Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
18 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 18
Obra Más extraño que el paraísoCunillé Salgado, Lluïsa; Gil de Biedma, JaimeL'obra està construïda tot combinant breus escenes de petites anècdotes amb textos narratius i poemes de Jaime Gil de Biedma. Moltes escenes transcorren en un bar, primer el Paradise i després el Paradise 2. Allà una presentadora va introduint diferents clients, com ara una parella de gais (que s'acabaran separant perquè un prefereix els urinaris i l'altre internet per lligar), una cega (que vol apoderar-se del micròfon per incitar a la revolució), un monàrquic enfervorit (el somni del qual és la unió de les monarquies britànica i espanyola) o una clienta que ha estat a punt de ser engolida per les masses que volen entrar al bar.Obra El gat negreCunillé Salgado, LluïsaEn una ciutat alemanya a mitjan anys 30, en plena puixança del nazisme, quatre personatges desarrelats i desesperançats coincideixen a la pensió “El gat negre”: una dispesera que ha decidit fugir del país, tot i que a la pensió hi ha les úniques persones a les quals té estima; una cartera jueva que obre les cartes d’altres i no en troba ni una d’amor; un pianista que somnia cançons i les oblida en despertar-se; i un enllustrador que crema la casa dels seus somnis per tal que ningú no pugui cremar-la abans. Els tres últims personatges posen mata-rates a les seves begudes, farts de la vida que menen, però finalment no s’atreveixen a beure-se-les. És la dispesera que ha decidit fugir i intentar començar una nova vida lluny d’aquí qui, sense saber-ho, beurà el vi d’una de les copes enverinades.Obra Dotze treballsCunillé Salgado, LluïsaUna tarda d'un diumenge de tardor, en un jardí a prop d'una estació de trens, dues dones estan assegudes en un mateix banc. Al començament sembla que no es coneixen i que els costa comunicar-se, però a poc a poc aniran compartint experiències: els somnis, el tabac, històries possibles a partir d'un nom gravat en un banc, etc. També reprodueixen petites escenes de la realitat de cadascuna, cosa que els permet conèixer-se més. Al final, les dues dones s'aixequen i van a fer un passeig.Obra Dedins, defora : Monòleg amb músicaCunillé Salgado, LluïsaL’obra consta de tres parts cada una de les quals gira al voltant d’un concepte. A la primera, “L’ull”, algú observa per la finestra com un home, després de jugar amb un gos, el lliga a un arbre i l’estomaca fins a matar-lo. A la segona part, “La mà”, algú esmenta tot d’accions que poden fer-se amb les mans, com ara marcar un número de telèfon o agafar un got per beure. Finalment, “La frontera” mostra tot un seguit de variacions a partir d’una història base. Una dona arriba a una frontera amb una maleta. Ha perdut la clau, però, i el guàrdia fronterer l’obliga a deixar-la o a tornar enrere. Ella la deixa amb la condició que li guardi i que no l’obri, car hi ha el seu cor i s’assecaria en obrir-se. Anys després, el guàrdia l’obre i a dins només hi ha un cor que s’asseca en tocar-li l’aire.Obra El instanteCunillé Salgado, LluïsaLes quatre escenes en les quals està dividida l'obra mostren quatre situacions que viu la Marta en un sol dia, caracteritzades per un hermetisme que crea tota una sèrie d'interrogants en l'espectador. En la primera, la Marta i el seu home Eduardo esmorzen a casa mentre parlen d'una festa de disfresses, fins que l'Eduardo comença a trobar-se malament, vomita, i cau en rodó sobre la taula (és mort?, es pregunta l'espectador). En la segona escena, la Marta ha anat a ensenyar un solar al Hombre Mayor, que el vol comprar, però el seu soci no arriba i es veuen obligats a esperar-lo. Al final, un avió els dispara una ràfaga de metralladora i el Hombre Mayor resta a terra estirat (és mort?). En la tercera escena, la Marta és un bar amb el Hombre Joven (el soci del Hombre Mayor?). Conversen tranquil·lament, i a poc a poc, van adquirint una confiança que abans no tenien. Finalment, en la quarta escena, la Marta surt a una terrassa durant la festa de disfresses i es troba una amiga, la Julia. La Marta no ha ballat amb ningú, però ara ho fa amb la Julia. Després, mirant avall, la Julia li comenta que només faria falta un moment, però que no ha tingut valor. A continuació