Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
14 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 14
Obra La festa(1993) Cunillé Salgado, LluïsaDurant una festa, un home i una dona que s'han conegut aquella nit, es refugien en una habitació de la casa per fer l'amor; gairebé sense adonar-se'n, imaginen entre tots dos una altra parella que els observa, i van descrivint la seva relació d'odi i d'amor.Obra La venda(1994) Cunillé Salgado, LluïsaLa Glòria ensenya el seu pis a la Marta per vendre-l'hi. Però l'Eduard, un altre possible comprador, voldria partir el pis. Sorgeixen confidències. En l'última escena la Glòria i l'Eduard firmen els papers del tracte. Les tres escenes acaben amb un dels tres personatges que marxa i fa un petó al que es queda.Obra Cel(1995) Cunillé Salgado, LluïsaÀngels i Glòria es troben al final d'una carretera, prop d'un penya-segat, amb el cotxe espatllat. Les dues dones, que no es coneixien d'abans, passaran dos dies en aquest lloc explicant-se els problemes, discutint, baixant ara l'una ara l'altra a buscar ajuda i rebent la visita inesperada d'un director de cinema que baixa del cel.Obra Rodeo(1992) Cunillé Salgado, LluïsaPresenciem tres escenes d'un dia en una oficina. En cap moment no s'arriba a aclarir quin és l'enigmàtic negoci, probablement relacionat amb cadàvers (pompes fúnebres?), que es duu a terme en aquesta oficina. La recepcionista rep la visita del seu germà, de dos clients, d'una dona i d'un amic, fins que finalment arriba el pare, amo de l'oficina, que aparentment no pot quedar mai abandonada. En les diverses converses, es barregen els temes quotidians i els petits esdeveniments puntuals amb la insinuació casual dels somnis i projectes dels personatges, sense establir un fil argumental cohesionador. L'únic element de lligam és la situació espacio-temporal, doblement fragmentada: les tres escenes se suceeixen sense solució de continuïtat, i l'espai es manté igual però canviant el punt de vista: a cada nova escena l'oficina ha girat noranta graus sobre si mateixa, de manera que el públic en té una nova visió.Obra El bordell(2008) Cunillé Salgado, LluïsaUna nit de tempesta, una Viatgera arriba a un bordell de carretera situat a prop de la frontera amb França. Es troba amb La Madame i amb el Vell Transvestit, un antic polític d'esquerres, propietari del local i pare de la Viatgera. Tot seguit arriba el Vell Cavaller, un banquer retirat que també és un dels propietaris del bordell. La Viatgera, mestra de professió, explica al seu pare que estava fugint cap a la frontera amb un alumne de només quinze anys i que aquest, finalment, l'ha abandonat i ha marxat amb el cotxe d'ella. Posteriorment, arriba el Vell Militar, ja retirat, disparant trets enlaire. El Vell Transvestit explica a la seva filla que va conèixer els altres socis vint-i-cinc anys enrere, la nit del vint-i-tres de febrer del 1981, durant el cop d'estat, que va ser quan van comprar el local. De sobte, arriba el Noi, que ha tingut un accident amb el cotxe i pateix amnèsia i, per últim, apareix el Vell Client, que es presenta a ell mateix com a rei d'Espanya i que és el client més antic del bordell. El Vell Militar dispara un nou tret enlaire i una làmpada del sostre cau i es clava al pit del Vell Client, que acaba morint.Obra Molt novembre(1992) Cunillé Salgado, LluïsaCinc noies i dos nois són al pis que un d'ells acaba de llogar. Tota l'obra és una conversa esqueixada entre tots ells al voltant del pis, amb petits moments d'atenció sobre certs objectes. L'únic moment de fractura es produeix amb l'arribada d'una sisena noia, que no coneixen, que havia viscut en aquest pis.Obra L'afer(1993) Cunillé Salgado, LluïsaUn home, que ha estat contractat per vigilar una dona, conversa alternadament amb ella i amb el seu client, el marit d'ella. L'última escena és la trobada de la dona i el seu marit, que deixen l'home estirat a terra.Obra Circ(1994) Cunillé Salgado, LluïsaMonòlegs d'una dona, artista de circ. Primer una nena parla per telèfon amb un home a qui estima; després, parla amb ella mateixa enfilada a una corda de funambulista; més endavant, amb una maleta i un tamboret, es dirigeix a un suposat animal vell i ferotge; a continuació, fent el número de màgia, parla al públic; i, finalment, dialoga amb la seva pròpia veu en off, que l'ha fet desaparèixer i ara no la sap fer tornar. En l'intent, la veu també es perd.Obra Aigua, foc, terra i aire(1994) Cunillé Salgado, LluïsaQuatre escenes juxtaposades, cada una d'elles protagonitzada per dos personatges femenins diferents. Cada situació gira al voltant d'un dels quatre elements del títol.Obra Accident(1994) Cunillé Salgado, LluïsaUn home visita a l' hospital un altre home, a qui han atropellat. La víctima de l'accident li ofereix feina en un magatzem. Es tracta de vigilar de nit una remesa de ventiladors que l'accidentat ha comprat per vendre'ls a l'estiu. Es desenvolupa la relació entre ells dos fins que el segon té un accident i es tornen a trobar conversant a l'hospital.