públic la seva història i la de la seva família i reflexiona sobre la dona i mare com a eix central del nucli familiar. A través de la seva narració recorda la seva mare, la Rosario que havent perdut el marit a la guerra civil es va endur la cunyada i els dos fills petits a un poble aragonès on els ensenyar a créixer amb por cap a l’altre fins que el pare de les criatures va tornar, ja que havia estat ferit greument però no mort. Ens explica també el festeig i matrimoni amb el seu marit, pare de l’Ana, i com aquesta es va quedar embarassada de la Lara als divuit anys. En aquest moment la Mary es planteja com fer pública aquesta informació afecta la Lara, l’Ana i la relació entre les dues. Acceptant que li queda poc per morir-se decideix continuar repassant la seva biografia familiar i exposant la seva manera de veure i viure el món, passant per tot un seguit de temes com l’amor, les relacions socials, la religió, la llengua, política, el fet de fer-se gran, la seva pròpia mort el dia de Tots Sants, el seu enterrament i la vida de la seva família sense ella.Obra Beckett a la Samuel(2019) Díez Quintanilla, LaraB i S, dos personatges que conformen les dues cares d'una mateixa persona, són en un bar. B beu cervesa i S menja un plàtan. Mentre esperen, reflexionen sobre la vida, sobre la mort, sobre la mateixa espera, sobre la passió, l'avorriment, el silenci, l'art, el fracàs, la felicitat, la infelicitat i l'amor.Obra MaryDíez Quintanilla, LaraL’autora, interessada a escriure una peça teatral experimental i decidida a parlar d’ella mateixa, es personifica en la seva àvia Mary per parlar dels vincles familiars, la vellesa, la mort i la identitat.Obra El sensespai(2022-02) Díez Quintanilla, LaraLa Tània, després d'un intent de suïcidi, està sent tractada en un centre de salut. La Patrícia, la psiquiatra encarregada del seu cas, li diagnostica un Trastorn Límit de la Personalitat i la deriva a la Laura, la psicòloga. Després d'una primera sessió complicada, la Tània comença a obrir-se i a explicar-li a la Laura els esdeveniments que l'han dut fins aquí. La Laura, a més de dubtar dels protocols que s'estan seguint al centre, comença a sospitar quin és l'origen del cas de la Tània i li demana a la Patrícia que la derivi a un altre professional, ja que sent que la pot afectar personalment a ella i això podria alterar, de rebot, el tractament de la Tània. La Patrícia, però, insisteix que ha de ser la Laura qui continuï duent aquest cas. Finalment, s'acaba revelant el que la Laura sospitava: l'origen de la situació de la Tània és un abús que va patir quan tenia nou anys. Això afecta profundament la Laura, però intenta continuar ajudant la Tània amb tot allò que pot. La Tània, però, acaba suïcidant-se.Obra Tractament Woolf(2017) Díez Quintanilla, LaraUna parella que està passant per un moment molt baix de la seva relació queda en un bar seguint els consells del seu terapeuta. El terapeuta els ha aconsellat fer jocs per intentar incentivar la passió una altra vegada, fent-se passar per persones que s'acaben de conèixer, canviant les seves identitats, etc. En un moment donat el joc se'ls en va de les mans quan, sota l'aparença d'estar actuant, es confessen coses molt feridores. Al final, però, la voluntat de jugar passa per davant i acaben reconciliant-se.Obra Eufòria(2021) Díez Quintanilla, LaraUn grup d'amics d'una comunitat que pertany a un espai i un temps indeterminats es troben per una celebració. Bufen les espelmes i expliquen els seus somnis. Un vol ser el millor esportista del món, l'altra una cantant famosa que ompli estadis, una altra la científica que realitzarà grans descobriments, uns altres volen viure la història d'amor més increïble que mai s'hagi vist enlloc. Abans de marxar decideixen que es trobaran en aquell mateix lloc al cap de molts anys, quan tots els seus somnis s'hagin fet realitat. Els anys passen i tots els amics van complint els seus somnis i els celebren junts, eufòrics. Mentrestant, però, dues científiques descobreixen que el món està arribant a la seva fi. Els governs, en saber-ho, prenen decisions dispars. Alguns decideixen aïllar els seus territoris perquè els seus habitants no s'assabentin de res. D'altres volen informar a la població. Uns altres opten per no fer res. En escampar-se la notícia, el caos s'apodera del poble. El govern intenta mantenir a tothom ocupat treballant i complint amb les seves rutines. Però la llavor de la por ja comença a créixer dins del poble i dins dels amics, que ja no troben sentit en tot allò que feien. Enmig d'aquest caos i d'un poble que comença a aplicar la llei del més fort veient que la fi s'apropa, els amics es tornen a trobar per veure junts el final de totes les coses.