Lluïsa Cunillé Salgado

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    Dictadura
    (2010) Cunillé Salgado, Lluïsa
    En un pis, la Mestressa, el Llibert, la Secretària, Un de Rubí, l'Embarassada, el Fill, l'Exmossèn i l'Estudiant miren a la televisió l'actuació de Raphael durant el Festival de Benidorm del 1962. De sobte, se'n va la llum. La Mestressa de la casa fa pagar a la resta per veure la televisió i, en marxar la llum, l'Embarassada i la Secretària li reclamen que els torni els diners. Després d'un seguit de diàlegs que mostren realitats de l'època com la presència a Barcelona de la Sisena Flota nord-americana, l'Embarassada —una prostituta que no sap de qui és el fill que espera—, amenaça amb llençar-se per la finestra. De la seva faldilla surt una llum blanca que, finalment, també s'acaba apagant.
  • Obra
    La vergonya
    (2011) Cunillé Salgado, Lluïsa
    Una parella formada per una Dona Gran i un Home Gran parlen del passat. Ella, asseguda al costat d'una finestra, es retreu a si mateixa i al seu marit que no van ser capaços, anys enrere, d'enderrocar el govern. Ell argumenta que, com a mínim, van aconseguir avançar les eleccions, però ella considera que van ser uns covards. Dels antics companys de la parella, alguns no recorden o no volen recordar res del passat i d'altres estan malalts o ja són morts. El fill de la parella no els va a visitar mai i el pare decideix trucar-li. El fill respon que està molt enfeinat i que, quan pugui, hi anirà. Finalment, l'home va a preparar el sopar i la dona segueix asseguda, mirant per la finestra, mentre a la televisió de la sala s'hi emet una manifestació amb càrregues policials i una persona cremant a terra.
  • Obra
    El parc
    (2018) Cunillé Salgado, Lluïsa
    L'Home 2 observa amb neguit com el seu fill de nou anys juga amb uns altres nens prop d’una font. S’asseu a un banc al costat de l'Home 1 que li explica que té un fill de vuit anys amb el que sovint van a aquell parc, però que avui el seu fill no hi és perquè ha marxat a les seves primeres colònies. Els dos pares continuen la conversa parlant de les seves feines i dels seus fills, fins que una trucada de telèfon que ha rebut l'Home 2 interromp la conversa. Quan una segona trucada torna a interrompre la conversa, l’Home 2 s’adona que l’Home 1 ha marxat i li explica a l’interlocutor telefònic que acaba de conèixer un home estrany que li ha volgut fer creure que tenia un fill.
  • Obra
    Confessions
    (2011) Cunillé Salgado, Lluïsa
    En un cotxe accidentat, hi ha un Home, una Dona i un Noi (pare, mare i fill) morts. En una pantalla de plasma situada a la part del darrere del seient del pilot s'hi veu un "reality show". Al programa hi participen l'Home, la Dona i el Noi, que apareixen asseguts en un plató i una Veu en off els fa comentaris i preguntes i els dóna indicacions sobre què han de fer en cada moment. El Noi es queixa perquè no el deixen sortir del plató, es pregunta què han signat i què hi fan allà, i demana a la mare que marxin. La Dona, atrapada, li replica que no sap a on podrien anar. Posteriorment, l'Home i la Dona es queixen perquè els molesta la llum del plató i el Noi, en canvi, demana a la Veu en off més i més llum. Enfront d'aquesta petició, la llum del plató augmenta fins que els tres es tapen la cara i, finalment, es talla l'emissió.