Juli Disla Sanz
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
València (1976). Autor de textos teatrals i actor. Funda la companyia Combinats i comença a escriure el 1998. Algunes de les seues obres: "La sort" (2020), "Godot" (2020), "Brindis" (2019), "Carinyo" (2016), "Chicas Cocodrilo" (2016) Guanyadora I Torneig de Dramatúrgia Valenciana, "El hombre menguante" (2014), "La gent" (2012) finalista Premis Max Millor Autoria Revelació 2014, "Expuestos" (2011), "La ràbia que em fas" (2008), "Swimming pool" (2000) XXXVI Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi i nominada als Premis Max 2005 com a millor text en català, "Conxín, l'elegida" (2002) Premi de Teatre Ciutat de València 2002, "A poqueta nit" (1998) Premi Micalet i Premio Ciudad de la Laguna, i la peça de teatre infantil "Castigats" (2000) Premi Xaro Vidal de Teatre Infantil. Participa de l'escriptura d'obres teatrals amb diversos autors, de la realització de peces curtes, adaptacions i versions. Participa a The Royal Court Residency de Londres l’any 2000, a Panorama Sur l’any 2010, obté una beca Iberescena a Mèxic l’any 2012 i realitza una residència artística a Valparaíso (Xile) l’any 2013.
Nom
25 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 25
Obra Els nostres(2018) Disla Sanz, Juli; Tena, Begoña; Pardo, Patrícia; Puchades, XavierUna dona contempla com una bomba li destrossa la casa i mata la seva filla. Decideix tornar a Europa fent un llarg camí on coneixerà una fotògrafa francesa que vol retratar la misèria. Quan arriben a la Costa de Líbia han de pagar a uns traficants sense escrúpols que els han promès a elles i a molts migrants més una barca. De nit, la barca arriba i tots els migrants hi pugen, però la fotògrafa és descoberta i retinguda pels traficants. Paral·lelament, un temporer explotat carrega contenidors en un vaixell que el durà a l'altra punta del món. El viatge comença i és obligat a fer tota mena de feines dins el gran vaixell. El temporer i la resta de mariners hi sobreviuen en condicions infrahumanes i fa mesos que no cobren, però hi han de continuar treballant. La barca on viatja la dona està a punt de naufragar i just en aquell moment es creua amb el vaixell on viatja el temporer, però el capità del vaixell no vol perdre temps i decideix no ajudar-los. La dona i l'adolescent sobreviuen i arriben al camp de refugiats de Grècia. La noia decideix emprendre un viatge perquè vol arribar a França, però a la primera frontera que vol travessar és assassinada per un home que vol impedir que els migrants entrin al seu país. La dona emprèn la llarga ruta dels Balcans i vol arribar a Alemanya, però acaba morint pel tret d'un soldat.Obra Carinyo(2016) Disla Sanz, JuliLa Mireia i en Sergio són parella i fa temps que viuen junts. Aquest temps que fa que dura la relació els ha dut a viure en un món de quotidianitat on ja no els sorprèn res l'un de l'altre. Sembla que la relació s'està acabant i tots dos discuteixen sobre aquest final. Apareixen els retrets d'en Sergio cap a la Mireia i el seu pessimisme. La Mireia intenta rebatre els arguments d'en Sergio, però aquest, com sempre, no l'escolta. I així la discussió avança en una barreja de tensió i manca d'esperança fins que, finalment, s'adonen que aquest saber-ho tot l'un de l'altre és precisament el que els pot salvar.Obra L'imbècil(1998) Disla Sanz, JuliUna parella jove conversa dins d'un cotxe. Ell ho fa d'una manera obsessiva, contradient o censurant tot allò que ella replica. Així, després de fer-li por, aconsegueix que la noia esclati i l'insulti. L'insult, però, provoca en ell una reflexió pedant sobre l'etimologia d' "imbècil" que acaba descontrolant, encara més, la seva amiga.Obra La sort(2020) Disla Sanz, JuliEn Juli i en Jaume són parella i pares d'una criatura que han adoptat. Han vingut a explicar-nos el seu procés d'adopció, des del primer tràmit fins al dia d'avui. I ens parlen de la burocràcia, dels cursos de preparació, de la paperassa. I ens parlen també de les pors, de com és de diferent esperar i l'esperança. Ens parlen del dia que no ho van tenir clar i van decidir esperar més temps. De quan el Partit Popular guanya les eleccions i temen que es derogui la llei que permet adoptar a les famílies homoparentals. De les