Pau Miró
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
16 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 16
Obra Plou a Barcelona(2004) Miró, PauLa Lali, prostituta, i el Carlos, el seu company i proxeneta, conviuen en un pis del barri del Raval de Barcelona, on ella també es troba amb el David, un client amb qui fa dos anys que queden i la dona del qual està greument malalta. El David demana a la Lali que, arribat el moment, l'acompanyi a l'enterrament. En una de les trobades, el David veu unes gotes de sang a terra i, en mirar a sota el llit, descobreix que hi ha el Carlos, ferit en un canell. Després de la mort de la dona del David, els dos homes es troben al pis i el Carlos explica que durant les cites de la Lali, ell sempre està a sota del llit per fer-li companyia. En David, per la seva banda, li diu al Carlos que ha proposat a la Lali que vagi a treballar a la seva llibreria i que ella està molt contenta amb la idea. Els dos homes negocien la quantitat que el David pagarà a la noia, ella arriba amb uns entrepans i beguda i, els tres junts, es posen a menjar.Obra Carnisseria(2011) Miró, PauUna jove estudiant ha anat a casa del seu professor per revisar uns exercicis de matemàtiques. El professor no hi és, però a la casa, molt fosca i amb poca llum, hi troba la seva germana, una dona enigmàtica que li ofereix cafè. La nit avança, el professor no arriba i la dona parla i es comporta de forma cada cop més estranya i desconcertant. Sense que li hagi dit ni fet res, la noia comença a notar que la dona no la deixarà marxar. Quan es comença a fer de dia la noia ja sap que ell no vindrà i que aquella dona no és la germana del professor. La dona li diu a la noia que saben el que ha estat fent amb l'ordinador, que saben el mal que ha estat a punt de fer a tot el país, i li dona una última oportunitat per escollir el bàndol correcte.Obra Un tret al cap(2017) Miró, PauUna noia jove, enginyera agroalimentària, és acomiadada per haver fet un informe comprometedor. La noia explica el seu cas a una periodista a qui també acaben d'acomiadar del diari on treballava per tenir una posició incòmoda i ser excessivament crítica. Per últim, la Dona, germana de la Periodista i escriptora de contes infantils, és diagnosticada d'una malaltia que no té cura. Les dues germanes comparteixen pis, que també fan servir de despatx. Enmig de la investigació periodística sobre el cas de la jove, la Periodista descobreix que, en realitat, la Noia l'està enganyant: també és una periodista que està escrivint sobre les males pràctiques de l'ofici. La Periodista, al seu torn, acaba confessant a la Noia que, en realitat, es va inventar part d'un article pel qual va obtenir un premi i li suggereix que escrigui sobre aquest fet. La Dona, per la seva banda, proposa a la seva germana que escriguin un dietari conjunt sobre la decadència de la seva malaltia.Obra VictòriaMiró, PauL'any 1951, durant la Vaga de tramvies de Barcelona, Victòria, la Vídua, agafa el relleu del seu marit en una barberia de barri on, després de la mort d'ell, hi deixa d'anar gran part de la clientela. Com a clients habituals només té el Falangista, amic del marit, i un antic mestre republicà que es dedica al contraban de cafè i tabac. En conèixer aquesta activitat, Victòria decideix associar-se amb el Mestre i, d'aquesta manera, la barberia passa a funcionar econòmicament. El Falangista, coneixedor de l'activitat que realitzen, demana un percentatge dels beneficis a la Vídua. El Mestre, per la seva banda, realitza un viatge a França per carregar més cafè i tabac, i torna amb una noia que vol ajudar a un escriptor perseguit a travessar la frontera. Posteriorment, la policia registra la barberia i, en trobar uns passaports falsos que la Noia havia portat, detenen el Mestre i, després, a la pròpia Noia. Victòria, que acaba descobrint una realitat que desconeixia, intenta ajudar a fugir l'escriptor, mentre que el Mestre surt de la presó després d'haver patit pallisses i tortures. La Noia, per la seva banda, s'acaba traient la vida.Obra Sota la terraMiró, PauUna dona ha viscut dues guerres que li han arrabassat la mare, l'home i la filla. Un dia va anar a un riu i va intentar suïcidar-se donant-se cops de pedra al cap, però va desistir. Ara està embarassada de nou perquè un soldat la va violar i només espera no fer mal a la filla quan neixi. Com queda diumenge ha quedat amb tot de viudes per anar al cementiri a passar el dia amb els morts.Obra Somriure d'elefant(2006) Miró, PauUn autor teatral d'edat avançada, de prestigi i àmpliament conegut, ha prohibit que es representin els seus textos i s'ha retirat a una residència a la muntanya on el cuiden unes infermeres. Un autor jove, antic alumne de l'home gran, el visita a la residència on s'ha instal·lat. El jove duu un manuscrit d'una obra que el vell havia escrit anys enrere i que li havia regalat, i el vol convèncer perquè li doni permís per representar-la. Durant dies el jove insisteix, mentre el vell sembla que ja no en vol saber res del teatre. Pensa que ja no connecta amb el públic, que no té res més a dir. Finalment, el vell accedeix, no pels diners ni pel prestigi, sinó perquè el que vol és estar tranquil i cuidar les plantes de la seva habitació.Obra Eva contra Eva(2020) Miró, PauUna actriu prop de la jubilació fa l'última funció en el paper de Clitemnestra a només una setmana de començar a assajar el seu següent espectacle, un monòleg sobre una actriu en decadència escrit i dirigit pel seu marit. Aquella nit, mentre condueix cap a casa seva, rep una trucada del director en la qual li anuncia que a l'espectacle també hi ha apareixerà una jove actriu que acaba de conèixer. La dona té un accident que l'obliga a estar hospitalitzada durant setmanes. Els assajos s'inicien i el director comença a treure paper a l'actriu gran per donar-lo a la jove. Quan l'actriu gran es reincorpora als assajos, la tensió envaeix la sala i la dona i el director s'acaben separant. La nit de l'estrena, la dona, farta d'aguantar el que ha passat i de donar veu a un text amb el qual no combrega, improvisa un final que converteix l'espectacle en un èxit.Obra Una història real(2019) Miró, PauUn escriptor d'èxit acaba d'escriure la novel·la d'autoficció definitiva que el consolidarà com un dels autors més importants de la seva generació. Tot està a punt: entrevistes, campanyes, una adaptació al cinema i futurs premis. Però just quan la novel·la es publica, la premsa filtra una notícia sobre el fill de l'escriptor. El noi, de setze anys, però que ja va a la universitat, ha comès una agressió racista en uns campaments. L'escàndol es fa públic i tota la campanya de promoció de la nova novel·la s'atura. L'escriptor decideix centrar-se en ajudar el seu fill, tot fent un acompanyament que aprofitarà per escriure la seva nova novel·la.Obra BúfalsMiró, PauUna família que regenta una bugaderia de barri, viu trasbalsada per la desaparició d'un dels germans, en Max, als vuit anys d'edat. El pare explica als altres cinc fills que un lleó se'l va endur. Una nit, la mare, superada per la situació, també desapareix. En Max i la mare es converteixen en un tabú familiar del qual mai es parla, cosa que provoca un gran neguit en els cinc germans, els quals es dediquen a anar a l'escola i a ocupar-se de la bugaderia, alhora que, enmig del silenci, entren en una forta espiral de ràbia i violència. Un dia, un dels germans entra al taller del pare, on tenen prohibit anar, i descobreix la camisa que en Max portava el dia que va desaparèixer, tacada de sang. Una nit, un dels germans s'enfronta al pare, a qui troba parlant amb to greu amb la germana petita. La mateixa nit, el pare marxa de casa i, finalment, els cinc germans se separen i acaben venent la bugaderia a unes girafes.Obra Bales i ombres(2006) Miró, PauDos germans, un home i una dona, es refugien en una caravana al mig del no-res després de protagonitzar un tiroteig en un centre comercial en el qual ha mort un nen víctima d’un tret disparat per la dona. Han segrestat un altre home, el Foraster, i el tenen lligat dins la caravana. La dona, per accident, dispara un tret al seu germà i el fereix. Passen els dies, el menjar s’està acabant, la ferida de l’home s’està infectant i els dos germans comencen a arribar al límit. Tot i que saben que l’hauran de matar, l’home i la dona comencen a parlar amb el Foraster, a menjar amb ell, a beure amb ell i, fins i tot, a ballar plegats. Finalment, arriba el dia d’abandonar aquell lloc i de matar el seu presoner, però el Foraster duu una pistola amagada a la bota que els seus segrestadors no havien vist.