comença a despullar-se, però quan la Marta diu que no pot, es vesteix i totes dues surten agafades de la mà.Obra Passatge GutenbergCunillé Salgado, LluïsaL'obra està formada per dues escenes. A la primera, la Dona 2 ha anat a portar una perruca a la Dona 1, que l'acaba de comprar. Assegudes davant de la finestra, parlen de petits detalls de la vida de cadascuna. La Dona 1 descobreix que la Dona 2 és analfabeta i li explica que ella es dedica a escriure cartes, per la qual cosa li diu que si mai en necessita escriure una no dubti a dir-li-ho. La Dona 2 ho aprofita per dictar-li una carta per al propietari del pis on viu tot queixant-se de les condicions de l'habitatge. A la segona escena, la Dona 1 endevina la carta que li demana la Dona 3, que és muda. Aquesta escriu al seu amant per dir-li que l'estima i demanar-li que torni.Obra Sud(2016) Cunillé Salgado, LluïsaEn un solar urbà a mig conrear, el Pare, que es troba a l'atur, cultiva un hort que no és propietat seva, i el Fill li diu que marxa a treballar a Holanda com a cambrer perquè a Alemanya, on treballava abans, no li pagaven prou bé. El Pare fa temps que va perdre l'antiga feina que tenia i està separat de la mare del Fill. El noi, que va estudiar magisteri, volta constantment d'un país a un altre per guanyar-se la vida. El Pare aconsella i insisteix al Fill que, a la nova feina que farà a Holanda, no accepti unes males condicions laborals. Després de la conversa, el Fill marxa cap a l'aeroport i s'acomiada del Pare, que comença a cavar un forat a terra.Obra ViajerasCunillé Salgado, Lluïsa; Zarzoso, PacoL’obra està composta per un seguit d’escenes que deixen en l’ambigüitat si hi ha cap tipus de relació entre elles. A la primera, dues dones tiren a l’aire una moneda per veure si surt cara o creu. A la segona, la Mujer 1 se’n va de vacances i deixa les claus de casa a la Mujer 2 perquè li regui les flors. Un dia, mentre és al pis, truquen per telèfon i ella es desfoga amb un desconegut. A la tercera, en una cabina d’una sínia la Mujer 1 convida la Mujer 2 a una festa, però ella no pot anar-hi. A la quarta, en tornar de la fira, la Mujer 1 decideix deixar el marit i la Mujer 2, que treballa de portera en un hotel, li indica una drecera, a través de la paret, per fugir a la península del Labrador. Finalment, a l’última escena, la Mujer 1 truca des de dalt de les muntanyes rocoses al seu ex per dir-li que ha decidit tornar amb ell, però davant de la seva reacció, decideix quedar-se a Amèrica.Obra Mediatriz de un escaleno(1991) Cunillé Salgado, LluïsaEnmig d'una habitació triangular, un home està assegut en una taula i mira la carta d'un menú. Pels laterals apareixen l'Anciana i l'Ancià, que conversen de manera enigmàtica, sobre diversos fets que aparentment tenen relació amb l'home que, mentre menja en silenci, no els sent en cap moment. Primer parlen sobre una carta que prové del nord d'Àfrica. A continuació, l'home menja un plat de sopa, i l'Ancià i l'Anciana parlen sobre un lloc de feina que l'individu al qual fan referència ha deixat. Tot seguit, l'home menja un plat de peix i l'Anciana explica que un editor amb qui ha parlat li ha dit que no publicarà un text que l'home ha escrit. Després, l'home menja un plat de carn i l'Ancià comenta que ha parlat amb el marit d'una dona que es pensaven que era la parella de l'individu en qüestió. Mentre l'home menja les postres, l'Anciana i l'Ancià comenten que l'home no té ni amics, ni parella, ni parents, ni feina, ni aptituds literàries. Finalment, l'home pren cafè i els dos ancians prenen conyac i parlen sobre l'amabilitat i condescendència de l'home, amb qui ella ha conversat. L'home demana el compte al cambrer i li diu que, aquella nit, no vol conyac.Obra L'aniversari(1999) Cunillé Salgado, LluïsaL’obra ens mostra les converses entre quatre personatges que coincideixen en un barri perifèric d’una gran ciutat: una dona que espera la seva filla, una filla que vol arribar a casa abans de mitjanit, un home que espera que la seva parella surti d’un bar i una dona que espera que la seva parella entri a buscar-la. Són, en definitiva, quatre personatges que es troben durant uns instants, que intercanvien unes frases, que comparteixen un fragment de vida i que acaben retornant finalment als seus mons particulars.