entrevistes amb les psicòlogues per saber el seu grau d'idoneïtat. Del dia que el seu fill va néixer sense que ells sabessin ni tan sols que existia. Del període d'acoblament. De la seva nova vida.Obra Chicas Cocodrilo(2016) Disla Sanz, JuliLes mares de dues adolescents fan cua durant tres nits davant d'una plaça de bous perquè les seves filles puguin ser les primeres d'entrar en un concert de Malú. Al llarg d'aquestes tres nits, les dues dones, que no es coneixen gaire d'abans, compartiran les seves visions sobre la pròpia joventut i la de les seves filles, i sobre el fet que totes dues dones hagin accedit a fer la cua a la intempèrie, amb les conseqüències imprevistes que aquesta espera a peu de carrer pot tenir per a dues persones que ja no són joves i que tenen els nervis a flor de pell.Obra Els quatre genets de l'Apocalipsi(2017) Disla Sanz, JuliJulio Desnoyers torna a París després de tres mesos a Buenos Aires i es retroba amb la seva família, els seus amics i el seu amor just abans de l'esclat de la Gran Guerra. L'escissió de la família segons els diferents bàndols abans de la guerra, així com la implicació que Marguerite assumeix davant el conflicte bèl·lic, portaran Julio a prendre una decisió sobre el tipus de vida burgesa que duu i sobre quin ha de ser el compromís de l'home envers els altres homes.Obra La gent(2012) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeUn grup de persones, que en general no es coneixen entre elles si bé formen part d'un mateix col·lectiu, assisteix a una reunió en la qual cal consensuar una postura comuna com a delegació territorial davant d'una nova normativa que s'imposa des del servei central. Durant la llarga trobada, en la qual hi haurà moments de distensió i de crispació, cada assistent evidenciarà les seves reticències i les seves filiacions, fins al punt d'acusar-se d'infiltrats, de revolucionaris o d'haver de reconèixer que s'han equivocat de reunió.Obra Win-win(2021) Disla Sanz, JuliEn Mario i la Carla han quedat en un descampat. Cap dels dos té gaires ganes d'aquesta trobada, però es veuen obligats a tenir-la. En Mario viu de lloguer en un pis propietat de la Carla i ja han passat els cinc anys de durada que estipulava el contracte. En Mario estava pagant quatre-cents cinquanta euros, però ara la Carla li'n demana vuit-cents. En Mario no pot assumir aquesta quantitat i intenta persuadir la Carla utilitzant diferents estratègies: fent-li veure la dimensió política de l'assumpte, intentant que la Carla senti pena per ell perquè està passant per moments complicats i, fins i tot, provant de lligar amb ella. La Carla, però, té molt clar que ella està en el seu dret de viure de rendes, que ha d'ajustar el preu del pis a la situació actual i no es dona per vençuda.Obra Castigats(2000) Disla Sanz, JuliLa Tana, la Tina i en Tino són tres nens que un dia els seus pares castiguen: la Tana, perquè sempre s’embruta; la Tina, perquè ho vol mirar i olorar tot; i en Tino, perquè no li agrada mai res de menjar. Els tanquen a l’habitació dels càstigs, on es troben malgrat viure en tres cases diferents. De cop se’ls apareix en Tirant Tumpet, una espècie d’home del sac que els espanta, els torna a separar, i fa que es trobin amb els càstigs respectius: la Tina amb en Moltsulls i la Mirona, qui no paren de mirar; la Tana amb la Super-taca i en Super-cagalló, bruts com ells sols; i en Tino amb en Furga, sec de no menjar, i Miss Boca, que s’alimenta d’aire. Malgrat tot, no aconsegueixen fer canviar els tres nens, i els seus pares els perdonen sense que hagin canviat gens.Obra El hombre menguante(2014) Disla Sanz, Juli; Pérez, JaumeDavant del context real d'una crisi de valors, econòmica, artística i d'individualitat, un home que se sent poca cosa i precari revisa la seva biografia tot mirant d'entendre què és el que li provoca aquesta sensació. A la vegada que es reconeix ell mateix, també ens mostra els elements escènics de què es compon la seva proposta teatral i, especialment, el procés de creació biogràfica del seu personatge i com el mateix actor el construeix. Serà justament aquest acte de creació artística el que portarà l'home (i l'actor que l'interpreta) a superar la seva crisi personal.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »