Emili Baldellou Pàmpols
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
3 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 3 de 3
Obra Fer un cafè : Pràctica per a comediantsBaldellou Pàmpols, EmiliL’obra mostra l’evolució de la relació d’amor i odi entre un home i una dona al llarg dels anys en quatre escenes caracteritzades pels sobreentesos i la incomunicació. L’obra comença el dia que, aprofitant l’absència dels pares d’ell, han de fer l’amor per primera vegada, cosa que no arribarà a passar perquè ella li dirà que el deixa, i acaba molts anys després, quan ell li diu que li queda poc temps de vida. Entremig hi haurà els fracassos amorosos i professionals de tots dos i la infelicitat (difícilment reconeguda, però) que aquests fracassos han comportat.Obra Físic i polític : Espectacle inspirat en el gran teatre de la humanitat: la política.Alòs, Marta; Baldellou Pàmpols, Emili; Labèrnia, Carles; Mòdol, Josep; Pané, FrancescL’obra és un conjunt de quatre escenes breus de diferents autors que giren al voltant del món de la política i de la corrupció que sembla comportar de forma inherent. A la primera, “Transició”, un príncep explica com va idear una transició política per tal d’aconseguir que algunes de les nacions que configuren l’estat on governa no es disgregarien. A la segona, “Sensació”, s’alternen escenes de dos polítics que intenten convèncer els seus seguidors que ells posseeixen la veritat; una candidata que dubta que el seu partit cregui allò que predica; i dos ciutadans que consideren la política un frau. A la tercera, “Promoció”, la dona d’un exsenador arriba a ser diputada al parlament europeu després d’anar-se’n al llit amb el secretari general del partit. Finalment, a la quarta, “Successió”, dos fills malparlen l’un de l’altre per endur-se l’herència del pare.Obra El mutis de Molière : El caudal d'un actorBaldellou Pàmpols, EmiliL’obra és un homenatge a l’actor lleidetà Josep Fonollosa i Sans, en “Fono”, que ha dedicat tota la seva vida al teatre. Això fa que un recorregut per la seva vida sigui, també, un recorregut per la història del teatre d’aquest país. El Vell Actor puja a l’escenari per preparar el seu últim paper, el de Cyrano de Bergerac. Mentre ho fa, rememora aquells papers que han marcat la seva trajectòria: el seu debut a “Los tres valientes” als vuit anys; el paper de Simeó, el primer important, a “Els pastorets” de Lluís Millà; el seu pas per la sarsuela, gènere que l’actor reivindica juntament amb el mal anomenat “teatre d’espardenya”; el pas de segon a primer actor amb el “Don Juan Tenorio” d’en Zorrilla; etc. El Vell Actor se sent fora de lloc en la situació teatral actual, en la qual sembla que per ser bo has de sortir a la televisió, i després de ser besat per Talia, fa mutis del tot.