Rosa-Victòria Gras Perfontan

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Vallgorguina (Vallès Oriental), 1933. Professora d'Art Dramàtic, guionista i traductora. Ha publicat diversos llibres de poesia, assaig, teatre i narrativa breu.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 20
  • Obra
    La vigília
    (1988) Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    La nit abans de casar-se amb Ferran, la Flora viu i s'imagina les opcions que s'obren i tanquen davant seu. Tot i que Ferran cancel·la el matrimoni, la Flora no s'ho vol creure i continua preparant-se per l'enllaç. Durant aquelles hores se li apareixen fantasmes del passat i escenes on la Flora viu realitats paral·leles.
  • Obra
    Romance de Amaranta
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    Amaranta, treballadora d’una botiga de records per a turistes, es queda adormida repassant factures. Un ocell parlador se li apareix en somnis i li pregunta què se n’ha fet dels seus desitjos i aspiracions vitals. Ella, que sempre havia volgut ser ballarina, se n’adona que ha malgastat la vida lluitant per sobreviure i deixant-se maltractar per tots els homes amb qui s’ha anat trobant. Després d’aquesta trobada amorosa amb l’ocell –que es converteix en un atractiu jove, aspirant a actor-, Amaranta decideix abandonar la botiga i la seva parella –un mediocre venedor de taüts que la maltracta- per lluitar pel seu somni i retrobar-se amb el jove ocell. Així doncs, amb el temps, acabarà treballant de dona de la neteja a l’escola de dansa de Galina Daudova, una antiga diva que li diu que és massa gran per ballar. Tot i això, ella mai no renunciarà a la seva vocació veritable. Finalment, després de nombrosos impediments i de projectar el jove ocell en tots els homes que es troba, Amaranta acabarà ingressant en un asil per a dements on aconseguirà fer realitat el seu somni: ballar.
  • Obra
    Medea secreta
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    Recreació al voltant del mite de la mort dels fills de Pèlies, en el moment que Medea rebutja Zeus i demana a Hera que l'ajudi a convertir els seus fills en déus.
  • Obra
    Balneari Celeste
    (1992) Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    L'any 2200 hi ha la possibilitat d'anar a un balneari on es pot demanar la 'mort a la carta'. Els persontges es divideixen entre els que paguen per ser 'devallats' i els 'devalladors'. Els problemes sorgeixen quan els que desitgen ser devallats reben unes morts ben diferents de com les havien encomanat a l'hora d'incriure-s'hi. Aquest desengany els fa rebel·lar-se contra els devalladors i el director del balneari.
  • Obra
    Ekaterinburg
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    Dos oficials bolxevics preparen dues noies poloneses perquè s'assemblin a dues de les gran duqueses, filles de tsar Nicolau. Les mataran a trenc l'alba, juntament amb altres pagesos que faran de dobles dels altres membres de la família Romanov. Un dels oficials pretén abusar de les dues germanes pageses, mentres l'altre oficial es qüestiona el sentit de tots aquells fets violents i cruels, i la relació real que tenen amb l'esperit original de la Revolució.
  • Obra
    Somniar la vida
    (1990) Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    La Sabina, una guionista de T.V. frustrada, ha viscut tota la seva vida cuidant de la seva mare invàlida. Per problemes econòmics s'han vist obligades a llogar la cambra de les golfes, un espai que la mare considera molt especial i privat. El Marcel s'interessa per la cambra. Vol portar-hi la seva enomarada, la Carola, una jove rica amb una cama de fusta. La Sabina, sota una identitat falsa, és la naturòpata de la Carola. Les mentides de la Sabina i les casualitats provoquen confusions i malentesos que desintegren les relacions entre tots els personatges.
