Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
4 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 4 de 4
Obra Dictadura(2010) Cunillé Salgado, LluïsaEn un pis, la Mestressa, el Llibert, la Secretària, Un de Rubí, l'Embarassada, el Fill, l'Exmossèn i l'Estudiant miren a la televisió l'actuació de Raphael durant el Festival de Benidorm del 1962. De sobte, se'n va la llum. La Mestressa de la casa fa pagar a la resta per veure la televisió i, en marxar la llum, l'Embarassada i la Secretària li reclamen que els torni els diners. Després d'un seguit de diàlegs que mostren realitats de l'època com la presència a Barcelona de la Sisena Flota nord-americana, l'Embarassada —una prostituta que no sap de qui és el fill que espera—, amenaça amb llençar-se per la finestra. De la seva faldilla surt una llum blanca que, finalment, també s'acaba apagant.Obra La vergonya(2011) Cunillé Salgado, LluïsaUna parella formada per una Dona Gran i un Home Gran parlen del passat. Ella, asseguda al costat d'una finestra, es retreu a si mateixa i al seu marit que no van ser capaços, anys enrere, d'enderrocar el govern. Ell argumenta que, com a mínim, van aconseguir avançar les eleccions, però ella considera que van ser uns covards. Dels antics companys de la parella, alguns no recorden o no volen recordar res del passat i d'altres estan malalts o ja són morts. El fill de la parella no els va a visitar mai i el pare decideix trucar-li. El fill respon que està molt enfeinat i que, quan pugui, hi anirà. Finalment, l'home va a preparar el sopar i la dona segueix asseguda, mirant per la finestra, mentre a la televisió de la sala s'hi emet una manifestació amb càrregues policials i una persona cremant a terra.Obra El parc(2018) Cunillé Salgado, LluïsaL'Home 2 observa amb neguit com el seu fill de nou anys juga amb uns altres nens prop d’una font. S’asseu a un banc al costat de l'Home 1 que li explica que té un fill de vuit anys amb el que sovint van a aquell parc, però que avui el seu fill no hi és perquè ha marxat a les seves primeres colònies. Els dos pares continuen la conversa parlant de les seves feines i dels seus fills, fins que una trucada de telèfon que ha rebut l'Home 2 interromp la conversa. Quan una segona trucada torna a interrompre la conversa, l’Home 2 s’adona que l’Home 1 ha marxat i li explica a l’interlocutor telefònic que acaba de conèixer un home estrany que li ha volgut fer creure que tenia un fill.Obra Confessions(2011) Cunillé Salgado, LluïsaEn un cotxe accidentat, hi ha un Home, una Dona i un Noi (pare, mare i fill) morts. En una pantalla de plasma situada a la part del darrere del seient del pilot s'hi veu un "reality show". Al programa hi participen l'Home, la Dona i el Noi, que apareixen asseguts en un plató i una Veu en off els fa comentaris i preguntes i els dóna indicacions sobre què han de fer en cada moment. El Noi es queixa perquè no el deixen sortir del plató, es pregunta què han signat i què hi fan allà, i demana a la mare que marxin. La Dona, atrapada, li replica que no sap a on podrien anar. Posteriorment, l'Home i la Dona es queixen perquè els molesta la llum del plató i el Noi, en canvi, demana a la Veu en off més i més llum. Enfront d'aquesta petició, la llum del plató augmenta fins que els tres es tapen la cara i, finalment, es talla l'emissió.