  • Obra
    L'últim tren
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    La Sílvia, cansada de la vida de ciutat i de la càrrega familiar que suposa haver-se de fer càrrec contínuament de la seva filla Raquel i el seu nét Marc, se n’ha anat a passar uns dies a casa la Lena, als afores d’un poble del Maresme. Les dues dones, amigues de la infància que ara ronden els seixanta-cinc anys, aprofitaran tota oportunitat que se’ls presenti per tal de fugir de la vida que tenen i intentar viure amb plenitud els últims anys. Així, la Lena es debatrà entre un amor de joventut, en Pep Marco (antic activista independentista que encara tem que el persegueixi la policia) i el Sr. Riera (un veí de seny, carregat de diners, que li promet una vida plàcida i sense privacions.) De la mateixa manera, la Sílvia, procurarà acabar amb els constants abusos a què la sotmet la seva filla, refent la seva vida al costat d’en Martí, un pagès que ni tan sols suporta. Tanmateix, aquesta ànsia excessiva per no deixar escapar l’últim tren, conduirà les dues dones a prendre decisions errònies que acabaran per precipitar-les a una infelicitat major. Tot plegat, en ple 2001, un any en què l’atemptat contra les Torres bessones tensa fins a tal punt la situació política internacional que sembla que –davant el perill- tothom tingui pressa per viure.
  • Obra
    Atracciones Gasparino
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    Davant la imminent clausura d’“Atracciones Gasparino” a causa d’una operació especuladora del Sr. Gris i la indiferència de l’Ajuntament respecte aquest fet, una àvia i els seus dos néts, Martina i Marcel, ajudats pel Sr. Joan i els néts d’aquest, Daniel i Maria, inicien una campanya per tal de salvar el parc d’atraccions. Durant aquesta campanya, coincidiran amb el Mosso i en Ramon –treballadors del parc-, en Kim i en Kai –dos okupes amb coneixements informàtics-, la Sra. Espantosa –la vella propietària del parc- i el Regidor Insensible. Tot plegat en un univers de fantasia on els cavallets i les atraccions parlen i tenen ànima i on és possible viatjar a un altre país: aquell on importen els nens.
  • Obra
    Unitat Galàctica III
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    Blanca Saurimonda, Guillem de Cabestany, Enric VIIIè i Anna Bolena, coincideixen, un cop difunts, a la Unitat Galàctica Número III, una estació futurista que prepara els morts per a la seva reencarnació. En la seva nova vida, Blanca espera poder venjar-se del seu antic marit, Raimon de Castell Rosselló, que, mitjançant un engany, va fer-li menjar el cor del seu amant, Guillem. Enric VIIIè, en cavi, espera ser més clement amb Anna Bolena i demanar-li perdó per haver-la fet decapitar. Tanmateix, dos querubins al càrrec de la Unitat Galàctica els adverteixen que, més enllà dels seus desitjos, la nova vida ha de servir-los com a aprenentatge per no cometre els mateixos errors del passat. Tot i això, quan els quatre personatges comencen les seves noves vides –les quatre en el context de la ciutat de Palma, en ple segle XX- tornen a repetir, exactament, els mateixos patrons vitals. Així, Càndid (jove actor i reencarnació de Blanca) torna a enamorar-se de Guillermina (directora de cinema i reencarnació de Guillem), mentre Raimonda (directora d’hotel amb instint assassí i reencarnació de Raimon) els vigila. Així mateix, Anicet (aspirant a actor i reencarnació d’Anna Bolena) torna a ser-li infidel a Enriqueta (dona de fer feines de l’hotel i reencarnació d’Enric VIIIè) i aquesta torna a enfollir de gelosia. Així, per evitar un nou bany de sang, els querubins es veuran obligats a intervenir.
  • Obra
    El cap de l'heroi
    Gras Perfontan, Rosa-Victòria
    La Mare, acompanyada de la Filla, esperen que el Botxí davalli el cap del seu marit, el General Moragues. El cap porta 14 anys penjat dins una gàbia de ferro, des de la revolta de 1714. La situació econòmica de les dues dones és molt precària i quan el Botxí reclama a la Mare el pagament del lloguer de la gàbia i el sac, ella no pot pagar i és detinguda pel Botxí.